Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nyt Surround anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dio`
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Havde læst at Denon 500SD skulle være det bedste all-in-one sæt overhovedet, så havde egentlig besluttet mig for det. Men var inde og hører det i går, og det er simpelthen ikke godt nok.. Så jeg må købe seperates. Budgettet er desværre bestemt ikke ubegrænset.

Forstærker: Denon 1905 har imponeret mig, og er blandt andet kåret til product of the year i What Hi-Fi. Og så kan den fås til en fornuftig pris (omkring 3000). Så jeg tænker at købe den.

Dvd afspiller: Hifiklubben anbefalede Denon 1910, men har læst herinde at Yamakawa 375 skulle være både bedre og billigere, samt have flere features? Den billige pris er tiltrækkende - så kan jeg bruge flere penge på højtalere og kabler. Men billedet skal smides op på 1,8 meter bredt lærred via en Sony HS50 projektor (er grunden til at budgettet er blevet så stramt ), så dvd afspilleren skal være i orden. Har overvejet en Panasonic ds97 som jeg ved er et godt køb, men den er også ret dyr, så spørgsmålet er om jeg kan nøjes med mindre, eller om billedet virkelig bliver meget dårligere...?

Højtalere: Har overvejet flere kombinationer. Har fået et Argon 5.1 sæt til 2000 kr anbefalet i Hifiklubben. Til pengene skulle det være rigtig godt.
Samtidig overvejer jeg at tage udgangspunkt i mine 12 år gamle Dali 104'er: F.eks. købe en Dali Concept center, og to Dali Concept 1 som baghøjtalere og evt. en Audiopro subwoofer. Den samlede pris er så ca 8000 + dvdafspiller og kabler. Og det er lidt i den dyre ende for mig lige nu.
Alternativt, købe en center og Argon sættet. Så kan jeg bruge Argon sættets sub og baghøjtalere, samt bruge de to fronter som en "adskilt baghøjtaler". Altså en bag-center højtaler fordelt på de to højt. som spiller samme monosignal. Er dette en god idé oder was?
Har også overvejet Acoustic Energy Evo sættet, med store fronter, sub, og baghøjtalere - det koster ca 7000 i England, har vundet mange tests, og er virkelig godt. Problemet for mig består mest i at det er kæmpe stort, og at min 3,7*4,3 meter stue simpelthen er for lille til al den lyd. Plus at de simpelthen fysisk kommer til at dominere for meget. Dette skriver jeg for at fortælle at jeg virkelig gerne vil undgå store kabinet højtalere, og meget hellere vil have små diskrete højtalere. Ved godt at det betyder dårligere lyd, men så længe det ikke betyder meget dårligere lyd er det i orden.. Men det har jeg på fornemmelsen at det gør, og det er derfor at jeg tænker på det med at tage udgangspunkt i min Dali'er.

Undskyld den lange smøre, håber der er nogle der vil forbarme sig og give mig et godt råd!

PS. Min sofa står helt op ad bagvæggen, og jeg har kun ca en meter væg på begge sider af sofaen. Så baghøjtalerne kan ikke komme bag mig, og heller ikke længere væk en ca en meter... m.m. man sidder i midten af sofaen, så er det halvanden
Til top Vis Dio`'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dio`

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes