Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 10:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon sæt eller Pioneer sæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har kigget lidt på følgende sæt til stereo og surround

Denon 3805 samt deres 3910 dvd, eller Pioneer AX5avi. med en 868 dvd

Hvilke af de systemer vil i vælge?

Jeg har ikke nærlyttet endnu, men kunne godt tænke mig at høre noget erfaring med de to sæt eller alternativt bare nogle af komponenterne altså enten receiverne eller dvd afspillerne...

Jeg ved ikke så meget om dem, andet en hvad jeg lige kan se ud fra forskellige tests rundt omkring, syntes dog 3805 har en cool remote...

Til top Vis Glady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Glady

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Har ax3éren, som er et nummer mindre, og koster ca 4k mindre. Den spiller kanon, og kan snildt trække mine dali 850ére og det resterende surround...Havde vist fået 5 stjerner ud af 5 mulige i nogle tests..

868 skulle være formidabel, efter hvad jeg hører, så billedet vil nok følge med prisen, da den jo næsten er ligeså dyr

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Nogle af jer må da have et sæt eller noget der matcher de jeg har skrevet om her?

Jeg kunne godt tænke mig noget info omkring dem, eller om nogle er gået fra det ene mærke til det andet fordi sådan og sådan...

Jeg vægter stortset ligemeget surround-lyd og stereo altså 50-50%

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke de store erfaringer med nogen af sættene, men ville blot nævne, hvis ikke du har set det, at What Hifi havde en direkte sammenligning af præcis de to sæt (samt et sæt bestående af Arcam AVR300/DV79). Jeg har ikke lige nummeret foran mig, men det er et par måneder gammelt.

Deres konklusion var, at alle de tre sæt var meget gode (de fik alle fem stjerner - men hvad gør ikke det i What Hifi?), men Denon blev udråbt som vinder over de to andre sæt. Kan ikke lige huske detaljerne, men jeg kan finde det frem, når jeg kommer hjem.

Hvilke højttalere vil du bruge sættet sammen med?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har indsat et link til nogle forskellige sider omhandlende Denon AVR 3805, hvilket jeg finder er det bedste valg...

http://www.web-quality.ch/WQ/DSB_Anbieter_03_Shw.asp?Anbiete r=18160&anchor=TOP&Branche=1498&Dummy=83301& HG=2&KundenID=DenonUK&L2Mnu=0&Level=3&Mode=S TANDARD&NavigationLevel=0&NFP=00101&OrigAnbieter =18160&PM=5&PublisherID=DenonUK&S=2&ShowNav= 1&ShowSubNav=1&ShowTitle=1&VKundenID=DenonUK

http://www.areadvd.de/hardware/denonavr3805.shtml

http://www.denon.de/site/popup/test.php?p=test&a=&e= &Pid=139&action=start&ver=&p=test&jump=& amp;check=1#

Det eneste "negative" jeg har hørt om Denon er at den skulle være ret "skinger" i diskanten. Men dette kan man jo efter min mening bare justere på EQ'en..

Held og lykke med dit valg :o)

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej Vanderlay...

Jeg havde tænkt mig at midlertidigt bruge mine KEF KHT2005

Godt nok et lille sæt højttalere, men har lyttet en del til Dali Evidence serien, så det bliver nok dem der skal spilles på i fremtiden...

Glady
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Har iøvrigt set den test du snakker om, men ved sku ikke helt med de forskellige magasiner efterhånden...

Ville hellere hører hvad jer brugere mener istedet for de såkaldte "fag-folk"

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

uden tvivl denon sættet da jeg syntes 3805'eren er pioneer'ren overlegen på alle punkter. pioneer dvd maskinen har jeg desværre ikke stiftet bekendskab med men denon 3910 er en super maskiner..

derudover vil Denon sættet også passe formidabelt til Dali evidence 870 som du snakker om at købe. jeg har selv en Denon 3803 og overvejer meget et sæt Dali evidence 870 eller et sæt Dali grand.

Nicolai

divorcy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke sige hvorn. denon lyder med de dali evidence lyder, men jeg har selv ax3 fra pioneer, og et sæt dali 850 som den trækker, og det lyder ret ok efter min mening...

Dejlig ren, og klar lyd, men en god og stram bas...

Har dog nogle venner, der har haft denon surround-receivere, og de har haft nogle problemer med dem, og også med hifi-klubben...

Mit råd: lyt dig frem, det er jo dig, der skal høre på det og ikke andre

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Glæder mig til at høre hvilke problemer de venner har haft med Denon... Jeg har ledt og luret på nettet og aldrig fundet noget negativt om denon - bortset fra det jeg nævnte før... Sikker på at det ikke var NAD dine venner havde?

Og HIFI-klubben er et sted man kommer for at lytte - ikke for at handle. De tager jo overpriser for alt hvad de har i butikken, og priserne er absolut ikke til at forhandle... Ikke engang et tilslutningskabel får man med i prisen - med mindre man er venner med en af dem der står i butikken... De kalder deres priser "konkurrencedygtige"... Problemet er bare at HFK kun forhandler mærker, som ingen andre forhandler, og derfor er der ingen konkurrence, hvilket igen betyder at de kan tage overpriser som det passer dem. Så fik vi lige DET slået fast! 

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes