Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 09:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Frit valg på alle hylder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Nå ja næsten

Jeg skal have mig et godt sted at se en god film nu. Jeg har et ledigt rum i huset på 3,5X6,5 meter. (der skal godt nok lige flyttes en væg...) Chefen herhjemme har godkendt en hjemmebio projekt hvilket kom som en dejlig overraskelse. :-) (husk hvad blomster kan gøre!)

Se nu er problemet bare hvad skal man vælge at investerer i. jeg satser på et budget der ligger omkring 15K max - eller en smule mere. 

Mine ønsker

• Projektor 16:9
  • Rullelærred
  • Surroundreciever
  • Dvd afspiller
  • Højtalere

Mine forventning ligger selvfølgelig mål med økonomien, og jeg forventer ikke Imperial i KBH, men jeg sætter stor pris på en ordentlig kvalitet, både hvad angår lys og billede.

Rummet som skal bruges indeholder to store vinduer som kan blændes, samt en terressedør, desværre der hvor lærredet skal hænge. Med lidt fiks faks kan den blændes, meen enhver seriøs biograf har vel en nødudgang ;-)

Eneste hardware som jeg på nuværende tidspunkt har som kan, men ikke nødvendis skal indgå i systemet er et par B&W DM602s2.

Lad mig høre hvad I kan komme med af bud. Jeg uddyber selvfølgelig gerne mine øsnker men det er svært at finde ud af hvor jeg skal starte.

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Klaus Kokholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Alene lærred og projektor kan hurtigt løbe op i 15kkr, så det er måske et lidt for knebent budget. Med de fronter vil det naturligvis være oplagt at gå efter bag, center og sub fra B&W, men så er der ikke mange kroner tilbage af de 15 kkr til noget andet.....

Mit bedste råd er enten at afsætte flere penge til budgettet eller at droppe projektor/lærred-løsningen.

-Og så naturligvis: FLERE BLOMSTER!!!!

mvh Klaus

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Budgettet er ikke stort nok til at opfylde dine ønsker. Du skal i hvert fald spare 30k sammen. GERNE MERE. Hvis du køber dvd, receiver og højtalere brugt kan du komme forholdsvis langt for de penge.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

jeg vil også mene at 30k   er et fornuftigt leje for dine ønsker.

Men det er da muligt at finde projektor til 5-6,000   men så skal du heller ikke forvente det store af billede kvaliteten.

Men ellers må du kikke i den blå avis    der kan stykkes meget sammen til dit budget.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

enig med de andre, 15 k er for lidt med dine ønsker, dog kan det med lidt benarbejde og tålmodighed lade sig gøre hvis du kigger på brugtmarkedet.
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

For at give en idé om hvor langt pengene kan række kan jeg da fortælle at mit udstyr står mig i ca. 25kg hvortil der så snart ryger 15kg på projektor og dvd-afspiller. Men mindre kan nok gøre det for dig.
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

jeg er delvis enig med de andre. Projektorer og til dels surround-receivere og DVD-maskiner er så billige i dag, at det ikke kan betale sig at købe brugt, men højttalerne kan dog gdt findes brugt.

Jeg har nogle forslag til dine indkøb:

Benq pe5120                                    7500 ok widescreen projektor

Yamaha RXV 450         &nb sp;         &nb sp;       2000 ok surround receiver

lærred                                              2500 rullelærred, evt. hj.lavet rammelærred

DVD         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;         &nb sp;     1200 vælg selv en, der er mange

kabler                                               1500 overslag på alle kabler

ialt ca         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p; 14700

derudover kommer højttalere, der skal du regne med ihvertfald 6-8000 kr... men du vil virkelig få noget ud af at købe en dvd med dvi, der skal du nok regne med ca 4000 kr

(der er jo klassikeren, nøjes med stereo, og tilføj så senere gulvhøjttalere, sub og center, og degrader dine nuværende højttalere til surround)

Ang. havedøren så har selv de argeste lærreder helt lystæt bagside, så du kan sagtens nøjes med en persienne/tyndt gardin el. lign.

PS. projektoren kan hentes noget billigere i tyskland hvis man er til den slags..

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej Musashi.

Tja, der er jo mange muligheder når det kommer til at indrette og etablere en hjemmbio. Hvis du trykker på WWW i min profillinie kan du se hvad jeg har fået skrabt sammen til min hjemmebio.

Men hvis du "kun" vil ofre 15k ville jeg helt sikkert købe brugt og vente med at købe projektor til sidst

MVH WRONG

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Dit projekt er spændende.

Men byg det op over lidt mere tid(KR.) Fortæl allerede nu din kæreste at det endelig mål ikke nås med 15kg.

Køb nogle gode brugte højtalere / subs.

Invester i noget icepower som effekt ( der kan købes flere for billige penge senere) og find en god reciever til styringen og så nøjes du med et godt stort brugt 32 tommers TV til en start.

god fornøjelse.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Ja jeg havde nok frygtet det var det svar, jeg ville få, så må bilen jo sælges - hvis jeg kan få så meget for den :-)

Man lad mig høre nogle kommentare og eventuelt meget gerne alternativer til nedenstående setup forslag.

Front: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/BW_DM309_hoejttaler.htm?id=1733&rv=3170    5000.-

Center: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/centerhoe jttaler/detail/BW_LCR_3_centerhoejttaler.htm?id=1599&rv= 3540  1995.-

Bag: Mine DM602S2

Reciever:  http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=16390   3688.-

DVD: http://www.yamaha-online.de/products.php?lang=d&country= DK&idcat1=1&idcat2=4&idcat3=4&idprod=1224&am p;am p;archivset=&newsset=  Yamaha DVDS 557 titan  1499.-

Ja og så kommer der noget at se filmen på.

Projector: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=89475  6700.-

Lærred´: mit gær 2500.-

Runde tal med lidt kabler mv 23.000.-

Et sted hvor der nok kan hentes lidt i prisen er højtalerne. Ænden finde billigere brugt, eller bedre til samme økonomi...

Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan mine 602'ere vil gøre sig som baghøjtalere. Nogen der har en menning om det. Alternativt kunne de vel gå som fronter med en sub? Det er dog fortsat ikke et krav at de skal indgå i setuppet.

Simon

John Doe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej Simon,

Når du nu allerede har et sæt B&W i 600-serien, vil det helt klart være smartest, at blive ved dem og købe en større model brugt. Eventuelt 604, som er til salg brugt:

http://www.hifi4all.dk/markedsplads/Annonce_S.asp?iType=2&am p;am p;iAd=37614

(Det er ikke mig der sælger, men har hørt modellen i et surroundsetup og der er de gode).

Samme person har vist også en matchende center til salg! Og det holder sig ca. inden for den prisramme, som du lige selv har nævnt.

Mvh. Christian

Til top Vis John Doe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af John Doe

gnOsis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2004
Sendt: 06 Maj 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

personligt ville jeg hellere lade dine nuværende, være fronter, da rummet ikke er større end det er...

men ville nok også hoppe på brugt vognen hvis du ikke har mere end 15 k at gøre godt med så kan det måske endda ende rimelig okay... :-) ...

Front: B&W DM602
Center: B&W LCR60 (evt. brugt ca. 2000 kr)
Bag: B&W DM600/DM601 (evt. brugt ca. 2000 kr)

Rec: Yamaha/Pioneer/Marantz/Nad/Denon men det er lidt mere frit efter min mening og hvad du lige har et godt øje til, og kan li' lyden af... og self noget der har de funktioner du vil ha' ...
Dvd: ja noget der passer til reciveren :-) ...

Projektor: til ca. 7000 kr  - Sanyo Z1x (LCD projektor)  / BenQ 5120 (God lille DLP projektor, dog med lidt regnbue porblemer efter min smag)... begge er 16:9 projektore med hver deres kvaliteter...
Lærred: Lav dit eget fast ramme lærred og køb lærred stoffet hos http://priebe.dk/ så kan du klare det for ca. 800 kr... alternativ er self et rulle lærred men det bliver også noget dyre ca. 2500 kr for et 200 x 112 cm 16:9 lærred...

Pris = ca. 17000 - 18000 kr .. men kan ikke lige klare det billigere og nej ingen sub eller andet lir...

Ville nok gå efter denne løsning da jeg ikke kan li' dit højttaler mix i din anden eller dit projektor valg (som er en data projektor) ... men det hele er jo en smags sag så mit bedste råd er at tage ud og lytte og kigge på de ting du tænker på at købe..

haspalm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg flyttede mine 602'er om til baghøjttalere og har været mere end tilfreds. Jeg købte et par brugte 604 til front og med en cc6 til center har jeg (i mine ører) meget fin løsning til min stue som foresten er næsten samme mål som dit nye rum.

Dog kræves en del power for at følge med disse højttalere, men det vil jeg overlade til andre at komme nærmere ind på :)

Til top Vis haspalm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haspalm

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Maj 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Nu må jeg jo nok sige, at jeg nu arbjeder lidt efter at sætte et system sammen uden projektor, da efter anbefaling her, og har kigget på  økonomien, må sande at det nok skal være uden til at begynde med...

gnOsis -> det er egentlig nogenlunde det setup jeg går efter. Jeg er dog lidt i tvivl om hvor meget der kræves af recieveren.

Jeg har kig på et par stykker, bla.a disse to. Lad mig høre om der er nogen der har erfaringer med dem og eventuelle alternativer:

Yamaha RX-650: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=&cMain=Surrou nd+receivere&cSub=tilbud&id=2130&action=produkt

Yamaha RX-V1500: http://www.hifi-import.dk/default.asp?show=hifi&cMain=Su rround+receivere&cSub=Yamaha&id=2819&action=prod ukt

MVH

Simon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes