| Forfatter |
|
Riis Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har en NAD T-742 surroundreceiver, men har det problem at jeg skal justere på min sub (som er gemt godt af vejen) hver gang jeg skifter mellem surround/stereo. Jeg bruger subbens indbyggede filter, da receiverens filter deler ved ca. 100 Hz ved stereo.......og det er alt for højt.
Med subbens filter deler jeg ved 50 Hz. Mine fronter går ned til 35 Hz (ifølge manualen).
Derfor ville jeg gerne vide, hvilke receivere der har variabelt delefilter til brug i stereo?
MVH Riis
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes ikke det umiddelbart er et problem, tværtimod belaster du forstærkeren mindre ved at dele ved 35 i stedet for50, det er en ganske udemærket frekvens at dele ved... desuden tror jeg ikke du vil opleve den store forskel rent lydmæssigt.
Edit, der skal lige byttes om.. mener 50 i stedet for 35, og 35 i stedet for 50... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Harman Kardon kan ha forskjellige oppsett, inklusive delefrekvens, på de forskjellige inngangene. Så hvis du har en en dvd avspiller til film, og en annen til sacd/dvda/cd vil det kunne løse ditt problem.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg fik fortalt lidt for udetaljeret om mit problem.
Mit problem er, at når jeg bruger subbens delefilter, skal jeg hver gang jeg skifter fra surround til stereo og modsat, ned til subben og ændre delefilteret fra det laveste (50 Hz) til det højeste (100 Hz), for at få al bassen med når jeg hører surround.......
Min sub er gemt noget af vejen, og derfor er det et (luksus?) problem. Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at vide om der findes receivere der har indbygget delefilter som kan bruges til subben ved stereolytning...
MVH
Riis
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det godt at man har fjernbetjening til min "lækre" eltax sub.
__________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min Sony TA-E9000ES forforstærker kan jeg selv indstille delefrekvensen til sub'en fra 50-150 Hz. Men det er samme indstilling og niveau til surround og stereo, hvilket lidt er en skam, da man som regel gerne vil have mere bas til film.
|
| Til top |
|
| |
Riis Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om de nye Denon'er har variabelt filter til subben i hhv. stereo og surround??? Det ser ud til at de kan en masse.....
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
jeg synes ikke det umiddelbart er et problem, tværtimod belaster du forstærkeren mindre ved at dele ved 35 i stedet for50, det er en ganske udemærket frekvens at dele ved... desuden tror jeg ikke du vil opleve den store forskel rent lydmæssigt.
|
|
|
Det er da vidst noget vrøvl kim. Jo højrer du deler jo mindre skal fostærkeren da smide ud i højttaleren, så vidt jeg ved da .
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Riis, min nye NAD 763 har den mulighed at man kan lave op til 5 presets hvor man i hvert kan vælge forskellige delefrekvenser, ved ikke om det er det samme i de mindre modeller fra NAD.
__________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
| Til top |
|
| |