| Forfatter |
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er der nogen der har anbefalinger til en sådan svend, der behøver ikke nødvendigvis være en processor i (gør der???  )
Helst en der er til at betale, læs under 20 kilo
På forhånd tak __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
HK 1.0 (pre kun) eller Lexicon DC1/2 (processors) som, som regelt kan skaffes til omkring de 5-10k.
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller en Thule PR250B/PR350B?
fremragende lyd, specielt i stereo.
Du får dog ingen fancy lydfelter etc.
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
| HK 1.0 (pre kun) eller Lexicon DC1/2 (processors) som, som regelt kan skaffes til omkring de 5-10k. |
|
|
Hvor gamle er de her krabater? jeg må indrømme at jeg har et sort/stort hul i min viden om flerkanal lyd __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Rotel RSP 1098:
 Den kan godt findes til under 20K.
__________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke skal have SS fra TV findes der jo en ren forforstærker med 5.1 indgang fra Holfi, det kræver så at du har processor i DVD'en
__________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
lorx skrev:
| HK 1.0 (pre kun) eller Lexicon DC1/2 (processors) som, som regelt kan skaffes til omkring de 5-10k. |
|
|
Hvor gamle er de her krabater? jeg må indrømme at jeg har et sort/stort hul i min viden om flerkanal lyd  |
|
|
HK1.0eren er fra 99-00, det er en stereo preamp, men med 7.1 analog indgang/udgang.
Lexicon DC1'eren er der en del versioner af, den blev først introduceret i 95-96', men der blev i 2001 lavet en version 4.0 (som alle kan opgraderes til.) med DTS-ES, THX EX osv.
Hvis du skal bruge den til stereo også ville jeg nok gå efter en pre som f.eks. 1.0eren, men hvis det er surround only ville jeg nok hoppe på en som f.eks. lexiconen; http://www.audiorevolution.com/equip/lexicondc1/
Swiss har dem i et par forskellige udgaver.
DTS 20bit, ac3 20bit og en 24bit DTS(v4), som regel omkring de 1000-1400€.
HKen derimod kan findes på brugtmarked fra en pris på 1000-2000kr.
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg vil sige at en Lexicon DC1 v4 vil kunne give mest valuta for pengene!!
har selv en og syntes det er det bedste køb jeg har lavet, også er den god til 2kanals lyd, har lytte lidt på Rotel RSP 1098 men syntes der mangler noget i forhold til Lexicon DC1 v4, men det er hvad jeg syntes, men de er helt klart et lyt vær begge 2
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige tilføje at det er vigtigt at den er god til stereolyd!!!!
Men den Lexicon kunne godt være spændende
__________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Men den Lexicon kunne godt være spændende |
|
|
http://show.audiogon.com/cgi-bin/shm_store.pl?homeproc&94289 7833&item&Avalonav&show&
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Pihl skrev:
Men den Lexicon kunne godt være spændende |
|
|
http://show.audiogon.com/cgi-bin/shm_store.pl?homeproc&94289 7833&item&Avalonav&show& |
|
|
hej Jensen, jeg får ikke noget frem på dit link!, hvad er det du linker til?
hej Martin, jeg er normalt enig med dig i teotien som siger: når jeg nu aligevel vil betale 20, hvorfor så ikke resten!?, men 20 kilo er nok smertegrænsen  der er også andre ting der skal handles __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være nyt?
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Jeg kan lige tilføje at det er vigtigt at den er god til stereolyd!!!! Men den Lexicon kunne godt være spændende |
|
|
Jeg har på manges anbefalinger herinde købt en 1.0 og kan kun anbefale den til stereo. Bare sørg for at købe en DVD med processor, så er du kørende...
Edit: og så er den billig!
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl
Hvad er det helt præcist at du leder efter? En analog pre-amp med 5.1 indgang - eller en processor med analog by pass - eller en pre-amp hvor du kan koble en processor til?
Mht lexicon så skal du være obs på at den digitaliserer signalet inden du sender det videre, så der er en skarp grænse for hvad du kan få ud af den. Det samme gør sig gældende for Rotel'en.
Uden at kende dit svar på ovenstående ville jeg nok anbefale en pre-amp hvor du kan koble en processor på. Det er nemlig meget svært at finde en god processor til stereo som er til at betale - men omvendt kan de fleste processorer godt levere god filmlyd til rimelige penge. Betyder også at du kan skifte processoren ud når der kommer nye formater eller tilkoblingsmuligheder. Tænk f.eks hvor få (hvis nogen overhovedet) som i dag understøtter HDMI - og værre HDMI 2.0 hvor lyden er med. Du kan jo selv prøve at gætte hvad alle processorer og receivere til 2000,- vil have om 3 år. Surt at stå med en 20-30K investering som ikke kan forbindes til det sidste nye grej..
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
NEJ __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Blade skrev:
Pihl
Hvad er det helt præcist at du leder efter? En analog pre-amp med 5.1 indgang - eller en processor med analog by pass - eller en pre-amp hvor du kan koble en processor til?
Mht lexicon så skal du være obs på at den digitaliserer signalet inden du sender det videre, så der er en skarp grænse for hvad du kan få ud af den. Det samme gør sig gældende for Rotel'en.
Uden at kende dit svar på ovenstående ville jeg nok anbefale en pre-amp hvor du kan koble en processor på. Det er nemlig meget svært at finde en god processor til stereo som er til at betale - men omvendt kan de fleste processorer godt levere god filmlyd til rimelige penge. Betyder også at du kan skifte processoren ud når der kommer nye formater eller tilkoblingsmuligheder. Tænk f.eks hvor få (hvis nogen overhovedet) som i dag understøtter HDMI - og værre HDMI 2.0 hvor lyden er med. Du kan jo selv prøve at gætte hvad alle processorer og receivere til 2000,- vil have om 3 år. Surt at stå med en 20-30K investering som ikke kan forbindes til det sidste nye grej.. |
|
|
jeg hælder nok en del til den analoge løsning, noget i stil med Holfi eller Copland. jeg er meget glad for at høre LP og derfor en temmelig dyr kombination af udstyr til dette formål og ønsker ikke at sætte dens lyd over styr.
Bortset fra det, er der vel en processor i de fleste af de bedre/dyre DVD og man behøver vel ikke en mere!? __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl
Mht hvorfor man skal have en processor - så kig engang på de fleste dvd maskiners setup muligheder. For det meste er de un udstyret med banale indstillings muligheder og specielt bass management er ofte en joke. Det er i virkeligheden lidt snyd, da det ofte er den samme processor der sidder i dvd'en, den kan bare ikke benytte alle funktionerne.
Men tilbage til det du søger. Jeg kender kun 2 modeller som vil give dig det du søger. Den ene er den nævnte Copland - den anden er Sony's SP9000 som er en ren analog forforstærker. Problemer er bare at den ikke produceres mere og så at den hedder Sony. Men glem det, da den efter sigende skulle være god.
Prøv alligevel at kigge på rene pre-amps med bypass funktion. Det vil give dig langt flere muligheder. Kan blandt andet nævne: Mark Levinson, Krell, Classe, Sonic Frontiers - og mener også at Primare, Copland, NAD samt flere andre har den samme funktion. Sikkert ikke på alle modeller, men de førstnævnte har haft det i flere år (8-10 år). Det vil også give dig mulighed for at finde noget som du kan lide lydmæssigt.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 15 April 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Cool Blade skrev:
|
Pihl
Uden at kende dit svar på ovenstående ville jeg nok anbefale en pre-amp hvor du kan koble en processor på. Det er nemlig meget svært at finde en god processor til stereo som er til at betale - men omvendt kan de fleste processorer godt levere god filmlyd til rimelige penge. Betyder også at du kan skifte processoren ud når der kommer nye formater eller tilkoblingsmuligheder. Tænk f.eks hvor få (hvis nogen overhovedet) som i dag understøtter HDMI - og værre HDMI 2.0 hvor lyden er med. Du kan jo selv prøve at gætte hvad alle processorer og receivere til 2000,- vil have om 3 år. Surt at stå med en 20-30K investering som ikke kan forbindes til det sidste nye grej.. |
|
|
jeg hælder nok en del til den analoge løsning, noget i stil med Holfi eller Copland. jeg er meget glad for at høre LP og derfor en temmelig dyr kombination af udstyr til dette formål og ønsker ikke at sætte dens lyd over styr. Bortset fra det, er der vel en processor i de fleste af de bedre/dyre DVD og man behøver vel ikke en mere!? Nej det gør man ikke, medmindre man vil have surround fra andre kilder såsom TV, vcr eller sat. |
|
|
|
| Til top |
|
| |