Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 16:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Lidt hjælp til Pioneer VSX-D514 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kRzz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg overvejer stærkt at købe dette: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=Surrou nd+anl%E6g&cSub=tilbud&id=2380&action=produkt

Men vil utrolig gerne hører fra jer kloge hifi nørder :) Er det godt? Det skal primært bruges til film, men også meget musik. Jeg har selv 5 surround højtalere.

Håber i vil komme med noget respons, på forhånd tak.

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Ja til de små 1600 den koster i tyskland med fragt http://www.mediacheckpoint.de/  kan du ikke gøre det meget bedrer, hvis den skal være ny.

Det kræver dog du kan li Pioneer´s lyd(hvilket de fleste kan) den spiller en anelse lyst, men stadig meget fremadrettet og med en god bas.
Personlig er jeg helt vild med Pioneer´s lyd

Den er meget nem at sætte op og til daglig brug vil du ikke få nogen problemer med den.
Da den rent effektmæssigt kun er på 220 watt vil den dog hurtigt komme til kort hvis du har store gulvhøjttaler sat til den, den kan sagtens trække dem de må bare ik blie alt for store.

Til sidst er den kun bygget til 6 og 8 Ohm´s højttaler, så ingen 4 Ohm´s højttaler her.

Alt i alt en udemærket reciever, den har dog en alvorlig konkurrent  nemlig Yamaha RX-V450 http://www.yamaha-hifi.com/products.php?lang=d&country=D K&idcat1=1&idcat2=2&idcat3=2&idprod=1105& ; ;archivset=&newsset= der i tyskland kun koster 200 mer end Pioneer´en.

Dvd´en kender jeg ikke men normalprisen er lige omkring 900 og til den pris kan du nok ikke klage, den kan også købes i MediaCheckpoint, det er noget billigere end Hifi-imports tilbud.
Du kan læse lidt mer om 370´eren her, Laserdisken har en rigtig god beskrivelse af den.

kRzz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svaret, det var lige det jeg skulle bruge :)

Har dog lige et spørgsmål til. Da jeg med mit gamle ikke kunne få surround lyd ud når jeg så almindeligt tv, underligt nok, men det kunne jeg altså ikke få den til. Kan man det med det her? Har ikke så meget forstand på det her :)

brutalis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke betegne mig selv som værende hi-fi nørd, men jeg håber du kan bruge mit svar til noget!

Mit Pioneeranlæg VSX-D811s som har 100 watt pr kanal og en Dv 370 dvd afspiller er købt gennem www.shopman.dk, hvor jeg sparede en del penge ved at handle igennem. Syndtes selv receiveren gør det rigtig godt til både musik og film. Selv om denne receiver er kraftigere end den du påtænker at købe, havde jeg også problemer med at kunne trække mine JBL E90 fronthøjtaler (som hell påpeger kan være et problem). Dette skyldes måske også at jeg er til bla Rammstein som SKAL spilles rigtig højt og med gennemtrængende bas. Denne bas prøvede jeg på at trække ud af E90 erne, med det til følge at dispsplayet i receiveren skrev "overload" og slukkede ned! Har nu investeret i JBL E 250 sub så nu er det intet problem længere. Har ydeligere JBL E60 baghøjtalere og som centerhøjtaler har jeg en Audiopro Black Vector.

Go fornøjelse med dit kommende Pioneer anlæg!

Hilsen Finn

Til top Vis brutalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brutalis

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes