Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 08:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af home cinema system.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa derude...

Jeg står overfor købet af et komplet home cinema system.. Jeg går efter et alt-i-et-system med dvd-afspiller osv... Jeg kigger lidt i den billige ende da jeg er helt ny på området og gerne lige vil se hvad surround-sound egentlig "er for noget"!!

Jeg har lyttet til mange forskellige systemer de sidste par dage.. Godt nok har jeg kun lyttet til stereolyden da systemet primært vil blive brugt til afspilning af cd'er..

Jeg er kommet frem til følgende 3 systemer:

Pioneer DCS-222 (2500 i electric city)

Philips LX3900 (2500 i elgiganten)

Panasonic SCHT520 (små 2700 i electronic world)

Jeg har godt nok osse kigget på et system fra JVC (JVC THA75R) i elgiganten til 2900.. Det har osse center baghøjtaler??? Giver det en bedre surroundlyd eller hvad?? Det skal dog lige siges at dette system ikke var sat til, og jeg har derfor ikke hørt om det er værd at investere i...

Er der nogen derude der er behjælpelig med gode råd eller lignende inden jeg handler???

MVH
Jakob Jensen

Til top Vis bettejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bettejensen

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob - velkommen til!

Jeg er ret sikker på at du vil opleve at de fleste herinde vil fraråde dig at købe et alt for billigt anlæg. Hvad det så præcis er, er naturligvis forskelligt fra person til person.

Jeg vil dog sige at uanset hvad du vælger - hvis det er første gang du kaster dig ud i surround, så glem alt om center baghøjttaler. Hvis du er indstillet på at gå (lidt) op i pris, så brug hellere de ekstra penge på et bedre 5.1 anlæg i stedet.

Jeg kender ikke de anlæg du nævner, og vil derfor ikke kommentere på dem. Jeg vil dog give lidt stof til eftertanke:

For 8-10 år siden kostede et bare nogenlunde hæderligt stereoanlæg hvor du fik en receiver (2x50 w), cd-spiller og et par små reolhøjttalere typisk mindst 3-4000 kr. I dag forventer mange forbrugere at få et anlæg med 5 (!) kanaler, DVD, 5 højttalere og en subwoofer - for de samme penge, eller helst mindre.

Min pointe er at du selvfølgelig får en snert af hvad surround er for noget, men forvent ikke mirakler af et home-theater-in-a-box anlæg til under 3.000 kr.

Faren er at du måske bliver skuffet og ikke rigtig synes "det dér snurre-rundt lyd" er noget særligt. Men jeg håber selvfølgelig at du bliver hooked ligesom os andre og får blod på tanden til at opgradere med tiden..!

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Jeg startede selv ud med et sony alt-i-et sæt som kostede omkring 6000,- dengang jeg købte det for 3 års tid siden.

Jeg har nu skiftet til noget mere seriøst (og dyrere) og der er virkelig en verden til forskel. Jeg sad med en følelse af at det jeg havde haft ikke havde meget med surround at gøre da jeg først fik gang i mit nye system, så mit råd til dig er at hvis du vil starte stille og roligt ud, så køb en billig surround reciever, og start måske med 2 fronthøjttalere, og udvid så med de sidste 3 højttalere og evt. en sub hen af vejen som du får råd.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

bettejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 02:44 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt at pris og kvalitet ofte følges hånd i hånd... Men jeg er på udkig efter et anlæg udelukkende med satelitter + subwoofer pga pladsmangel... Og jeg kan godt lide idéen med at alt er samlet i en kasse

Derfor må anlægget godt se godt ud rent designmæssigt samt have en god og klar lyd.. Jeg har hørt på mange systemer efterhånden, og kvaliteten svinger meget - osse selvom prisen er skruet i vejret!!

Jeg er i princippet ligeglad med navnet på anlægget osv.. Det vigtigste for mig er kvaliteten af lyden der kommer ud!! Og da det primært skal bruges til at høre cd + radio er det stereolyden der kommer først... Og på de tre anlæg jeg nævnte i mit første indlæg syntes jeg personligt at lyden er rigtig god!! I hvert fald hvis man tager størrelse samt pris i betragtning  Surroundlyd kan de vel godt levere - og osse nok til at man lægger mærke til at det er surround.. Jeg er godt klar over at der findes bedre, men det er blot for at prøve det af!!

Hvis der sidder nogen derude der kender til nogen af de anlæg, vil jeg meget gerne høre deres mening!! Jeg har nemlig haft svært ved at finde nogle deciderede tests af disse....

MVH
Jakob Jensen

Til top Vis bettejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bettejensen

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

jeg vil nu give KasperP ret

og hvis det mest skal bruges til musik kunne du måske kigge på det her system fra hifiklubben http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/systemer/deta il/SYSTEM_NAD_L53__Dali_Concept_1.htm?id=5770 #

den kan både spille cd, dvd og radio godt nok kun i 2 kanaler.....

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

a_frisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Nu hvor du alligevel kigger lidt hos elgiganten, er det muligt du måske falder over dette sæt.

http://www.yamaha-hifi.com/cat2.php?lang=n&archivset=1&newss et=0&idcat1=3&idcat2=37

Jeg fandt det til 3500 kr, hos elgiganten i Kolding. Det spiller bare kanon, specielt i film går det helt amok.

Men et godt råd, lyt før du køber (og kig dig lidt omkring efter alternativer, til det du kom for at købe....)
Til top Vis a_frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_frisk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes