Forfatter |
|
Insaniac Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 720
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Da TC i Karrebæksminde desværre ikke havde Marantz SR5500 på lager, er jeg nødsaget til at finde et andet sted og købe den, da jeg helst skal købe den i morgen. Fandt den så i KBH til samme pris som TC, men dog er det en demovare. Han sagde først 4800kr, men 200kr ned i pris pga demovare, det var sq for lidt synes jeg. Jeg sagde så 4500, og han sagde så 4650kr. Derefter sagde jeg så at jeg ville komme forbi i morgen og så kunne vi se på det.
Synes I jeg burde hive den længere ned pga det er en demovare? Skal lige siges at det er mit første hifikøb, så ved ikke hvad der er normalt at gå ned for en demovare.
Jeg forudsætter selvfølgelig at den er 100% i orden osv, selvom det er en demovare, men det må jeg se på i morgen. Ellers må han gå længere ned i pris.
Lad mig endelig høre jeres mening/erfaring med køb af demovarer?!
|
Til top |
|
|
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Tag en snak med KT-radio de plejer at være flinke og har den sikkert på lager, så du kan få en ny. Held og lykke
Kanon forstærker __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
Til top |
|
|
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Demovare burde være mindst en 10-15 % Billigere!! Jeg tror aldrig at jeg har fået mindre end 10 % Afslag på en demovare de gange jeg har handlet.
Mvh. Hifido
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
|
|
|
om det koster 4500 eller 4650 kr burde ik betyde noget.. hvis du havde købt den i går havde du vel sparet en hund på benzin men nej er nu ik meget afslag for en demo model.. men mon ik du kan få ham til at smide et kabel med..
jeg ville købe den brugt.. om den er demo eller brugt har sjældent noget betydning hvis den er passet ordenligt..
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
|
|
|
Jeg har ind i mellem købt demovarer, og fået 10-15% rabat på dem. Lidt afhængig af hvor lang tid de har stået fremme, og hvor gerne forretningen vil af med apparatet. Selvfølgelig skal apparatet fremstå fejlfrit osv osv. Ellers må de lidt længere ned.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han sagde de ikke havde den på lager, men det passer også til mit budget at spare lidt penge, nu når budgettet allerede for længst er overskredet.
Der er jo stadig garanti osv på demovare, så det er jo kun udseendet jeg skal tjekke om fejler noget, vel?!
Har ledt efter den på brugtmarkedet i silver, men kan ikke finde en der har den til salg.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
du ku os vælge at købe i tyskland.. der kan den findes til under 4 k.. men i tilfælde af den går i stykker, mister du en del af det du spare på at betale for fragten.. men så er den ny..
det har stor betydning hvor lang tid den har stået som demo model.. om det er et par måneder, eller år.. men kan være svært at få et ærligt svar ud af en sælger på det punkt 
|
Til top |
|
|
SANmann Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
du ku os vælge at købe i tyskland.. der kan den findes til under 4 k.. men i tilfælde af den går i stykker, mister du en del af det du spare på at betale for fragten.. men så er den ny |
|
|
Hvis den er ny, er det vel world-wide garanti (2 år) på "dyret", så burde han kunne indlevere den på et autoriseret Marantz-værksted i DK...????
Mvh SANmann __________________ The only true wisdom is in knowing you know nothing. - Socrates
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sanmann.. ja teoretisk, men ved ik hvor godt det virker.. hvor ville du indlevere den ? ved faktisk ik engang om marantz selv står for reklamationer i dk.. men de yder 3 års garanti fra fabrik
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med at indlevere den på et værksted i DK kan man godt med marantz. Er jeg i hvert fald blevet fortalt af en tysk butik.
Men hvor i Tyskland er det lige i ser den til under 4000kr? Sidst jeg kiggede kunne jeg finde den til 4400kr inkl porto.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, og så kommer der 20-30 Euro oveni med porto. 4360kr med en porto på 25 Euro. Overvejede det i starten, men synes 640kr var en for lille besparelse til at gide købe i Tyskland. Så hellere støtte de danske forhandlere. Kunne jeg derimod spare hele 1000kr inkl porto, så ville jeg selvfølgelig købe i Tyskland.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
med chance for at få en demo model der kan være pænt gammel efterhånden, burde de som et minimum matche den tyske pris
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Insaniac skrev:
Det med at indlevere den på et værksted i DK kan man godt med marantz. Er jeg i hvert fald blevet fortalt af en tysk butik. |
|
|
Det ville jeg da ikke tage for gode varer.
Det er du da nødt til at spørge Marantz Danmark om.
Hvad vil du gøre hvis din Tyske forhandler har sagt noget forkert ( i god eller ond tro) og du stod med et defekt produkt?
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nrik: Ja, det har jeg også tænkt lidt på. Tror dog også hvis jeg bestilte fra Tyskland først ville undersøge det nærmere.
Men Live21: Kan godt følge din tænkegang, som jeg synes er fair, så tror jeg siger til dem i morgen at jeg vil give noget der ligner den tyske pris. Men nu må vi se hvad de er villige til.
/Update:
Har lige tjekket Marantz.com. Der er world wide guarantee.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mener det er alt for lidt du får i demo rabat, hvis du presser tc giver de sikkert også rabat om ikke andet i form af et kabel i enten den ene eller anden form
|
Til top |
|
|
Peter Olsen Branchemedlem

MultiMedia A/S
Bruger siden: 24 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr: Wold-wide-garanti!
Så er det det pågældende lands distributør der afholder garantien, og ikke eks. Marantz. Dette er også gældende for andre mærker.
De 2års garanti er et meget Dansk fænomen! Selv om det er en EU beslutning, er det noget der bedst fungerer her i Danmark.
Vi modtager garanti reparationer fra Marantz wold-wide-garanti ordning.!? Proceduren virker på følgende måde! Man indleverer det til en Marantz forhandler, denne sender det til vores værksted, til reparation. Når det så er blevet repareret, betaler kunden for reparationen, og sender sin regning til den forhandler han har købt det af eks. I Tyskland eller England! HVIS denne er en godkendt Marantz forhandler ”og ikke bare en der vil lave hurtige penge på lidt parallel salg” så får man sine penge refunderet, af forhandleren eller Marantz værkstedet.
Ligeledes er proceduren for up-graderinger eller i de tilfælde hvor vi her fra Marantz i Danmarks side henvender os direkte til kunderne for at fortage ændringer af serie fejl.
Up-graderinger af Marantz top modeller, kan være en vanskelig sag en gang i mellem! Da disse ofte er direkte linket til et købs land med deres serie nummer og interne IP kode.
Modeller som ikke har været forhandlet i Danmark! Kan man forvente leveringstid på reservedele. Her skal man også være opmærksom på at nogle lande ændre på modellerne for at ramme en bedre pris! Og dette fremgår ikke altid af model betegnelsen.
Hilsen
MultiMedia A/S
Kongevejen 150A
3460 Birkerød
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal man vist kigge efter to gange inden man smider penge efter en tysk forhandler
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Olsen: Så hvis den tyske butik er en officiel marantz forhandler er man stillet på samme måde som hvis man har købt den i DK ? den eneste forskel er at man skal sende regningen til tyskland ?
|
Til top |
|
|
Insaniac Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvom det er en demovare så er der da stadig de 2-3års garanti der er på Marantz produkter, ik?
|
Til top |
|
|