| Sendt: 14 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
1.
Softwaremæssigt er der jo mange muligheder, men jeg bruger Showshifter. Det er lige kommet i en ny version, og det dækker fuldt ud mine behov.
Som hardware, skal du egentlig bare have en fjernbetjening, evt. ATI Remote Wonder (radiostyret). Så kan du begynde at se film og afspille musik.
Jeg foretrækker at bruge en adaptor til at koble fjernsynet til computeren, istedet for TV-out på mange grafikkort. Jeg bruger en Trust Televiewer, hvilket bare fungere 100%.
2.
Har ikke selv projektor.
3.
Softwaren til HTPC'er er efterhånden ved at være ret god. Jeg tester gerne softwaren ved at lade fjernbetjeningen ligge, slå over på HTPC kanalen, og se om nogle gæster selv kan finde ud af at navigere rundt. For mange computerukyndige tager det lige lidt tid før de er fortrolige med det, men alle finder alligevel rundt i det. Så det er altså ved at være en moden løsning for mange. Selv er jeg RIGTIGT glad for løsningen, og selvom jeg har tastatur og mus koblet til, så er de begge gemt af vejen, og de få gange jeg skal bruge det (nogle gange er det hurtigere, hvis jeg skal mounte nogle images), så er et tykt lag støv på dem - de bliver altså meget sjældent brugt.
Eneste anke jeg kan have ved HTPC'er er støjniveauet. Efter en del eksperimentering, har jeg dog fundet frem til en støjsvag løsning. Nu står den næsten tændt i døgndrift.
|