| Forfatter |
|
AndersDGP Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået købt mig en lækker yamaha RX-V650 reciever, men der jo 1000 vis af forskellige lyd man kan vælge, så hvad skal man tag? Der er jo både Theater stereo DTS og jeg ved ikke hvad..
Kan i hjælpe. __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som oftest er det bedst at holde sig fra de lydeffekter der er indbygget i recieveren og bare køre den rene DD eller DTS lyd. Og hvis der er DTS på disc'en så er det den du vælger, specielt til musik. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen når du skriver den rene DTS lyd, hvad mener du så med det? hvordan vælger jeg det? Og indbygget på disc'en hvordan vælger jeg så det?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det jeg mener med den rene DTS (eller DD) lyd er, at du ikke bruger nogen af recieverens forskellige "lyd-effekter" som Hall, Stadium og hvad de nu ellers hedder. Det er nok noget du skal vælge at slå til - så det lader du bare være med. Recieveren skulle gerne selv kunne genkende det signal den får.
På DVD'en kan du vælge hvilket lydspor du vil sende til recieveren. Det finder du typisk på selve disc'ens menu enten under audio eller sprog. Hvis kun der er ét format så er der selvfølgelig ikke noget at vælge imellem, men hvis der både er DTS og DD så vælg DTS. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så er jeg med, mange tak. Men hvis jeg nu selv fixer en cd med en masse gode nr på, så finder den helt selv ud af det hele hvilket format den skal spille eller?
Mvh Anders __________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
en cd skal spilles i stereo. punktum!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersDGP skrev:
|
Okay så er jeg med, mange tak. Men hvis jeg nu selv fixer en cd med en masse gode nr på, så finder den helt selv ud af det hele hvilket format den skal spille eller?
Mvh Anders
|
|
|
Hvis du her mener hvilket format musiken gemmes i - f.eks. mp3? Så skal du være sikker på at bruge noget reciveren kan genkende. Hvis du bare mener at lave en almindelig bl.a. CD hvor lyden er i PCM så finder den selv ud af det. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |
ZioN Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
som oftes skal du på din 650'er bare bruge funktionen "straight " eller "pure direct" da du så den udforandret lyd.
|
| Til top |
|
| |
AndersDGP Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Straight?? Gør den så at lyden kommer fra den cd man afpiller?
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25820&KW=AndersDGP
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 Juni 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så går lyden lige igennem alt surround pjattet, og kommer mere "rent" ud, det skulle give en bedre stereolyd ;)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dog kun en fordel hvis du bruger en cd-afspiller med en bedre dac end den der er i recieveren. Hvis du bruger din DVD afspiller kan det sandsynligvis bedre betale sig at bruge dac'en i recieveren, med mindre du har en meget god dvd-afspiller. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
|
| Til top |
|
| |