| Forfatter |
|
JohnSweet Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sony STR-DB2000 VS Denon AVR 1905 Hviken?
Hvis nu i de her to kostede det samme hvilken ville i fortrække ?
Jeg mangler lidt hjælp jeg står selv over for valget men kan ikke komme til at høre sony hvis i har hørt den er den så god til stereo??.
hvis nogen kender til dem så skriv enelig , jeg har ikke rigtig købt nogle højttalere i nu så det drejer sig kun om selve receivern.
PÅ forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
poolplayer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige med på en lytter, går også og overvejer en Sony STR-DB2000, specielt nu da den kan købes til kr. 3990,00.
Jeg har også haft lidt problemer med at finde den i nogle butikker og den ene hvor jeg har set den i, der var den ikke tilsluttet.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon, helt klart...
Dem hjeg kender der har sony klager konstant ovber at de ikke kan trække noget som helst.
jeg har engang salgtet en firekanals sony stereo reciever... synet er til at græde over... en 200g skilletrafo og to 4700 mf ladelyttere af ukendt fabrikat....
hvis det kan spille 4x100 watt, så kan en concept 1 spille 15 hz ved 140 db... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
JohnSweet Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
NU VED JEG DESVÆRRE IKKE SÅ MEGET OM HIFI, MEN NÅR MAN NU KAN FÅ DEN DER SONY TIL HALV PRIS DEN KOSTER CA. 6999 NORMALT 6X120W. ER DEN SÅ VIRKLIG IKKE BARE EN SMULE BEDRE EN DENON 1905!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
nix. holder også klart på denon du kan ikke stole på de spec som sony opgiver det er ihvertfald min erfaring. denon kan ogsp overdrive lidt men stadigvæk efter min mening en klart bedre forstærker.
Nicolai
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kunne finde lidt ekstra og få råd til Denon 2105 ville jeg overveje det.
Ikke kun på grund af de ekstra watt men også på grund af opsætningsautomatikken til surround, hvis det ellers er noget for dig.
Hvis du udelukkende er til stereo kunne 1905 godt være et bud, den har jo preout som Sony'en ikke har, rart hvis man nu finder på at man vil have lidt mere effekt senere. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes nu min Sony Str-DB930 trækker mine HT'ere ganske ok
bevares.. har hørt dem på en Denon til ca 20k i hi fi klubben og ja det
lød bedere.. men jeg kan sku ikke klage over at den ikke kan trække
dem.. og har haft den i hm 7 år nu..
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Sims-m Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har selv erhvervet mig en af sony's digital forstærkere. den har ingen problemer med at trække de 7 højtalere jeg nu har tilsluttet. tror bestemt ikke at du bliver skuffet over str-db2000 hvis du køber den, heller ikke med hensyn til at trække højtalerne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de to valgmuligheder vil jeg klart foretrække Sony´en. Deres nye digitale forstærker-kredsløb er ganske godt, og det udklassificerer klart den "lille" Denon, der overskudsmæssigt ikke er noget særligt!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
kisyla Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg havde nær sagt skrot op med specs. dem kan du ikke bruge til noget enten kan man lide sony eller også kan man ikke. se på hvad du skal bruge den til nyd den og vær ligeglad med hvad der er indeni.
Jeg mener sony er et meget godt mærke og deres str-db 2000 med digitale forstærker kredsløb burde gøre det godt. her er jo tale om en anden slags kræfter i forhold til konventionel forstærker teknologi, og sonyen kan vel egentlig ikke sammenlignes med noget, der ikke har den digitale forstærkning eller kan den?
otto fra www.tapeconnection.dk har på deres forum udtalt at man godt kan høre at det er en af de første med digitale kredsløb, osv. osv., søg evnt. på deres forum for at finde tråden.
men jeg ville klart vælge sony, da jeg er vild med deres design og jeg synes man for meget for pengene, 4000 er jo ikke en bondegård, tænk på at mange herinde har grej der koster 10 gange så meget.
Og til sidst vil jeg lige sige at mit setup med en sony str-db840 leverer varen uforfalsket og med kraft og saft selvom at den skal brødføde 5 stk 4ohms højtalere ja den bliver varm ikke skoldhed men varm og hvaså????? jeg skal jo ikke sidde med den når jeg ser film eller når jeg hører musik vel!!! og den er nu 2 år gammel uden defekter under vejs.
tjek evnt. mit setup ved at følge linket. __________________ Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
JohnSweet Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene ,  køber sony`s , tror den er glimrende til mit lille sæt ,kan godt lide designet og så passer den også til min Sony dvd nok mest derfor.
|
| Til top |
|
| |
Stormduen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Sweet gider du ikke skrive om dine erfaringer med den sony. er selv interesseret i den. Har lige nu en Sony STR DB 940 til låns, så jeg skal også ud og invisterer. Er det i Tyskland du får den til 4 k.
|
| Til top |
|
| |
poolplayer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
Denon, helt klart...
jeg har engang salgtet en firekanals sony stereo reciever... synet er til at græde over... en 200g skilletrafo og to 4700 mf ladelyttere af ukendt fabrikat....
|
|
|
Kim, det er en ganske kompetent klasse D sag paa 13kg.
|
| Til top |
|
| |
Stormduen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
John Sweet valgte du sony forstærkeren og i givetfald hvad er dit indtryk af den. Hvis ikke kan den købes hos http://www.mediacheckpoint.de/ for 2975 plus forsendelse.
|
| Til top |
|
| |