Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR 1803+denon dvd 700 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 September 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige måtte stå for en total fornyelse af hjemmebioen. Nu har jeg anskaffet mig en lidt mildere form for hifi dvs Denon AVR 1803, denon dvd 700(nærigt-men billigt!) og B&W's dm602(super højt.) som front til at begynde med indtil de sidste aviser er bragt ud...

Mit problem er at reciveren ikke modtager DTS format fra dvd'en- alt andet kan den(dolby pII etc) men lige netop DTS har jeg problemer med. alt er vist ifølge manuellerne sat korrekt op med coaxial mellem dvd og rec for bredere lydbånd. og opsætningn på recieveren er sat til auto hvilket (ifølge denon) burde være måden at modtage DTS på. selvom jeg sætter den til DTS under opsætningen sker der intet. indikator lampen lyser ikke, relæet siger "klik" som det burde meen lyden siger sq intet. Nogen der kan hjælpe?? I så fald ville jeg blive en lidt lykkeligere avisdreng! på forhånd tak.

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2003 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en 1403 reciever. Jeg tror at problemet lægger i at recieveren kan modtage DTS 5.1 (!) signal (blandt andet). Men at dvd'filmen også "har" et digitalt DTS signal - mendet er 6.1. Derfor kan din reciver ikke modtage dette signal.

En film som fx "the others" har både DD 5.1 og DTS 5.1 - men hvis en film har et DTS signal, så er det oftest at det er 6.1 der er tale om...

Men desuden så kan du ikke bruge disse DTS og DD signaler når du kun har 2 højtalere, du skal have alle højtalerne ( Hvor mange det nu end måtte være ) før du kan udnytte signalet.

Håber at du kan bruge det til noget, det er noget sværere at forklare end at forstå!

MVH
Mads
Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Jannick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2003 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

DTS 6.1 er vel det samme som DTS-ES og det er stærkt begrænset! Så nej. Hvis filmen har dts er det oftest 5.1.

Prøv evt. at kigge på setup menuen både på receiveren og DVD-afspilleren. Vær sikker på at DTS er sat til.

angrii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2003 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

madskruse skrev:
Jeg har selv en 1403 reciever. Jeg tror at problemet lægger i at recieveren kan modtage DTS 5.1 (!) signal (blandt andet). Men at dvd'filmen også "har" et digitalt DTS signal - mendet er 6.1. Derfor kan din reciver ikke modtage dette signal.

En film som fx "the others" har både DD 5.1 og DTS 5.1 - men hvis en film har et DTS signal, så er det oftest at det er 6.1 der er tale om...

Men desuden så kan du ikke bruge disse DTS og DD signaler når du kun har 2 højtalere, du skal have alle højtalerne ( Hvor mange det nu end måtte være ) før du kan udnytte signalet.

Håber at du kan bruge det til noget, det er noget sværere at forklare end at forstå!

MVH
Mads

takker. selvfølgelig har jeg da alle højtalere, men undlod at skrive det eftersom det vel problemet er lige gyldigt.

Til top Vis angrii's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af angrii

madskruse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2003 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Angrii<< du skrev nemlig bare "B&W's dm602(super højt.) som front til at begynde med indtil de sidste aviser er bragt ud..."
Det forstod jeg bare som om at du kun har fronter indtil du får pengene til at købe center og baghøjtalere. Du skriver nemlig at det er en super højtaler... sååå...

Men, hvilken film har du prøvet med?
I starten kunne jeg heller ikke få det til at virke (Brugte på det tidspunkt en PS2 som dvd'afspiller), men så opdagede jeg at jeg bare skulle tænde for funktionen i menuen på PS2'eren.
Lige som hos dig, så sagde min reciever også klik, men det var som sagt ikke recieveren der var noget galt med!

MVH
Mads

Til top Vis madskruse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madskruse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes