Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon 1604 eller Yamaha 450? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Status: Offline
Sendt: 05 April 2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej !

Okay, nu er jeg helt i tvivl. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvilken jeg skal vælge?

Jeg kan få Yamah 450 til 1425 inkl. fragt fra tyskland ( NY! )

Jeg kan få Denon 1604 for 1500kr. brugt. ) mån. gammel.

Denon gutten venter på svar og jeg er meget i tvivl. Er Denon MEGET bedre? For jeg er generelt lidt utryg ved at købe brugt. Men hvis det er en go deal er jeg frisk.

Please hjælp! 

Denon 1604 eller Yamaha 450.. .??

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Denon er 9 mån. gammel...

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 05 April 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Når du nu ik vil ha Pioneer, så hold dig til Yamaha´en den er nyere og gir mest for pengene.

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hell: Du har måske set et af mine tidligere spørgsmål hvor "Per_zk" anbefalede Pioneer VSX-D514-S?

For den er jeg også frisk på, men det er bare indgangende bagi der er store jack stik Så skal jeg til og købe jack og lodde osv.

Men er den bedre end Yamaha'en vil du sige? Det der umidlbart falder i øjnene er "Motorola 48 bits Digital Signal prosessor "

Kender ikke så meget til det halløj her, men det lyder da højt med 48 bit..

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

okay, ved ikke hvorfor jeg har fået den ide med store jack stik

Nu hvor jeg kigger på deres hjemmeside står der

"Skruterminaler for alle kanaler, tar også bananplugger."

Jeg går ud at skruter betyder SKRUE terminaler. Så der er vist ikke noeget problem alligevel.

Så nu står valget mellem de to..? Pioneer VSX-D514 eller Yamaha 450..

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Ja, den ser nice ud men kan li skrabe de 13-1500 sammen så den er lidt stram hehe..

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Det kan være vi skal leve en indsamling? ;-)

Jeg ville være lidt fræk og byde 1500,- på maranzen, den er jo lidt  gammel efterhånden, så det synes jeg er rimeligt nok!

Har selv haft den, og synes den var kanon til prisen!

Denon og pioneer, ville jeg vælge pioneeren hvis det endelig skal være!!

Hvad skal det spille sammen med?

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 April 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Så vigtigt er det sgu heller ikke at spare 200 kroner.

I stedet for at købe den billigste, mest skrabede og mindste forstærker, skulle du hellere tage og ofre de ekstra penge og gøre som stku foreslår. De der Marantz-maskiner har fået rigtig mange pæne ord med på vejen.

Der er ingen der forventer at man går ud og køber det vildeste setup lige med det samme, men hvis du køber for billigt, kommer du alligevel til at ærgre dig senere. De 600kr som Marantzen ligger over dit budget for Pioneer'en, er altså givet godt ud.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

haha...ja det ville da være stort med lidt hjælp til min SU lol..

Men valget står mellem Yamaha 450 og Pioneer VSX-D514.. Har afskrevet Denon. Evt. byde på Marantz som du siger..men lidt flabet med 1500kr. hehe 

Ja, som sagt har jeg ingen penge så i første omgang kommer systemet til at spille sammen med en mærkelig blanding af et par B&O højtalere jeg pillede af et storskraldsTV og nogle ældgamle Phillip's der ikke er en øre værd hehe. så kommer nok ikke til at kunne høre en brik af hvad systemerne har at byde på. Har også tænkt mig at sætte en gammel sprunget LUX-TIME højtaler til som Sub Jeg har ingen anelse om det her projekt kommer til at virke men der må vel komme lyd ud

Så køber et "rigtigt" højtaler surround sæt senere hen..

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Kinasko skrev:

Hell: Du har måske set et af mine tidligere spørgsmål hvor "Per_zk" anbefalede Pioneer VSX-D514-S?

Men er den bedre end Yamaha'en vil du sige? Det der umidlbart falder i øjnene er "Motorola 48 bits Digital Signal prosessor "

Kender ikke så meget til det halløj her, men det lyder da højt med 48 bit..

Nu er vi ude i en religions krig!

Fordi de fleste vil sige Yamaha da den er noget kraftigere i strømforsyningen og også kan trække 4 ohm´s højttaler.

Ja vil sige Pioneer  den er ik nær så kraftig men den kan godt trække et par gulv højttaler bare de ik er mindre end 6 ohm og ikke blir alt for store(max. lige omkring Dali Concept 6).

Derudover er der et meget vigtigt argument i mine øjne, men hensyn til den Motorola 48 bits processor dette her.

""By Vanns.com:

The advanced simplicity of design and the superior quality of the chips, power supplies and materials that make up the VSXD514S prove that Pioneer A/V receivers are indeed the industry standard.

The Digital Core Engine incorporates all digital signal processing into one powerful, compact circuit board, shortening the signal path and minimizing radiation.

Its double-precision, high-speed 150 MIPS Motorola 48-bit DSP is the same chip used in Dolby and DTS theater systems worldwide, as well as in the creation of music, movies, and television shows.   

The benefits? Low jitter, a super-accurate PLL sound-processing clocking module, and virtually no audio degradation.
Plus, this processors's low impedance stabilizes power throughout the chip, preventing internal noise that can affect signal purity.""

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej Kinasko.

Du er da nok noget af det mest ubeslutsomme væsen jeg længe har set

Det er jo ikke nogen herregård du skal ud og spendere og hvis det viser sig at være et fejlkøb(hvad du end vælger) er det jo ikke værrer end at du bare kan sælge det igen. Derfor vil det også være sikrest at købe brugt da den værste afskrivning er overstået.

MVH WRONG

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Hell: hehe ja det er sku svært at finde ud af hvilken jeg skal vælge Men du er ved at have mig overbevist om den Pioneer. Kan også få en tand billigere end Yamaha'en faktisk 

Så med mindre jeg for fat i den Marantz så bliver det vist Pioneer!

Wrong: haha, ja nu har jeg rodet rundt herinde i en uges tid. Er også blevet lidt klogere og kan efterhånden overskue en smule Men tak for info om den Denon forresten, han havde ikke solgt endnu, men jeg er bare bange for at købe brugt når det gælder elektronik. Fejl jeg ikke lige selv kan finde på dagen osv. Kan jo være en lusket grund til salg. Ikke at jeg mistænker sælger overhovedet, bare mig der er overdrevet urolig..

Så det bliver vist Pioneer jeg bruger min usle SU på og må hjem til de gamle og spise...

Tak for hjælp alle sammen! Jeg vender nok tilbage når jeg skal til at købe højtaler sæt, og skal prøve at være mindre ubeslutsom

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 April 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ja men held og lykke med købet da. Nu regner vi self. med en fyldestgørende beretning, om maskinen, når den dukker op efter alt den hjælp du har fået

MVH WRONG

hell
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Kinasko skrev:

Hell: hehe ja det er sku svært at finde ud af hvilken jeg skal vælge Men du er ved at have mig overbevist om den Pioneer. Kan også få en tand billigere end Yamaha'en faktisk 

Så med mindre jeg for fat i den Marantz så bliver det vist Pioneer!

Wrong: haha, ja nu har jeg rodet rundt herinde i en uges tid. Er også blevet lidt klogere og kan efterhånden overskue en smule Men tak for info om den Denon forresten, han havde ikke solgt endnu, men jeg er bare bange for at købe brugt når det gælder elektronik. Fejl jeg ikke lige selv kan finde på dagen osv. Kan jo være en lusket grund til salg. Ikke at jeg mistænker sælger overhovedet, bare mig der er overdrevet urolig..

Så det bliver vist Pioneer jeg bruger min usle SU på og må hjem til de gamle og spise...

Du har det ligesom mig, jeg nægter kategorisk også at købe brugt, om jeg så kan gøre et dobbelt så godt køb til samme pris så er det stadig ikke nok, vil ikke ha det inden for mine døre.

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ja klart hehe! Jeg ser også frem til at skrive lidt om købet! Men som sagt så for det nogle gamle crap højtalere at arbejde. Så kan ikke rigtig give ordentlig info... og samtidig ved jeg jo heller ikke rigtig hvad jeg snakker om Men skal nok give noget response når varene er kommet

Hell : "vil ikke ha det inden for mine døre"  

Men jeg vender tilbage snart forhåbentlig! Er jo som en lille dreng der venter på at åbne julegaverne.. ja i kender det jo sikkert.

Snakkes

Kinasko
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Hey... ville bare lige sige sorry for at jeg aldrig vendte tilbage. Jeg endte sku med ikke at købe noget som helst. Sorry for alt det tidspil... men mistede bare pludselig lysten til surround..

Tøjmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 Juli 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hej Kinasko

Jeg er helt ny på området men i Elgiganten har de lige nu tilbud på Yamaha RXV450 reciver til ca. 1600,- fra deres tilbudsavis, så kan du jo prøve den af og hvis det ikke er ok kan du få alle pengene retur om 30 dage, og så har du 2 års reklamationsret.

Jeg har selv en Yamaha RXV550 som kostede 1999,- i elgiganten, nu er prisen 3499,-.

Med Venlig Hilsen

Tøjmanden

Til top Vis Tøjmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøjmanden

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes