Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pc til receiver Denon AVR-1803 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bruun
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 September 2003 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Jeg skal have lyd fra min PC (soundblaster Audigy Player) til min Denon Receiver AVR-1803. Hvilke udgang (på lydkort) og hvilken indgang på receiveren skal jeg bruge for at få optimal udnyttelse til film og musik. Før brugte jeg almindelig speaker out til en aux indgang, men nu er du måske bedre at den digitale udgange (SDIF) på lydkortet og evt en digital indgang på
receiveren. Jeg vil gerne have surround på film (kører film på tv via PC.) Skal der speciele kabler til eller bruger man de samme. Før var det et jackstik fra PC til 2 x Phone i forstærkeren.
På forhånd tak.
Evt. links til sites hvor man kan læse om muligheder / forskelle.

Til top Vis bruun's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bruun

Melson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Sendt: 07 September 2003 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Har selv lige siddet om skulle finde til samme formål:

http://www.av-connection.com/

Her finder du dit kabel.  Du kan evt. finde kablet ved at bruge deres kabelguide øverst til venstre.

Du kan også bruge dit gamle kabel. Bare tilslut mini-jack'et til SPDIF og og den ENE (begge stik må IKKE tilsluttes) af phono stikkene til en digital indgang på receiveren. Der vil kun komme lyd ud af den ene af phono-stikkene.

Til top Vis Melson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Melson

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2003 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har et lignende spørgsmål, så jeg håber ikke det gør noget at jeg stiller det i denne tråd istedetfor at oprette en ny.

Jeg skal have et digitalt kabel med mini-jack i den ene ende (PC) og koaxial i den anden ende (receiver). Man kan købe det hos AV-Connection. Men hvor skal jeg tilslutte koaxial-enden på min forstærker? Lige nu kører jeg på CD udgangen, men den har naturligvis ikke en ekstra coaxial indgang. Jeg har en Denon AVR2802. Skriv endelig hvis der er noget I ikke forstår omkring mit smådumme spørgsmål.

EDIT: Jeg sad lige selv og tænkte over mit spørgsmål og skal jeg ikke bare tilslutte koaxial kablet til den digitale koaxial indgang (ved siden af de optiske indgange) og sætte CD indgangen til "Coaxial" i Digital In menuen på receiveren?

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 September 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jo det burde du kunne.....er næsten helt sikker.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2003 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Det mini-jackstik, som sidder på dit lydkort er en fixet udgang a la hovedtelefonudgangen. Signalet er rent analogt og skal forbindes med din reciever på en linieindgang, altså phonobøsninger, tape, aux eller andet. MEN ikke grammofonindgangen, hvis en sådan forefindes. Ledningen skal altså være af typen 1 stereo 3,5mm mini-jack til 2 phono-han.

Husk at slukke både PC og reciever helt, tage netkablerne ud og vente mindst 2 min inden du sætter kablet i. Kabler af typen TL680021-23-25 er hvad du skal bruge.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har allerede et kabel med mini-jack til 2 phono-han, og der er utrolig meget støj når jeg skruer op for lyden.

Man kan ikke linke til AV-Connection, da man ikke kan højre-klikke og da deres site bruger frames. Kablet jeg ser på er D2-Special Edition. Du kan finde det i menuen under Computer Kabler > PC/Mac > Lydkort (Digital).

Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes