Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 03:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Imperial og Hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der også undrer sig over, at imperial kan tillade sig at kalde dem selv for en THX biograf. Er larm fra lobby'en ikke banlyst i en THX biograf? Jeg spørger bare! 

Ligeledes THX i hjemmet. Kan nogen forklare mig hvordan man kan sælge udstyr med THX logoet til hjemmet, når der i de fleste tilfælde befinder sig glasborde, vinduer m.m. Glas??? fy for den, det må der heller ikke være i en THX biograf

Til top Vis marvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvin

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Angående THX til hjemmet, har de omgivelser du stiller udstyret i jo ikke noget at gøre med selve udstyret. Det er udstyret der er THX certifikeret og ikke rummet.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Jo det har du ret i. Men hvad nytte har man med en THX godkendt forstærker hvis over halvdelen af regler bliver brudt?
Til top Vis marvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvin

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2003 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej Marvin,

Du har helt ret! Der må ikke være støj far en lobby i en THX biograf. Faktisk er der så strenge krav til en THX godkendelse af biografer, at selv valg af gulvtæpper og stolenes dæmpning indgår, faktisk måtte Imperial male om da malingens overflade ikke kunne godkendes. Og i tilfælde af udefra kommende støj må der kun være 40 db når dørene er lukket, desuden må aircondition ikke støje mere en 45 db.

Sagen er en helt anden når det kommer til hjemme godkendt udstyr!

”oprindelig THX til hjemmet”

1. Systemet skal kunne spille 75db i snit og 112 db i spids, i 4 timer uden power-compression.
  2. Subwooferne skal være min 12” og kunne gengive 115db ved 35 Hz. Og der skal indgå min. 2 stk subwoofere.
  3. Der må max. være 2 kanaler i en forstærker kasse, og denne skal være kvadratisk til 2 Ohm, og levere min. 150 watt RMS i 8 Ohm. Og forstærkerne SKAL have modkobling.
  4. Fronter skal have kontrolleret udstråling, enhederne må ikke være over 8” og min 6”. Desuden skal fronterne kunne leverer min de 112 db lineært ved 60 grader fra aksen.
  5. Forstærkerne skal have Re-Eq fra Dolby`s specificeret system ” A-EQ eller B-EQ”
  6. Bagkanaler skal være dipole, og må højst have 8” og min 4” enheder, og leverer 112 db lineært ved 60 grader fra hver akse.
  7. Center kanalen skal også have kontrolleret udstråling, og skal være af samme type som fronterne.

Og jeg kan helt følge dig i at reglerne bliver mere og mere kommercielle, og værdien i THX logoet er vist ved at være ret tyndt i dag. Men på nogle punkter kan man da bruge det som udgangs punkt for at nogle har lyttet lidt til det.  ”Men betragte det som et kvalitets stempel…..”

mvh

Peter
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Saunter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Hey CPH-R eller Peter

Hvorfor må enhederne på front, center og bag ikke være stører end 8"??

Mvh. Saunter

Til top Vis Saunter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saunter

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2003 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Saunter]

Hey CPH-R eller Peter

Hvorfor må enhederne på front, center og bag ikke være stører end 8"??

Hej Saunter,

Jeg tror at det bunder i at de første THX system krav kom fra pro folk, hvor man oftest bruger 2 vejs systemer.

Og en enhed har et sprednings niveau, der aftager i energi des højre man kommer op i frekvens. oprindeligt ville man også kun godkende horn diskanter, dette blev dog lavet om. "hvis du har mulighed for det, så prøv at hør et pistol skud eller tale forståligheden fra et horn baseret THX system" det lyder efter min mening så meget bedre.

mvh.

Peter 

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes