| Forfatter |
|
Coldstar Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om anlægget er pengene værd, men generelt har disse systemer ikke det bedste rygte. Jeg vil derfor ikke anbefale dig at investere i det, men hvis budgettet ikke rækker længere, er systemet vel hverken værre eller bedre end andet i prisklassen. Rigtig kvalitets-surroundlyd fåes ikke til 1500,- :o) __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
teddyjoe Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nok noget bras til musik - men det kommer vel an på hvad krav man stiller! Hvis det er til at tjekke film på en gang imellem, vil det sikkert kunne gøre oplevelsen meget bedre end hvis det bare foregik gennem tv'et.
Skal man bruge baggrundsmusik eller noget støj til en fest er det sikkert også fint nok..
Man skal jo huske at det kun er kr. 1500,- og til de penge kan man vel ikke finde noget bedre? Men var du villig til at give lidt mere - ville de næste par kroner nok gøre lyden betydeligt bedre..
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HMMM. Du skal nok ikke forvente at folk i dette forum ligefrem vil anbefale dig at købe et sådant sæt der. Tag ud og lyt til det i elgiganten og hvis du syntes det lyder godt er det jo de 1500 værd for dig.
Jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig ville anbefale sådan et sæt til nogen som helst da det intet har med hfi at gøre. MEN igen hvis du syntes det lyder godt er det jo lige meget hvad andre mener om det
God jagt iøvrigt.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 419
|
| Sendt: 24 Maj 2005 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan jo overveje hvor mange penge, der er brugt på komponenterne. Der
er 4 højttalere, 1 center ht., 1 sub, 1 cd-afspiller (dvs. lyd), 1
dvd-afspiller (dvs. billed), 1 forstærker med 5 kanaler, en digital
radio, en strømforsyning og en processor. Dertil skal der betales
licens til dolby, dts, mp3. Den lille kineser skal have penge for at
samle det, hans chef skal tjene på det, transport til Danmark,
el-giganten skal tjene på det, der er emballage og oven i alt det, er
der 25% moms. Hvor mange øre er der så tilbage til selve komponenterne
som sammen med ingeniørarbejdet udgør god lyd og billede? Jeg fatter
faktisk ikke det kan laves til den pris... Hvis lyden og billedet
er godt, så er det jo næsten et scoop...
__________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Coldstar Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det gøres bedre for de penge? Og hvor mange penge skal der ellers til for at få noget "ok"?
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke finde noget bedre til den pris, vil jeg vove at påstå. Hverken nyt eller brugt.
Men det er absolut ikke godt. Til surround kan det måske forsvares. Men jeg er ikke i tvivl om, at det spiller aldeles rædselsfuldt i stereo.
For 1500 kr. kan det ganske enkelt ikke lade sig gøre, at købe noget som er mere end nogenlunde brugbart.
Det er selvfølgelig smag og behag. Men jeg ville nok spare lidt længere. Og derefter købe lidt efter lidt og eventuelt brugt.
Eller sagt på en anden måde. Jeg ville ikke røre det der med en ildtang. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej! Det kan sikkert ikke gøres billigere. Det store spørgsmål er bare, om du kan holde ud at lytte til lydne og se på billedet - hvis ikke er selv 10 kr. for meget. Hvis du har prøvet at høre mp3-filer samplet ved 128kbps pg mindre, så har du måske en fornemmelse af hvad jeg mener. Musikken kommer til at lyde som om den bliver spillet inde i en metaldåse! DVD-afspillere til 300, 400 og 500 kr. har ofte så ringe lyd, så man ikke kan forstå hvad de siger, men må læse underteksterne! Er en bil en bil, fordi den har fire hjul? Er en dvd-afspiller en dvd-afspiller fordi du kan sætte en dvd i den? Uanset hvor mange gange du spørger i dette forum, får du nok svaret, at du må ud i butikken og afprøve det og se om du kan leve med det. Hvorvidt der findes noget billigere, skal du nok spørge elgiganten, Fona etc. om, og igen, lytte/se på det.
Jeg ville købe en brugt surround-receiver i Den Blå Avis, der er flere hundrede af dem! En brugt dvd-afspiller, kan du ofte finde her på hifi4all. En brugt Pioneer som kostede 6-8.000 kr., blive solgt til 1.000 - 2.000 kr, det er virkelig et godt køb!! Evt. kan du starte med nogle meget billige højttalere og så købe nogle lidt bedre senere, men som du kan regne ud, bliver prisen hurtigt to, tre gange mere end 1.500 kr. - men det er måske 10 gange så godt. Så det handler om hvor meget du skal bruge det og hvor meget du vil ofre på det. __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Coldstar Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er bare ikke så meget for det der med at købe brugt osv , for har bare minus forstand på sourround
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu ikke så svært. Du finder et godt tilbud og søger på Google. Hvis en dvd-afspiller har kostet 8.000 kr. fra ny, kan du roligt gå ud fra at den er ca. 1 million gange bedre end den du har omtalt. Om det er den bedste er der vidst ingen der ved, men hvis du sparer 4.000 - 5.000 kr, så kan du jo ikke blive helt snydt. Alternativt kan du jo lede efter nogle gode tilbud og spørge hifi4all om det er skidt eller kanel. Jo dyrere det er, jo flere er der her i forumet som kender det  __________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Online Indlæg: 9419
|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender kun til phillips i stereo til omkring 1000 kr. og det lyder
meget ringe, og kan slet ikke spille højt, hvis det er det du ønsker.
Køb hellere en NAD DVD receiver (www.hifiklubben) til 3000 kr. og find
noge rimelige højttalere. Her kan man ofte få billige eltax surround
sæt til 1000 - 1500 kr. På denne måde har du noget der stadig er
rimeligt billigt, og hvor du kan købe bedre højttalre senre hen for at
få bedre lyd.
Med det nævnte phillips er du nødt til, at skifte det hele når du bliver træt af lyden.
Husk på elgiganten har en god returret. Den kan du jo benytte dig af, hvis du ikke kan lide lyden.
|
| Til top |
|
| |
Coldstar Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal ikke bruges til at spille specielt højt på . bare lyden er iorden (;
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyden kan vel sammenlignes med et stereo TV i 3-4000 kr. klassen.
|
| Til top |
|
| |
solu Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver nu Brian7500 ret - tror det er noget virkelig l**t! Men se nu at komme ned til svindlerGiganterne og rapporter tilbage, om man virkelig kan få vellyd til ingen penge og vi alle er blevet snydt :)
__________________ Roder med digital afspilning
|
| Til top |
|
| |
Coldstar Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man prøve deres systemer dernede?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give de andre ret i, at det er en klar fordel for dig at købe noget udstyr, som du senere kan opgradere. Men at anbefale NAD (der også er flere ting i en maskine), der sælges til ret stive priser, er nok noget agurk efter min mening.
Jeg ville i stedet anbefale dig at bruge ca. 2000,- på en lille ny receiver (eks. yamaha, sony, pioneer etc.), som kan fåes flere steder. Derudover kan du investere i en lille billig no-name dvd-afspiller til omkring 500,- (bare sørg for at den har koaxial-udgang til 5.1 kanal surround). Dertil mangler du så nogle højtalere, som kan fåes til ca. 1000,- i fona, bilka eller lign. Dette vil give dig noget bedre og mere fleksibelt udstyr til en pris på lidt over det dobbelte (ca. 3500,-), fremfor det "sammensmedede" sæt fra phillips, hvor du skal skifte det hele i tilfælde af at du vil opgradere.
Men i sidste ende kommer det udelukkende an på digselv, og hvad du godt kan lide. Hvis du kan lide lyden af det phillips sæt, og hvis rummet det skal spille i ikke er ret stort, så er det helt sikkert ikke det ringeste i den prisklasse. Desuden bør du vide at ingen her på siden vil anbefale dig at købe sådan en pakkeløsning, fordi at pakkeløsninger oftest intet har med hifi at gøre. Her på stedet vil folk altid anbefale dig at bruge mange flere penge, end du sikkert havde forestilt dig. __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD er ligeså billigt i DK som andre lande. Anbefalingen er pga. alt-i-en princippet som også kendertegner phillipssættet.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi NAD er ligeså billigt i DK som i andre lande, betyder det ikke, at det nødvendigvis er billigt - jeg har ytret min mening i andre tråde om produkter fra hifiklubben, og de relativt høje priser, de bliver forhandlet til. NAD er desuden et integreret system, hvor man ikke kan skifte DVD-afsp. eller forstærker ud - og så er man i og for sig lige hvidt. Så er phillips systemet vel at foretrække, da dette er langt billigere.
Jeg vil anbefale Coldstar, at prøvelytte til det phillips system. Hvis han kan lide lyden, og det i det hele taget er tilstrækkeligt til hans ønsker - så er der ingen grund til, at hive det tunge skyts ned fra hylderne. Hvis Coldstar gerne vil have lidt mere lyd, uden at det skal koste overdrevet meget, så kan et sammensat system, der er baseret på en fornuftig men billig receiver anbefales.
Vi har ikke alle et stort budget til hifi. Desuden er vi ikke alle lige krævende i lydbilledet :o) __________________ Mit grej!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 26 Maj 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige at NitroBlast's forslag om at finde en reciver til ca. 2000 kr og så supplere med nogle billige højttalere (eller nogle lidt bedre brugte) og en billig dvd-afspiller er det bedste forslag.
Nu er du ikke så meget for at købe brugt (desværre ) men Tapeconnection har f.eks. en Pioneer VSXD- 514 og en Yamaha RXV 450 reciever til 2.000 kr og den sidste er endda en 6-kanals.
Du ender selvfølgelig med at investere mere end dobbelt så meget som du ville bruge på det Philips, men lyden vil også være mere end dobbelt så god. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |