Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad syntes i om dette system? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 26 April 2005 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jobs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jobs

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 April 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hvad var det nu mor sagde... "Hvis ikke du kan sige noget pænt så lad være med at sige noget!" 

Hvis du er på udkig efter et "alt-i-et anlæg" er Sony's sikkert et udemærket bud. Umiddelbart ligner de to hinanden bortset fra det med højttalerne.

Der er mange her inde der vil fortælle dig at du får mere for pengene ved at købe en reciever, dvd (afspiller/brænder) og højttalere, specielt hvis du køber brugt. For små 7K kan der godt sammensættes noget fornuftigt der spiller betydeligt bedre end et "alt-i-et anlæg".

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Har lige snakket med SONY der fortalte at det system er udgået af handel og bliver afløst af et nyt, tilsvarende om 14 dages tid.

Det nye hedder dar-rd100 og har en 210gb HD på DVD-optageren, i stedet for 80gb på 6600 systemet.

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 April 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

En ligende dvdoptager koster typsik 4-5k, så kan du selv regne ud hvor meget der er tilbage til resten af systemet.

Jeg vil gerne melde mig til gruppen af dem der mener at du lydmæssigt vil få langt mere ud af en dvdafspiller, receiver og et par gode fronthøjttalere til at starte med.

Kig fx. på forsiden. Der er et pr. Audio Pro Black Diamond V.2 til 4k. Jeg tror ikke du finder bedre højttalere til prisen hvis det ikke må være brugt.

Jeg har selv haft et sony-all-in-one system, og kan da godt ærgre mig lidt over at jeg ikke vidste bedre dengang. Mine penge kunne sagtens være brugt mere fornuftigt.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg spørger sikkert dumt så, men jeg læner mig mere op af ideen om og sammensætte et system, efter det jeg hører her.

De Pro Black Diamond, er dog kun 2 højtalere, ser det ud til. Det system jeg gerne vil bygge op, med et budget på 8-9000, skal helst være et 5.1 system med en aktiv subwoofer (er det nødvendigt hvis jeg allerede har en forstærker stående?).

Hvad vil i eventuelt foreslå jeg skal gå efter?

Eventuelt et system uden subwoofer. Jeg har lige solgt mit gamle system, der var sammensat af 5 Eltax højtalere, 200watt, og en SONY forstærker. Dette system behøvede iokke en subwoofer som det stod. Mener jeg da selv.

Subwoof er dog det bedste? Grunden er at jeg har købt et 42" plasma der skal hænge på en væg. Det vil se lidt dumt ud med en subwoofer stpende under fjernsynet mener jeg.

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Du har ret i at Audio Pro højttalerne kun er 2 højttalere, men heller 2 gode til at starte med, og så købe resten når du får råd end 5 dårlige på en gang.

En sub behøver ikke stå under dit TV, den kan sagtens flyttes hen i et hjørne fx.

Den forstærker du har stående hvad er det for en? Jeg vil mene at den bør undstøtte DTS som minimum.

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Det er en SONY STR-DE675. Den har DTS :)

Med fare for at blive pisket. Hvad er det der gør de 'færdige' løsninger så dårlige?

Systemet skal 'kun' bruges til et TV-system og ikke til at spille nabolaget op :)

Hvis du SKULLE anbefale et færdigt system, hvad skulle det så være?

Jeg er ligeglad med en optager, da jeg hellere vil bruge pengene på lyden.

Så vil jeg også lige takke for hjælpen her. Det er vildt lækkert at i vil stille jeres viden på området til rådighed.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 April 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Et par råd fra en "stereomand": Jeg tilslutter mig KasperP og anbefaler at starte med 2 kvalitetshøjttalere i stedet for det (undskyld mig) meget udynamiske, billige skidt som det Sony anlæg er repræsentant for.

Jeg har IKKE hørt det nævnte system, men en del andre i samme prisklasse; de dur ikke, også selvom du ikke "skal spille nabolaget op".

Det handler, hverken i stereo eller surround, om lydtryk (niveau) alene, men som musikalitet og en hæderlig formidling af musik og filmlyd. De "færdigpakker" jeg har hørt på mangler alle sammen en del dynamisk formåen, og er præget af de meget små kabinetter som måske i nogens øjne ser godt ud (eller rettere: ikke kan ses) men som altså ikke er pengene værd.

Start med stereogengivelsen - også fra film - og suppler med flere kanaler når du får bedre råd. Det bliver du gladere for, tror jeg.

Men uanset - held og lykke med indkøbene

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hvis din Sony virker og du generelt er tilfreds med den, så vil jeg da helt sikekrt anbefale dig at bruge pengene på højttalere og gerne på nogen der er lidt bedre end du oprindelig havde tænkt dig. Så kan de vokse med opgaven når du bliver smittet med opgraderings-syge, og det gør du hvis du bliver her

Hvis design er en vigtig faktor må du jo finde ud af hvad du gerne vil have. Man kan jo sagtens finde højttalere der spiller langt bedre end de små plastikrør der som regel altid følger med alt-i-et anlæggende, og det behøver ikke være nogen store kasser.

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at jeg måske bør bygge videre på min forstærker med højtalere.

Design er netop MEGET vigtigt, da det helst skal passe ind i hytten. Jeg solgte det gamle system fordi jeg er flyttet og stilen i det nye er meget minimalistisk/High-tech, hvor de normale kasser af højtalere totalt vil falde ved siden af.

Så er spørgsmålet bare om man KAN få gode højtalere der ikke fylder, eller om jeg skal til at træffe et valg :)

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Mit eget surround system som du kan se ved at trykke på linket her i bunden af min indlæg er bevidst købt ud fra hvad der lød godt i stereo. Resten af højttalerne hørte jeg en enkelt gang meget kort sammen med fronterne bare for at fastslå at der var en sammenhæng i lyden, og købte så hele sættet.

Tit og ofte kan billeder på nettet af højttaler godt få dem til at fremstå mere klodsede, eller bare anderledes, end de i virkeligheden er, så tag ud og kig, og frem for alt lyt.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Minimalistisk og high-tech er jo ikke nødvendigvis det samme. Vil det være et problem med højttalere i træ-finnish f.eks.

Skal de være grå eller må de have andre farver?

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

jobs skrev:

Så er spørgsmålet bare om man KAN få gode højtalere der ikke fylder, eller om jeg skal til at træffe et valg :)

Det kan man godt...et godt bud kunne være Dynaudio Audience 52 eller DLS R50 som begge er reol højttalere, og derfor ikke fylder så meget (dem jeg lige kunne komme på. Der findes mange andre alternativer). Jeg synes også at specielt Dynaudioen ser flot ud på en stander.

jobs
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
jobs skrev:

Det kan man godt...et godt bud kunne være Dynaudio Audience 52 eller DLS R50 som begge er reol højttalere, og derfor ikke fylder så meget (dem jeg lige kunne komme på. Der findes mange andre alternativer). Jeg synes også at specielt Dynaudioen ser flot ud på en stander.

Dem vil jeg da lige kigge efter. Tager en tur i Eletronic World i dag, da de vidst skulle have en del systemer og kigge på.

De skal være i sølv/grå-look, da det passer med rummet. Så det begrænser mig yderligere.

Det er superfedt med jeres hjælp her. Takker mange gange :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes