| Sendt: 28 April 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft en Marantz SR8500 og kan ikke anbefale den. Den lydder som om højtalerne er viklet ind i tykke dyner - noget værre mumleri! Man har hele tiden en fornemmelse af at der er noget lyd der gerne vil ud af højtalerne, men det kommer bare aldrig - ufedt!
Nu har jeg en Onkyo TX-SR702E (ca. 7500,- dkr), som jeg absolut kan anbefale. Den overtrumfer både Marantz, Denon, Yamaha, Sony mfl. i diverse sammenligninger. Den har mange muligheder for lydjustering - bland andet en 5 bånds EQ til hver højtaler.
NAD er ok, men husk at NAD bruger aktive blæsere, som du konstant kan høre en summende lyd fra - ligesom køleren i en computer... Det er efter min mening ikke specielt attraktivt eller smart...
Hvis du er til watt man kan blære sig med, så bør du vælge NAD. Hvis du er til super allround lyd, så bør du vælge Onkyo og hvis du ønsker at mærke lyden i maven bør du vælge Marantz (selvom Onkyo kan indstilles til at lyde fuldstændigt som Marantz - men ikke omvendt )...
MEN....:::: Lyt til dem, inden du bestemmer dig ;o) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|