Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR 3805 / Pioneer VSX-2014i-S?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Noisy_cricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hvilken reciever skal man vælge sådan "all round"? (der skal ses meget film, men den må også gerne give god lyd til musik)

Den skal spille 2 x Jamo x870 + 2 x Jamo Classic 8 + en center der ikke er investeret i endnu.. :)

Hvad er det bedste køb til pengene? Jeg har set AVR 3805 til 10K hos klubben og VSX-2014i-S til 6K hos cinemagic...
(eller er VSX-2014i-S ikke de ekstra 1000 kr mere værd i forhold til VSX-1014i-S?)

-Det skal desuden tages i betragtning at AVR 3805 koster mellem 4 og 5 K mere end de to andre.

på forhånd tak.. :)  

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hey Noisy,

jeg vil uden tvivl vælge Denon. Ved godt den er et ryk dyrere, men du får mere for pengene. Denon har mange krafter, fantastisk kalibrering, og spiller kanon i filmlyd.

Desværre er denon ikke just perfekt til stereo lytning, men af denons av-forstærkere gør den det bedst.

Tror at den uden tvivl vil slå de andre kandidater på alle områder.

Læs evt. test. bl.a. her på Hifi4all.dk

Hvis du vil have en som også kan give dig valuta i stereo, kan du måske opsøge Marantz, mere varm lyd, og noget bedre i stereo end denon vil kunne gøre det.

Har selv haft denon gennem lang tid, men har for nylig hørt Marantz, og må sige at den spiller meget mere Hifi agtigt, om man vil.

Af priser skal det siges, at Marantz lægger sig på henholdsvis 8.000 og 12.000 (vejl. priser). For en Sr-7500 og en Sr-8500. Mer prisen er ikke det værd, og den til 8.000 vil fint trække dine højttalere, lyt dig frem til det...

Mvh Rasmus

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Forskjellen mellom 1014 og 2014 er ilink, videokonvertering, og en stabilisering af strømforsyningen.

Jeg er slettes ikke sikker på at 3805 er verdt prispåslaget. Jeg har hørt både 2014 og 3805, men ikke opp i mot hverandre så jeg kan ikke si at den ene er bedre enn den andre, bare at begge virket gode nok i mine ører. 2014 har i tillegg en så favorabel pris at jeg nettopp har bestillt en.

På papiret har 3805 ingen fordeler, heller ikke i målt effekt (Se marantz 7500 tråden for en test af bla Pioneer 2014). Jeg tror også jeg skal klare å hoste frem en tilsvarende effektmåling af Denon 3805.. 

Så den eneste forskjellen som kan eksistere de 2 i mellom er i lydkvalitet. For at den skulle være verdt prispåslaget burde den være noget man skulle høre uten at anstrenge seg. Så derfor blir mitt tips; Legg ørene til.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Noisy_cricket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Juni 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

jeg siger tak for svarene..  Det er godt nok ikke mig der skal have den, men en ven.. Min økonomi tillader mig ikke at opgradere min Sony STR DB-1080 QS

Vi var lige i Klubben i dag.. og får lov at låne den Denon med hjem fra lørdag til mandag.. :)

Hvis det er noget værd, skal jeg nok begynde at spare op..

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Hej noisy..

Jeg har selv haft jamo classic 8 som fronter til min marantz sr7500. Jeg synes det spiller kanont. Synes din kammerat skal låne en marantz med hjem inden han bestemmer sig for, hvilken reciever han skal have.

Jailbird
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hej Noisy, har i prøvet at klikke jer ind hos www.audiosound.dk der er Pioneer 1014 på tilbud til små 4000 for tiden.!!!

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Jeg tror desverre det er utsolgt hos audiosound, men www.hifiimport.dk har 2014 for 5500kr inkl fragt, eller evt  4400kr fra Tyskland.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Hey Noisy,

jeg vil uden tvivl vælge Denon. Ved godt den er et ryk dyrere, men du får mere for pengene. Denon har mange krafter, fantastisk kalibrering, og spiller kanon i filmlyd.

Desværre er denon ikke just perfekt til stereo lytning, men af denons av-forstærkere gør den det bedst.

Hvis du vil have en som også kan give dig valuta i stereo, kan du måske opsøge Marantz, mere varm lyd, og noget bedre i stereo end denon vil kunne gøre det.

Har selv haft denon gennem lang tid, men har for nylig hørt Marantz, og må sige at den spiller meget mere Hifi agtigt, om man vil.

Af priser skal det siges, at Marantz lægger sig på henholdsvis 8.000 og 12.000 (vejl. priser). For en Sr-7500 og en Sr-8500. Mer prisen er ikke det værd, og den til 8.000 vil fint trække dine højttalere, lyt dig frem til det...

Mvh Rasmus

En denon med kræfter? Det skulle da være første gang :]

skruerselv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

heltny/cujo

Bruger siden: 05 Juni 2005
Lokalitet: Øerne
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
wamba skrev:

Hey Noisy,

Mvh Rasmus

En denon med kræfter? Det skulle da være første gang :]

Ja der må ha været fejl i den Denon han har hørt - for de er da slatne mht kræfter - en Marantz maser Denon i jorden HVER gang - eller for den sags skyld NAD
Til top Vis skruerselv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skruerselv

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Jeg fant effekttallene for Denon 3805 også, dette er målt med alle kanaler drevne, men med konstant 8ohms last på alle kanaler med unntak av front.

Denon 3805     Marantz 7500       Pioneer 2014

8ohm  114w         &n bsp;    171w         &n bsp;        128w

4ohm  143w         &n bsp;    272w         &n bsp;        240w

2ohm  165w         &n bsp;    162w    &nbs p;         &nbs p;   338w

1ohm  127w         &n bsp;    64w         &nb sp;         &nb sp;   9w

3805 er et sørgelig syn, 7500 anbefales brukt sammen med 8ohms høytalere, Pioneeren er målt i 6ohms modus, og beskyttelses kretser begrenser effektuttaket i 1ohm.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg ville bestemt kigge på Pioneer - hvis jeg skulle vælge mellem denon og pioneer....

Men hvad med Yamaha & Onkyo? De leverer begge en lydoplevelse som ikke er til at overse!!! Denon har en flad og udynamisk lyd i stereo. Marantz har en mørk og mumlende lyd i surround. Onkyo har en meget alsidig lyd både i stereo og surround, og yamaha er bestemt ikke at forglemme....

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Juni 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

RX-V1500 vil jeg også anbefale Jeg har eid en i 8 måneder, og den eneste svakheten jeg fant i løpet av den tiden var at den lød anstrengt ved høye volum. Dens fordeler vil det ta for lang tid at liste op :)

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Jeg ville bestemt kigge på Pioneer - hvis jeg skulle vælge mellem denon og pioneer....

Men hvad med Yamaha & Onkyo? De leverer begge en lydoplevelse som ikke er til at overse!!! Denon har en flad og udynamisk lyd i stereo. Marantz har en mørk og mumlende lyd i surround. Onkyo har en meget alsidig lyd både i stereo og surround, og yamaha er bestemt ikke at forglemme....

Synes ikke man hører dig skrive andet end at Marantz er mørk og mumlende.
Hvor mange Marantz produkter har du hørt, og i hvor mange setups?

Oplever intet af det du skriver med min SR7500
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok vælge Pioneer VSX-2014I har selv Pioneer VSX-2011 og den spiller rigtigt godt både i surround & i stereo. Du bør nok også ta et kig på en reciever fra Onkyo som har RIGTIG god lyd og de kan trække dine højttaler uden nogle problemer
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Ja ja folkens, nu skulle det jo heller ikk tolkes således at en denon har overfload af krafter!!!

:D Ville bare sige at den rigeligt kunne trække hans..

Hvad lyd angår, ja, religions spørgsmål, lyt dig frem...

Men ja, i har helt og aldeles ret i at Denon ikke er specielt kraftige...

Desværre er Marantz ufattelige dårlige til at lave ensfarvet design, må man håbe de snart får lært. Ellers skønne produkter.

Og helt ærligt? Hvis man kan lide Nad, så synes jeg bare man ligeså godt kan købe et billigt anlæg i bilka, idet man finder samme kedelige landsforladte bas i disse modeller, NAD dræber enhver bas! Uden tvivl! :)

Men igen smag og behag :D

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Marantz har en mørk og mumlende lyd i surround.

Hvad er det for noget Marantz surround du har hørt hvor det er tilfældet og hvad har du hørt det på af udstyr ?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Tror nitroblast har startet the MARANTZ killer kommentar :P

Wagner-elev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juni 2005 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Tror nitroblast har startet the MARANTZ killer kommentar :P

Helt enig. I næsten hver eneste kommentar NitroBlast kommer med, siger han at marantz leverer alt for mørk, udetaljeret og mumlende lyd.

Til det har jeg jun at sige. Det kommer an på det andet udstyr man har!!!

Har man nogle lyse højtalere og nogle neutrale kabler, så spiller Marantz da MINDST ligeså godt som alle de andre, hvis ikke bedre.. Læs evt. de test der er på marantz.com

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juni 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Selv om jeg kan nikke gjenkjennende til NitroBlasts observasjon vil jeg si at det dreier seg mere om nyanser en enorme forskjeller merkene i mellom. Også i Hemmabios test nevner de at detaljene i lyden ikke står ut, men gir den uansett en god karakter for filmlyd.

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 27 Juni 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg sammenligner Marantz SR8500 med Denon AVR3805, som jeg lånte af en ven i 14 dage, imens han var på ferie. Desuden sammenligner jeg den med min nuværende TX-SR702E. Alle 3 receivere har spillet på samme kabler og samme højtalere under ens betingelser.

Jeg har set Starwars 1-2-4-5-6, LOTR 1-2, The Day After Tomorrow og Matrix 1-2-3 på alle 3 receivere (og nej - jeg skal ikke se disse film igen foreløbigt ;o).

Denon'en var den første jeg så filmene på, og jeg syndes at dialogen var god og klar på denon, men effekter - bulder og brag fes lidt ud i sandet, og gav ikke rigtigt nogen oplevelse. Tværtimod gik denon af og til hen og "kammede over" så det nærmest "skrattede i ørene" - ikke fedt..

Herefter så jeg filmene på Marantz, og her var der ALT for meget bulder og brag i fohold til diskant. Hele hytten rystede, og det er da sikkert fedt for nogen. Men dialogen lød utroligt mørk og mumlende. Jeg følte det som om jeg sad på den forkerte side af mine højtalere, eller som om der hele tiden var noget diskant, der gerne ville ud, men aldrig kom det (den med dynen om højtalerne).

Min nuværende receiver ligger nok midt mellem Marantz og Denon - måske lidt mere til den lyse side, og den giver mig en god solid og afbalanceret lyd. Måske siger jeg dette fordi jeg har haft Onkyo i ca. 17 år, og derfor er vænnet til Onkyo's lyd.

Jeg holder fast i min mening om, at Marantz er mørk og mumlende i lyden. Jeg mener desuden IKKE at der er tale om nuancer - jeg mener der er en betydelig forskel i lydbilledet. Jeg er absolut ikke ude på at dræbe marantz overhovedet - men jeg siger bare hvad jeg har oplevet. Nogle vil måske ligefrem holde af den mørke lyd i marantz, og jeg har tidligere anbefalet marantz, fordi marantz nok har noget af det mest kvalitets-prægede "look-and-feel" i prisklassen.

Håber at folk pakker kanonerne ned igen, og accepterer at jeg snakker ud fra egne erfaringer og ikke andres...

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes