Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Vejlednings hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
S!moN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2004
Status: Offline
Sendt: 02 December 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hejzaa...

Jeg står og skal til af have fat på et nyt anlæg hjem til værelset og denne gang skal det selvfølige være surround!!!

Jeg har vært inde på Mach hjemme side hvor jeg faldt for to højtaler som jeg meget gerne vil have vuderet af jer freeks ! da ved nok mere end hvad jeg gør!

jeg har kikket på denne her sub!http://www.mach.dk/product/product.asp?product=CW110F

Og jeg har kikket på den her højtaler som jeg så vil købe 4 af!http://www.mach.dk/product/product.asp?product=ci6

Er det noget være bæ! eller kan det godt bruges! jeg skal så have fat på en Center og en surround forstærker men det kommer vi til

Til top Vis S!moN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S!moN

Wizdrake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 December 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Tror jeg vil være den første der siger BÆ .. 

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Det er da pro-grej det dér..? Det er ikke specielt egnet til surround, medmindre du vil lave en surroundopstilling i en bar/café... Holdbarhed og lydstyrke er temmelig sikkert prioriteret højere end lydkvalitet.

Subwooferen spiller kun ned til 40 hz (+- 3 dB). Faktisk vil jeg sige det er noget af en tilsnigelse overhovedet at kalde det en subwoofer - en aktiv sub i et surround setup bør spille ned til minimum 30 hz og gerne 20, hvis pengepung, plads og naboer tillader det.

Ci6´erne spiller reelt kun ned til 90 hz - ved 70 hz er de dykket så meget i niveau at det ikke rigtig nytter noget. Men delefrekvensen i et surround setup bør ligge nede i 70-80 hz regionen for at man ikke skal kunne høre hvor subwooferen er placeret (medmindre den selvfølgelig er placeret lige under centerhøjttaleren)

Er det et specielt "råt" look du går efter..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

ontherock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 02 December 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

ALDI MAGNUM SÆT TIL 999 KRONER OG SURROUNDRECIVER OGSÅ I ALDI MÆRKET MAGNUM TIL 1699 KRONER
Til top Vis ontherock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ontherock

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 December 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

start med at finde et surround sæt, hvor i hvert fald center + front er af samme serie/model/producent (helst alle tre). såvidt jeg husker er mach noget semi pa og vil næppe lyde godt i et alm dansk hjem.

S!moN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2004
Sendt: 02 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Øøøvvvv...!

Kan det overhoved ikke bruges til surround !? ved godt af i skrive af det ikke egnes til det men aldis sæt til 999 kr må da være dårliger! eller er jeg helt ude og skide

Men hvis det ikke kan bruges til surround hvad er det så lavet til !? spille i en hal eller til af spille højt.... ja hvad ved jeg

Til top Vis S!moN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S!moN

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Sendt: 02 December 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Der står følgende ved beskrivelsen af subwooferen du selv linkede til:

"Ideal for applications in commercial venues such as bars, cafés, smaller clubs, department stores, conference rooms and hotels that require high fidelity"

Med andre ord aldeles uegnet til hjemmebrug. Det er nogen helt andre kriterier der træder i kraft når det skal bruges "offentligt".

Der bliver grinet meget af Aldis højttalersæt i dette forum, men det er garanteret ikke værre til surroundbrug end de her Machs.

Hvad er dit budget..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

og hvad er dit værelse af størrelse , udformning. akustik og placeringsmuligheder? vil du spille højt - eller er lydkvaliteten mere vigtig?

Derudover tror jeg også at subben er passiv og det er ikke særlig praktisk, hvis du har tænkt dig at købe en alm. sourrundreciver ( som altid "kun" har sub preout - dvs. så skal du ud og købe en ekstra forstærker til at trække subben! ). så hellere kigge på en aktiv model ( med indbygget forstærker - det kan du "spotte" på om den har 230V ledning på

Jeg kender ikke Mach højttalerene , men generelt er PA Højttalere ikke særlig velegnede til hjemme sourrund ( de har andre fordele, som Rogue også nævner).

Højttalere som spiller godt hifi, vil også spille godt sourrund, så hvis du går ud og lytter på nogle Ht ére og du synes at de lyder godt med med noget musik, som du kender godt i forvejen, er du på rette spor.

Forresten, pas på med at vurderer HT´ere ( og forstærkere for den sags skyld! ) på data alene ( da der jongleres en hel del med tallene og de sjældendt fortæller ret meget om produktets lydkvalitet alligevel ) LYT til dem istedet og så kan du bedre vurderer, om du synes de lyder godt. 

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 02 December 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit budget? - så kan vi da altid prøve at komme med alternativer. Det skader jo aldrig at lytte på lidt forskelligt inden du køber.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes