| Forfatter |
|
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg går og er ved at brygge en HTPC sammen, som i første omgang skal erstatte min gamle videooptager. Jeg vil imidlertid også gerne af med mit billige DVD-surround-receiver-system og afspille DVD'er på HTPC'en. Før det kan ske skal jeg dog have en forstærker at slutte HTPC'en til, da jeg ikke vil nøjes med tv-højttalerne.
Kravene er: - Den skal være lille (skal kunne stå i en reol, så den må ikke være for dyb) - Den skal være billig (seriøst billig!) - Den må ikke have larmende blæsere - Den skal have enten SPDIF eller 6x analog input - jeg kan ikke bruge optisk! Hvis den har spdif går jeg ud fra, at den også skal have DTS og/eller DD-dekoder. - Den skal have 5.1 output - Den må gerne være indbygget i en subwoofer (bare jeg kan slutte mine eksisterende højttalere til) - i så fald bortfalder kravet om, at den skal stå i en reol
Der er ikke de store krav til lyden - den skal erstatte et lavpris-anlæg (og tilsluttes højttalerne fra det), og eneste alternativ er tv'ets indbyggede højttalere, så alt er bedre!
Findes sådan et dyr?
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
grohnheit Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene!
KRIKSTAR: Det ligner et godt bud og har de rigtige indgange! Desværre er den nok noget dyrere end budgettet, men den ryger på listen over kandidater
grohnheit: De komplette DVD-løsninger har ingen interesse - dels tror jeg en for stor del af prisen går til en overflødig DVD-afspiller (og højttalere), dels har de samme problem som mit nuværende Panasonic-anlæg: De har (i hvert fald dem, jeg har set på) ingen 5.1 indgange.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig evt. på en af de små Yamaha receivere. De giver en god kvalitet til prisen, og de kan bruges til senere udvidelser. En anden mulighed var at kigge efter noget brugt udstyr her på siden.
Men eftersom du ikke nævner noget om dit budget/maks. pris, så er det lidt svært at komme med et reelt bud. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er nok, at jeg endnu ikke har "fået lov" af chefen derhjemme, så der er ikke noget konkret max., men hvis jeg skal have en chance for at sælge ideen skal det både være billigt (jeg vil tro en tudse er et realistisk max.) og så godt som usynligt - Derfor er en Hi-Fi enhed i standardmål ikke sagen. Det skal enten være noget "small form factor" eller alternativt en aktiv subwoofer, der kan gemmes under sofaen
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du udelukkende skal bruge det til HTPC, og hvis du allerede har højtalerne, så er et lydkort med surround at foretrække. __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gromkaellen Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon AVR1705, hvis den ikke sprekker ditt budsjett!?
__________________ HK
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
|
Hvis du udelukkende skal bruge det til HTPC, og hvis du allerede har højtalerne, så er et lydkort med surround at foretrække.
|
|
|
Mjaa, nu har jeg godt nok både højtalere og et surround lydkort, men synes nu alligevel der mangler noget før det bliver helt godt - der skal jo helst en forstærker imellem, og det er jo lige den, jeg mangler
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
NitroBlast skrev:
|
Kig evt. på en af de små Yamaha receivere. De giver en god kvalitet til prisen, og de kan bruges til senere udvidelser. En anden mulighed var at kigge efter noget brugt udstyr her på siden. |
|
|
Yamaha har så vidt jeg kan se ikke noget "småt" - i fysisk forstand, så det er vist ikke sagen. Denonreceiveren i det andet forslag er så vidt jeg kan se også almindeligt Hi-Fi format
Det kunne godt se ud som om jeg er nødt til at prøve med et billigt, aktivt pc-højttalersystem - det er bare irriterende, at man skal købe 5 overflødige højttalere - speicelt i de billige systemer til 500 kr. ville det nok være en fordel, hvis hele budgettet kunne bruges til forstærkeren i stedet for at bruge måske 100 kr. på højttalere...
Men I skal alle have tak for jeres input!
|
| Til top |
|
| |