Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 03:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Skift af højtaler udgang (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
crow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Hej Alle,

Jeg står i den situation at jeg både har fjernsyn og projektor i samme stue. Dog er det sådan at synsvinklen er to forskellige (se illustration neden for). Problemet er at jeg har sat mine surround højtalere op, så de passer til lærredet, men hvis jeg nu ønsker at "vende" signalet, så det passer til fjernsynet - findes der en switch eller lign. til dette uden at jeg skal ud og købe dyrt og advanceret udstyr?

Min center er fleksibel, så den kan flyttes efter behov. Mine front og baghøjtalere er ens rent teknisk, så der er ikke øremærket bestemte front og bag højtalere.

Til information er det Sony komponenter det hele (Ja, jeg kender visse folks holdninger til dette)

Jeg håber i kan hjælpe med mit "skumle" problem..

Allan

Til top Vis crow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af crow

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at få et "rullegardin"-lærred, som kan rulles op og ned? Så kan du have plasma & lærred i samme ende, og når lærredet skal bruges, så trækker du det bare ned - og ruller det op igen, når du skal bruge plasmaet. Så slipper du for at skifte rundt mellem højtalere hvilket, efter min mening, er ret upraktisk.

Der findes forskellige former for "switchbokse", der kan skifte mellem forskellige højtalere og signaler. Men disse er som regel af en tvivlsom kvalitet, og derfor ikke til at anbefale. Du kan evt. selv lave nogle kontakter ved at gå i den lokale elektronik-forretning, og købe nogle 3-trins kontakter... Men dette vil blive noget der trækker ned i lydkvaliteten.

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes