| Forfatter |
|
Wagner-elev Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
For ca 4 måneder siden købte jeg en marantz sr7500. Det har hele tiden været meningen at jeg ville opgradere den til en sr8500 når den kom.
Igår lånte jeg så en sr8500 med hjem på prøve, og jeg synes ikke jeg kan høre forskel overhovedet. Er det bare mig??
har læst lidt på avforum.com og de er helt vilde med sr8500, og de råder til at købe den fremfor en sr7500.
Jeg regner med at skal give min sr7500 + 3.000kr for en sr8500. Ville I gøre det når der ikke er den store forskel i lyden ( synes jeg) ?? Er den mere fremtidsikker eller....??
Håber i kan komme med lidt råd
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du selv er inde på, kan DU høre en forskel som du vil ofre 3 K på? Dette aspekt er da det alt afgørende!
SR8500 har nogle features som er ganske gode, hvis man da ellers skal bruge dem. Dette kunne f.eks. være dvi-in/out.
- BR
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke høre forskel, og har ikke brug for de ekstra features/porte som SR8500 har, så giver du 3k for ingenting, og så siger det vel sig selv om du bør skifte?
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har vel ikke noget at bruge dvi-in/out til, hvis ens dvd har disse ind og udgange? Desuden har jeg hverken fladskærm eller projekter lige p.t., men håber da det kommer engang  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, at de to næsten er ens. Der er faktisk kun DVI-gennemgang, forgyldte termainaler og HDCD dekoderen til forskel. De yder stort set det samme, vejer det samme og er specificeret ens på stort set alle områder ud over de nævnte.
Hov... glemte lige...
DVI gennemgangen er kun smart, hvis du benytter DVI til overførsel og ønsker at billedet skifter sammen med lyden. Hvis din anden kilde fx er en SAT-dekoder med scart som eneste videoudgang, er det måske ikke så fikst, da du alligevel skal skifte manuelt, da receiveren ikke har en scart in/out. Til gengæld er det lidt bedre, hvis den benytter component-signaler. De kan nemlig køres igennem receiveren, men om signalet taber kvalitet, skal jeg ikke kunne sige - endnu !!
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2005 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
har man noget at bruge dvi gennemgangen til hvis ens dvd har det?? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Det er rigtigt, at de to næsten er ens. Der er faktisk kun DVI-gennemgang, forgyldte termainaler og HDCD dekoderen til forskel. De yder stort set det samme, vejer det samme og er specificeret ens på stort set alle områder ud over de nævnte. |
|
|
Den vigtigste forskel er den man ikke kan læse i specifikationerne: Bedre strømforsyning i SR 8500. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wagner-elev skrev:
| har man noget at bruge dvi gennemgangen til hvis ens dvd har det?? |
|
|
Det eneste du kan bruge det til er hvis du har to DVI-kilder, men kun én DVI-indgang på displayet - f.eks. hvis du vil tilslutte både en DVD og en PC via DVI. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Redaktøren skrev:
|
Det er rigtigt, at de to næsten er ens. Der er faktisk kun DVI-gennemgang, forgyldte termainaler og HDCD dekoderen til forskel. De yder stort set det samme, vejer det samme og er specificeret ens på stort set alle områder ud over de nævnte. |
|
|
Den vigtigste forskel er den man ikke kan læse i specifikationerne: Bedre strømforsyning i SR 8500.
|
|
|
He... og så lige kobber-foringen og de selekterede komponenter... 
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selekterede komponenter ... Sjovt begreb. Betyder det, at de bare smider helt tilfældigt udvalgte dele i deres maskiner med ikke-selekterede komponenter?
:) __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svinefar skrev:
|
Selekterede komponenter ... Sjovt begreb. Betyder det, at de bare smider helt tilfældigt udvalgte dele i deres maskiner med ikke-selekterede komponenter?
|
|
|
Knap nok Marantz kører med "versioner" af i bund og grund det samme udstyr. Fx. SR5400 som blev opgraderet med bedre komponenter kom fx. til at hedde SR5400 OSE (Original Special Edition). Det er lidt det samme der er sket fra SR7500 til SR8500, dog har SR8500 fået "eget" navn og ikke blot SR7500 OSE.
- BR
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vel ikke noget der er så fremtidssikret, som penge i banken 
mvh S.R
|
| Til top |
|
| |
Svinefar Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 407
|
| Sendt: 25 Marts 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Svinefar skrev:
|
|
|
|
Knap nok Marantz kører med "versioner" af i bund og grund det samme udstyr. Fx. SR5400 som blev opgraderet med bedre komponenter kom fx. til at hedde SR5400 OSE (Original Special Edition). Det er lidt det samme der er sket fra SR7500 til SR8500, dog har SR8500 fået "eget" navn og ikke blot SR7500 OSE.
- BR
|
|
|
Yep, I know. Jeg studsede bare over begrebet, som vel logisk set ikke giver den store mening :)
Er selv på Marantz vognen med en PM 7200, som gør det aldeles fremragende. __________________ Classic no 6.6, Audio Analogue Maestro, Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand
Setup
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Svinefar skrev:
|
|
|
|
- BR
|
|
|
Nej, det er ikke lidt det der er sket med 8500 - den ER en større model, som på lige fod med større modeller af så meget andet på markedet, er optimeret yderligere. At de måske er bygget på den samme grundlæggende platform kan få nogle til at tro at det bare er samme model med få ændringer, som det er tilfældet med 5400OSE. 8500 er den store model, og med en anden strømforsyning er der alene tale om lidt mere end en almindelig opgradering!
Formålet med topmodellerne er jo, og har altid været, at inkludere alle de features man kan proppe i dem, og derefter nedskalere resten af sortimentet for at tilfredsstille kravene fra de knap så krævende!
Om man så kan høre forskel er så en anden side af sagen. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
akerman Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modigt at du tør sige din mening, på trods af du har læst at de fleste
"audiophiles" synes der er klar forskel. Det er folk som dig der er
brug for, så det hele ikke bliver til "Kejserens nye klæder" :)
Hvilke højttalere testede du med?
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 26 Marts 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aller helst skulle jeg ønske du ville kjøpe 8500, da ville jeg kunne kjøpe din 7500 brukt :) Men egentlig så burde du prise deg lykkelig over at du ikke kan høre forskjellen, og putte pengene i banken.
|
| Til top |
|
| |
Wagner-elev Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
akerman skrev:
Modigt at du tør sige din mening, på trods af du har læst at de fleste "audiophiles" synes der er klar forskel. Det er folk som dig der er brug for, så det hele ikke bliver til "Kejserens nye klæder" :)
Hvilke højttalere testede du med?
|
|
|
jeg ved ikke om det er mig du spørger, men jeg har dali suite serie ( de store modeller) i center og baghøjtalere, og jamo classic 8 som fronter. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5156&PN=3
|
| Til top |
|
| |