Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 02:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Brugt udstyr & udvikling (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Jeg søger lidt hjælp til at købe brugt udstyr. Er meget i tvivl om udviklingen i sådan noget. Har max 6000 til surroundreciever + DVD. Fronthøjtaler bliver et sæt Jamo Concert 7. Forslag til center & baghøjtaler modtages gerne. Har tidligere haft et Sony ES anlæg med god erfaring, derfor ar jeg kigget på Sony. Anlægget skal være simpel og flot at se på, behøver ikke at være nyeste med 7.1 lyd, men må hellere ikke være teknisk forældet. Vil blive brugt som normalt stereo samtidig. Skal afløse en beomaster 7000 + B&O cd7000 som vel nok er noget af det flotteste syntes jeg, men er uden surround.

Hvilket af nedenstående sæt giver mest valuta, nedenstående kan fås for 4500-6000 kr:

-  Sony STR-DA 50 ES + DVP-S 7700 (champagne)

-  Sony STR V555ES + DVP-S 7700 (champage)

-  Sony STR DB 940/1070/1080 QS + ex. DVP-NS905 (Børstet sølv)

-  Harman Kardon AVR 4000 + DVD 25

Vil meget gerne have kommentar pos/neg til ovenstående. Andre alternativer modtages gerne. Er der en aldersgrænse (ca.) for at udstyr er teknisk forældet.

Hilsen

Kim

Til top Vis Kim B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim B

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

jeg er ikke så vild med sony, men det betyder ikke at det er dårligt. af dine forslag ville jeg nok vælge Harman Kardon.

din center højtaler skal være fra jamo og helst fra samme serie så der er ikke så meget at sige der. hvis du skal kigge efter bag-ht'ere så kig efter jamo nu når resten af dine ht'ere er fra jamo. evt kunne du købe de dipol ht'ere de har lavet E 8sur eller D 8sur.

til det sidste spørgsmål må jeg svare... øhhh... om der er en teknik-alders-grænse tja.. det er der vel, inden for HIFI er det, det område der hurtigst forældes, i hvert receivere og dvd så jeg vil sige max 4 år gammelt. men det er vel forskelligt fra person til person, hvad man synes.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Det er nok mest i processor delen i surround at udviklingen går hurtigt. For hele tiden at kunne holde salget af forstærkere kørende bliver der løbende introduceret nye surroundformater, som man bare "må" have - men som de færreste "normale" mennesker næppe kan høre forskel på alligevel, specielt ikke på et mellemklasse anlæg opstillet i en almindelig stue.

Hvis dit grundlæggende krav er at den skal understøtte Dolby Digital og DTS, så vil en brugt forstærker med 4-5 år på bagen efter min mening være helt ok. Den største forskel på den og de nyeste modeller er at du nu også som standard får diverse formater med 7.1, flere DSP programmer, og evt. marginalt mere effekt til samme pris (som måske ser godt ud på papiret - men i den virkelige verden vil man ikke kunne bruge forskellen på f.eks. 5x90 w og 5x110 w til ret meget)

Når vi taler DVD afspillere sker der lidt mere - dyre afspillere til 8-10.000 med 4-5 år på bagen vil ofte blive spillet ud af banen af nyere modeller til den halve pris eller mindre, både med hensyn til billedkvalitet, men også med hvilke features de tilbyder, f.eks. nye tilslutningsmuligheder som DVI/HDMI.

Jeg er personlig også mere til HK end til Sony, iøvrigt. Jeg synes Sony´s forstærkere ofte er gjort lidt for komplicerede at betjene med et hav af undermenuer og multifunktionsknapper.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er nok blevet forblændet lidt af de billige priser på DVP-S7700 som findes på bla. ebay.de og samtidig skriver mange at den er så flot og god. Tror at jeg holder øje med hvad der sker på diverse brugte sider og ikke lade mig forblænde på høje nypriser på 5 år gammelt udstyr.

Tak for infoen indtil nu.

Kim

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej !

STR-DA50ES er jo "bygget over" top-sættet TA-E/N9000ES ,og har (i modsætning til E9000ES !)  5.1-indgang til feks. SACD/DVD-A ...50ES er et godt valg.  Den er dog ikke verdens mest "strøm-stærke" (sikkert nok for de fleste) ,her tænker jeg på Jamoérne som jo kræver megen kontrol/strøm , så sæt den lige "på prøve" inden du køber.

DVP-S7700 kan man kun blive imponeret over ......men ,det er altså en "første generations" afspiller ,og er langt overgået (af selv billigere afspillere) i dag.

Ved iøvrigt (desværre af erfaring) at S7700 med tiden kan få en "(børne?)sygdom" som giver sig udslag i ,at den ikke kan aflæse skiverne (der er ikke tale om slidt optik) ,og SONY selv ,siger at de ikke kan repareres.

Bond

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har sende dig en mail Kim B

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Kim B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Tak for info'en. Det var rart at vide det med S7700. Er der nogen som kan fortælle mig rækkefølgen/kvaliteten på sony's reciever på str-DA50es, str-V555ES, str-VA555ES, str-v333ES, str-v777es og evt. andre i samme klasse. Evt. link til oversigt, andet næsten lige så godt hifi forum eller ?

Bond skiver (også): DVP-S7700 kan man kun blive imponeret over.

Er der ikke andre anlæg som man kan sige det samme om ? Jeg har besluttet mig for brugt pga. prisen men så kan jeg ligeså godt få noget flot/sjovt. Kender desværre ikke så meget til tidligere modeller. Er også faldet lidt for HK avr serien som jeg også syntes er flot.

Hilsen

Kim

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes