Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forforstærker AMC-81HT??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

sad lige og kiggede og faldt over den...

nogen der kender noget til den der?? ved godt den ik er splinter ny men ka den bruges til en frste gangs køber af surround?? har effektblok til front og så kommer resten hen af vejen

Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

fandt lige den her.. det er faktisk det eneste jeg ku finde på nettet.. men nu er jeg os en søge spasser

http://www.flashlight-gruppen.dk/AMC.jpg

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Hej Wuffer

Jeg har selv brugt den i en årrække, og må sige at de priser den handles til, er den et rent scoop så længe du påtænker primært at bruge den til stereo, og kun lejlighedsvis film.

Til stereo er det indbyggede subfilter hele forstærkerens pris værd, hvis du har panelhøjttalere der skal hjælpes under 80Hz. Du kan nemlig bruge subudgangen i stereomode - noget som ikke alle surroundforstærkere kan. Desuden kan tonekontrollerne bypasses, hvilket er godt.

Til filmbrug skal du være opmærksom på at den ikke umiddelbart kan udbygges til AC3 eller DTS, men at det er muligt selv at tweake den til det, hvis du har forstand på elektronik. Der findes et kit til ca. en tusse i USA hvor man får monteret en DB25 indgang af den type som bruges til printere, og i øvrigt er standard på grej til biografer. Men igen, hvis du ikke selv er ferm med en loddekolbe, og gerne vil have AC3, må du nok sælge den igen når tiden kommer. Er den billig, så er det nok til at leve med et evt tab her. Til hifi, er lyden rigtig god i prisklassen - især til de latterlige priser den handles til lige nu.
Hvis den kun var til stereo, men med subfilter, ville den være væsentlig dyrere.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

det lyder jo fint.. altså nu er det jo bare til alm stereo da jeg kun har fronter. men efterfølgende ska der sættes flere højtaler på...

ka godt svinge en lodekolbe så det ska da undersøges..

det er så kun analoge indgange på den?? ska bare væe helt sikker men ja det er en latterlig pris de blir solgt til

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 December 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Ja - der er kun analoge indgange på den.
Med en DB25 indgang (hvis du bygger den på), er du desuden forvist til at bruge 6 analoge kanaler ind - altså de indbyggede fra DVD-afspilleren, eller en ekstern dekoder, f.eks. en Rotel eller Parasound. Dog ville jeg nu sælge den hvis AC3 og DTS bliver vigtigt da priserne hele tiden falder på det punkt, og du vil kunne få en god forforstærker med det hele til fornuftig pris. Blot er mange af de nye DTS/AC3 vidundere meget kliniske i klangen til musik. Der syntes jeg at AMC'en er langt mere musikalsk, og helt sikkert ikke robotagtig i diskantområdet.

Dolby Prologic kredsen der er indbygget, er desuden også fri for at skulle kæmpe med støj fra AC3- og DTS-kredsløb, så du har rigtig behagelig biolyd med lavt støjtal i bagkanalen. Desuden er det en ekstra funktion der hedder PBX (hvis jeg husker korrekt). Den laver noget der minder om det gammeldags quadrofoni, og bruger den delay som du giver din bagkanal. Det er temmelig imponerende på visse stereooptagelser, og bruges iøvrigt på mange forstærkere som ekstra legetøj.

Prisen på den AMC er iøvrigt mindre end det mange bruger på signalkablet fra deres computer!

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

tror jeg venter lidt og ser hva der kommer senere i den blå avis... vil gerne ha nogle digitale indgange så min xbox ka sluttes til.. syns bare ik der er så meget der blir solgt når der skal være preout på eller bare en forforstærker uden at det ska koste en bondegård

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes