| Forfatter |
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
er personligt ikke meget for "kunstigt skabte" kanaler, alm. pro logic 2 er rigeligt fint....og Harmans logic 7 endnu bedre, bare ikke så udbredt...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Martin W Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
| er personligt ikke meget for "kunstigt skabte" kanaler, alm. pro logic 2 er rigeligt fint....og Harmans logic 7 endnu bedre, bare ikke så udbredt... |
|
|
Er man konservativ eller hvad???? Det skal da opleves. Du nævner selv PL2 som også er "kunstigt", men virker rigtig godt.
PS. Mit forestående recieverkøb er lige blevet udsat...............
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må da indrømme at jeg troede at det havde stor betydning da jeg købte forstærker om den havde prologic 1 eller 2, da jeg overvejede at købe brugt. Og PL2 lyder da sikkert også bedre en PL1, men hvor tit bruger man det? Jeg bruger det kun hvis jeg ser film fra fjernsynet eller fra pc´ere, hvor der ikke er et DD/DTS signal, så jeg tror bestemt ikke at det kommer til at revolutionere noget.....desværre.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, konservativ... ikke spor, men faktum er at de fasedrej der er i surroundflm i tv er skabt til max 4 kanaler - man kan forfine definitionen af disse, som i PL2, men ellers er det bare .... snyd... lidt som at høre musik med en "hall" eller anden funktion på-...
Nå, jeg ved godt det er en smagssag, og skal ikke belære nogen, det er blot "my point of view".... er et eller andet sted nået til den holdning at man bør prøve at forbedre det man har i stedet for hele tiden at smide en ekstra kanal på.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Jeg må da indrømme at jeg troede at det havde stor betydning da jeg købte forstærker om den havde prologic 1 eller 2, da jeg overvejede at købe brugt. Og PL2 lyder da sikkert også bedre en PL1, men hvor tit bruger man det? Jeg bruger det kun hvis jeg ser film fra fjernsynet eller fra pc´ere, hvor der ikke er et DD/DTS signal, så jeg tror bestemt ikke at det kommer til at revolutionere noget.....desværre. |
|
|
jeg kan absolut ikke lide lyden fra de "forfalskede" surroundformater, men smag og behag... end ikke til film fra fjernsynet, eller computeren. Og Harmans Logic 7, som jeg også har mulighed for at bruge er kun brugt een gang, og det gentager sig ikke foreløbigt, ikke at det var dårligere end ProLogic, det var bare ikke overbevisende nok... for mig!
jeg nøjes med DD og DTS som jeg da også nyder i fulde drag, især DTS.
- Witzel
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal lige forstå det rigtigt......hvis du ikke har et DD/DTS signal, hvad gør du så?
|
| Til top |
|
| |
Teerex Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lidt svært ved at falde i svime over alle de "nye" formater der dukker frem for:
- 5.1 formatet burde være rigeligt til den gennemsnitlige danske stue. Flere kanaler betyder flere højttalere, hvilket igen betyder at det bliver sværrer at placere dem 100% optimalt (tænkt blot på hvor svært det kan være at placere de 2 front HT ordentlig så man får optimal 2 kanals stereo). Med mindre vi snakker om meget store rum er det jo total overkill (ja faktisk en misfortåelse vil jeg holde på) med 7.1, 10.2 og hvad der ellers findes derude.
- Når man erfarer hvor meget der findes af dårligt mixet 2 kanals lyd, hvad får så folk til at tro at 6 kanaler og op efter nødvendigvis giver en bedre oplevelse ? Nuvel til film skaber det da stemning, og det har potentiale til musik optagelser (SACD, DVD-A whatever), men buttom line er at det ikke bliver bedre end teknikeren bag mixerpulten evner.....og personligt mener jeg der er langt mellem "wow" oplevelserne.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa jeg tænker tit hvornår holder legen hvor mange kanaler skal der til for at snyde øret ? hmm måske en dag det hedder 128.4 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen
Stereo ...
undskyld mit måske lidt skæve indlæg, jeg er blevet irreteret af min internetopkobling, som 9 af 10 gange ikke lader mig skrive indlæg, men besvarer med "siden kunne ikke vises"
- Witzel
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2003 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
128,4?
Så bliver det næmt at blive paranoid.............."hvad..hvor....hvem sagde det?"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teerex skrev:
Jeg har lidt svært ved at falde i svime over alle de "nye" formater der dukker frem for: - 5.1 formatet burde være rigeligt til den gennemsnitlige danske stue. Flere kanaler betyder flere højttalere, hvilket igen betyder at det bliver sværrer at placere dem 100% optimalt (tænkt blot på hvor svært det kan være at placere de 2 front HT ordentlig så man får optimal 2 kanals stereo). Med mindre vi snakker om meget store rum er det jo total overkill (ja faktisk en misfortåelse vil jeg holde på) med 7.1, 10.2 og hvad der ellers findes derude. - Når man erfarer hvor meget der findes af dårligt mixet 2 kanals lyd, hvad får så folk til at tro at 6 kanaler og op efter nødvendigvis giver en bedre oplevelse ? Nuvel til film skaber det da stemning, og det har potentiale til musik optagelser (SACD, DVD-A whatever), men buttom line er at det ikke bliver bedre end teknikeren bag mixerpulten evner.....og personligt mener jeg der er langt mellem "wow" oplevelserne.
Mvh |
|
|
Jeg kunne da slet ikke være mere enig! Alle de nye smarte formater kommer fordi der tilsyneladende SKAL præsenteres noget nyt i de nye forstærkere! Producenterne glemmer bare en vigtig ting - softwaren!
Samtidig er der det faktum at det er de færreste der gider have sit hjem tapetseret med højttalere - det tager overhånd og er da så absolut unødvendigt!
Et hvert høj-kvalitets system kan præsentere en 5.1 eller 6.1 lyd som trækker tænder ud på billigere produkter med 140.12 præsenteret i THX Ultra-mega 36x mk. II genereret af en SuperHammer-smasher Fusion/fision-atomspaltningsgenerator-processor kørende på ultra-radioaktivt Uran-spaltningsstof der kan bearbejde 234000 Gigaflops info fra 617 dvd-powersuper plader (på samme tid) med en kapacitet hver på 278000 Gb indeholdende lydformater fra 432 forskellige producenter og senest baseret på Elite-DTS ES-extremehyper pro super-surround HQ splittet op i 36 centerkanaler med frekvensområde på 236.000.000.000 Hz i 246600 bit og 3 trilliarder x oversampling og 16 sub-spor med oplysninger <---bass, nok til at teleportere et menneske 48 gange rundt i universet og stadig være hjemme i tide til friskbagt franskbrød - alt sammen udmøntet i en forstærker der yder (fabriksopgivet) 140x13000 watt/8 ohm 1 kanal drevet 20-21 Hz 25% THD!
Wow, min imponatorfaktor er slet ikke til at styre med alle de specs!
Jeg kan næsten ikke vente med at se hvad de så finder på for at overgå mit eksempel (taget direkte fra Hudyamings hjemmeside - Hudyaming Corp. er Mongoliets største elektronikfabrik med 46 ansatte som producerer 260000 enheder om dagen af denne top-specificerede forstærker, og en årlig omsætning på ca. 116000 kr. løn udgifter holdes nede ved at hver medarbejder afregnes sin løn i forstærkere! Firmaet holder til i Verde Nsröv Hul i den fjerneste udørk i ydre Mongoliet)
Hmmm, lad os holde os til de formater vi rent faktisk ved vi kan bruge og som understøttes - fantasi kan man altid leve højt på! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Teerex skrev:
Jeg har lidt svært ved at falde i svime over alle de "nye" formater der dukker frem for: - 5.1 formatet burde være rigeligt til den gennemsnitlige danske stue. Flere kanaler betyder flere højttalere, hvilket igen betyder at det bliver sværrer at placere dem 100% optimalt (tænkt blot på hvor svært det kan være at placere de 2 front HT ordentlig så man får optimal 2 kanals stereo). Med mindre vi snakker om meget store rum er det jo total overkill (ja faktisk en misfortåelse vil jeg holde på) med 7.1, 10.2 og hvad der ellers findes derude. - Når man erfarer hvor meget der findes af dårligt mixet 2 kanals lyd, hvad får så folk til at tro at 6 kanaler og op efter nødvendigvis giver en bedre oplevelse ? Nuvel til film skaber det da stemning, og det har potentiale til musik optagelser (SACD, DVD-A whatever), men buttom line er at det ikke bliver bedre end teknikeren bag mixerpulten evner.....og personligt mener jeg der er langt mellem "wow" oplevelserne.
Mvh |
|
|
Jeg kunne da slet ikke være mere enig! Alle de nye smarte formater kommer fordi der tilsyneladende SKAL præsenteres noget nyt i de nye forstærkere! Producenterne glemmer bare en vigtig ting - softwaren!
Samtidig er der det faktum at det er de færreste der gider have sit hjem tapetseret med højttalere - det tager overhånd og er da så absolut unødvendigt!
Et hvert høj-kvalitets system kan præsentere en 5.1 eller 6.1 lyd som trækker tænder ud på billigere produkter med 140.12 præsenteret i THX Ultra-mega 36x mk. II genereret af en SuperHammer-smasher Fusion/fision-atomspaltningsgenerator-processor kørende på ultra-radioaktivt Uran-spaltningsstof der kan bearbejde 234000 Gigaflops info fra 617 dvd-powersuper plader (på samme tid) med en kapacitet hver på 278000 Gb indeholdende lydformater fra 432 forskellige producenter og senest baseret på Elite-DTS ES-extremehyper pro super-surround HQ splittet op i 36 centerkanaler med frekvensområde på 236.000.000.000 Hz i 246600 bit og 3 trilliarder x oversampling og 16 sub-spor med oplysninger <---bass, nok til at teleportere et menneske 48 gange rundt i universet og stadig være hjemme i tide til friskbagt franskbrød - alt sammen udmøntet i en forstærker der yder (fabriksopgivet) 140x13000 watt/8 ohm 1 kanal drevet 20-21 Hz 25% THD!
Wow, min imponatorfaktor er slet ikke til at styre med alle de specs!
Jeg kan næsten ikke vente med at se hvad de så finder på for at overgå mit eksempel (taget direkte fra Hudyamings hjemmeside - Hudyaming Corp. er Mongoliets største elektronikfabrik med 46 ansatte som producerer 260000 enheder om dagen af denne top-specificerede forstærker, og en årlig omsætning på ca. 116000 kr. løn udgifter holdes nede ved at hver medarbejder afregnes sin løn i forstærkere! Firmaet holder til i Verde Nsröv Hul i den fjerneste udørk i ydre Mongoliet)
Hmmm, lad os holde os til de formater vi rent faktisk ved vi kan bruge og som understøttes - fantasi kan man altid leve højt på!
|
|
|
Sikke da et surt opstød, jeg tror at det allerede er sagt i andre tråde, men jeg siger det da gerne igen. Hvis indholdet i et indlæg ikke har ens interesse, så lad for h ... da vær med at kommentere det .
"Hmmm, lad os holde os til de formater vi rent faktisk ved vi kan bruge og som understøttes - fantasi kan man altid leve højt på!"
Mener da ikke at du har retten til at bestemme hvad der skal skrives om i dette forum, ( Det kunne jo også komme fra Admin som en artikel under nyheder, det var måske mere passende Hmm ?). For resten så er det ikke fantasi hvis du havde gidet at læse artiklen på linket kunne du læse at bl.a. H/K kommer med hardware som får Pro Logic IIx.
Products Coming Soon The first consumer electronics products to incorporate Dolby Pro Logic IIx signal processing will be announced at the CEDIA 2003 show (September 5-7) in Indianapolis. These include:
- Arcam DIVA AVR300 AV Receiver
- Fosgate FAP-T1 Plus
- Marantz SR7400
- Meridian Audio Ltd G68 Surround Processor
- Pioneer VSX-59TXi
- Yamaha RX-Z9
The following hardware manufacturers will offer upgrades for current models in the marketplace. These include:
- Denon AVR5803 A/V receiver
- TAG McLaren AVR32
- TAG McLaren AV192 R
- Marantz SR9300, SR9200, SR8300, SR8200, and SR7300
- Meridian Audio Ltd Model 861 Surround Processor
Dolby anticipates further announcements shortly from leading consumer electronics hardware manufacturers, including Harman Kardon, Integra, Kenwood, Onkyo, and Sony.
__________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nånå Robert - du tager den lige helt med ro, ik? 
Snakker vi surt opstød ved jeg sgu ikke helt hvordan jeg skal tolke det indlæg!
Ved godt at hjemmebio er dit et og alt - sorry, at du tager det så nært. Hvis ikke du kan spotte humoren så er det da så sandelig dit problem, for det var bestemt ikke ment som andet end humor! Mig bekendt var jeg ikke den eneste der kommenterede den såkaldte format-krig og udtrykker skepsis omkring den således som tråden var blevet vinklet ind på nødvendigheden af alle de forskellige specs!
Som jeg har pointeret så mange gange før for andre skal du heller ikke regne med at have indflydelse på hvad jeg skriver - det passer jeg skam helt selv, og da jeg skriver er det ganske nøjagtigt fordi at jeg interesserer mig for det, og samtidig forsøger jeg heller ikke at bestemme hvad der skrives herinde og af hvem - jeg kunne ikke være mere ligeglad om nogen så valgte at skrive om oldemors friskbagte boller, jeg ville kun finde det morsomt!
Så hvis du på nogen måde mener at min indlæg dikterer folk hvad de burde skrive bedes du venligst udpege det i mit indlæg så jeg kan se hvad du misforstår!
Samtidig siger jeg heller ikke at alle de nye formater er fantasi - det kan de jo ikke være når de kommer i virkeligheden, men sommetider virker det som at hovederne bag arbejder ud fra fri fantasi på alle mulige nødvendige og unødvendige gimmicks uanset om du synes om at jeg skriver det eller ej!
Og at Harman/Kardon også kommer med Pro Logic IIx betyder intet for mig - de er ikke anderledes end alle andre der kommer med det - ved ikke om det var en hentydning fordi jeg har H/K, heller ikke vigtigt, det er bare fint for dem!
Så slug lige mavesyren igen og spot humoren igen - hvis du kan reagerer så ømt over lidt plathed så har du sgu et seriøst problem for så er din hobby sgu blevet for personlig!
Lighten up, my friend!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Robert Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ….. nu skal du f ….. få tilbage skal du !!. 
Nej det er ok ……. jeg har bestemt intet imod at folk skriver hvad de syndes og mener, og jeg er normalt ikke den som retter hård kritik af andre indlæg, og jeg forstår udmærket din humor mellem linierne, og som sådan er der intet galt med dit indlæg, men det som pisset mig af var, din sidste kommentar i dit indlæg. Det ville svare til at jeg skrev ”stop al den snik snak om fritids bands som i har hørt på det lokale spillested, og hold jer til kunstner som har udgivet plader”.
Indlægget var blot ment som info og at der så er flere af drengen her som kommer med deres kritiske mening er helt fair. Det er jo også det forumet skal bruges til. Men som sagt er det din sidste kommentar som jeg ikke finder passende, og jeg ville ikke havde reageret vis du ikke havde skrevet den. Hvis du ikke kan se at den ikke er helt passende, syndes jeg det er ærgerligt fra en bruger med 1000 indlæg .
Jeg tager det absolut ikke personligt, ville jeg det havde jeg ikke blevet ved med at skrive i forumet her, da der her i blandt os brugere er to verdner, en sort og en hvidt, og så er der dem som ligger i den grå zone, nogle mere lyse eller mørkere end andre.
Sorry to tale you: Der eksperimenteres i øjeblikket med en ceiling ch. i nogle biografer i USA, Jep drenge loft kanal. tag den. Om det komme ind i de små hjem ved man jo aldrig, men det samme spørgsmål stillede man sig med center surround kanalen. Nye formater bliver vi aldrig fri for, industrien skal tjene penge og software producenterne sidder i lommerne på dem som laver hardwaren.
Ses i et andet indlæg  __________________ Mvh. Robert
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 05 September 2003 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, no harm done! Min hjerne kortsluttede bare og fantasien fik frit løb - hvem ved sådan ser produkterne måske ud om 1 år!
Men når du nu nævner udbygning og eksperimenter kan jeg faktisk fortælle at der også kører eksperimenter med højttalere i gulvhøjde - det ender sgu med at vi skal bygge vores huse op omkring surround, men jeg er ikke sikker på at lillemor bliver glad for det! *av, ikke slå!!*
Så sandt som det er sagt, nye formater bliver vi aldrig fri for - det er så bare op til den enkelte at vurdere nødvendigheden af disse, jeg personligt sagde stop for lang tid siden! Så hellere et system der kan nøjes med standarden men istedet giver lydoplevelser i topklasse, sådan som jeg efterhånden har fået det herhjemme!
På et tidspunkt kommer man selvfølgelig ikke udenom opgraderinger, men det skal efter min mening først gøres når der er noget reel software til grejet - alt andet betragter jeg mere som tom snak og gejl fra producenterne!
Men at det kommer - det ved vi vist alle! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 September 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Robert
Det lyder spændende med DPLIIx, men min Pioneer d-1011 gør det allerede. Når jeg dekoder et 2-kanal i DPLII er alle 7-kanaler aktive, og lave et 5.1 signal om til 7.1 sker jo når man sætter sin dekoder til EX/ES.
Hvis producenterne endelig skulle lave noget fornuftigt så skal 0.1 laves om til 0.2.
|
| Til top |
|
| |