| Forfatter |
|
ReneC Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har netop bestilt Pioneers VSX-D1011 A/V reciver, og mangler derfor noget indput om passende højtalere som matcher kvaliteten.
Jeg har været en tur i Hifiklubben og blev en smule bidt af B&W's CM6 serie, de spiller utroligt godt.. Men i omegnen 42000kr for et komplet sæt er mange penge. Er der andre med samme reciver som kan evt. kan anbefale nogle andre HT? Jeg har ikke udpræget HIFI ører, men en god gang jordskælvs bas skal være muligt :) (matrix,t3 etc)
Vh.
René
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ReneC
Hvor mange penge har du og danse med?
m.v.h. Mikael
P.S. Jeg har selv en 1011
|
| Til top |
|
| |
ReneC Forum Bruger

|
| Sendt: 25 August 2003 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
20000 kr, er jeg vel nok villig til at lægge på bordet for et 5.1 setup. Men plus/minus 5-10k for den måske helt rigtige sammensætning skal ikke være afgørende.
Vh.
René
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv lige købt en VSX-D1011 og et par B&W DM603S3 og kan kun sige det lyder sgu godt. De har også en rigtig god bas.
__________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
| Til top |
|
| |
D.B.M. Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 101
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft en 1011'er indtil for kort tid siden hvor jeg skiftede den ud med en 2011'er. Til dem begge har jeg haft følgende setup fra B&W sat til: Front - DM603S3, Center - LCR600S3, Bag - DM601S3 og Subwoofer ASW650, samlet nypris i HIFI Klubben ca. 21.600 kr. og jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med lyden fra denne sammensætning. Jeg har lyttet til al slags musik på anlæget f.eks. Norah Jones, Eric Clapton, Evanescence, U2, Eminem, Dr. Dre og div. dance og house musik. Lige meget hvilken slags musik har jeg været godt tilfreds med lyden, som er yderst detaljeret og med en rigtig god bund (bas). Til surround er det efter min mening også rigtig godt, hvor især center og sub. imponerer mig gang på gang. Centeren spiller rigtig godt og subben spiller virkelig præcist og dybt. Så jeg kan klart anbefale dette setup til dig.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville hvis jeg var dig tage knoglen og ringe til Tapeconnection og aftale en tid med dem, for de har mange højtalere i den lidt billigere ende. Når du er i Århus så slå et sving inde for i de 2 HIFIklub butikker, Lydgalleriet og Scalahifi, Århus er en god HIFI by 
I Jægergårdsgade i Århus findes nok DK's bedste plade bix samt en selvbygger butik men den kan jeg ikke huske hvad hedder
FESTUGE ruler
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 02 September 2003 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også først bidt af CM-serien. Fed lyd og smukt design...
Ville nok kigge på 600 serien i stedet for. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
ReneC Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Jeg faldt for JMlab's nye Chorus S serie, som jeg nu har anskaffet mig i et komplet 5.1 setup. De er utrolig spillegalde, og det er lang tid siden jeg har hørt et anlæg til de penge, spille så godt.
Hvad mine ører angår spiller de lige så godt som CM6 serien, hvis ikke en tand mere skarpe, og rummelige.
De er helt klart anbefaldelsesværdige, og fortjener en lytter. Nu skal der spares op til en Pansonic TX-32/36PD30.
mhv. René
|
| Til top |
|
| |
Ricky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 07 September 2003 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rene
En mulighed er også at kigge rundt på brugt markedet.
Du kan være heldig og finde noget til en god pris. Hifi-udstyr falder relativt hurtigt i pris  
__________________ Venligst
Ricky - Husk film skal ses i hjemmebiografen
|
| Til top |
|
| |
ReneC Forum Bruger

|
| Sendt: 07 September 2003 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ricky
Som sagt i overnævnte post har jeg købt Chorus S serien fra JMlab, brugt var ikke en mulighed. Jeg har aldrig før ejet højtalere "out of the box" så det skulle prøves nu. 
|
| Til top |
|
| |