Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 22:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON AVR-2105 og GALE Junior (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noermark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2005
Status: Offline
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at købe en ny surround-receiver og nogle tilhørende højttalere, og jeg er kommet frem til Denon AVR-2105 og GALE Junior.

Jeg har været i Hi-fi klubben og få noget vejledning, men jeg vil godt høre jeres meninger også. Derfor har jeg nogle spørgsmål:

1) Er Denon AVR-2105 og GALE Junior en god sammensætning til en pris på 6500 kr.? (Priserne er taget fra HFK).

2) Da højttalerne også skal bruges til at afspille musik, synes jeg at fronthøjttalerne i GALE Junior er lidt små, men hvis jeg skal have nogle gulvhøjttalere, bliver prisen pludselig meget højere. Er der et andet sæt højttalere (5.1), jeg kan overveje og som max koster 3500 kr.?

3) Kan udstyret ikke fåes billigere i en anden butik, og hvilken? (Evt. send mig en pm.).

Til top Vis noermark's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noermark

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

du kunne prøve gale 3030 eller 3040 som front og 3050C  som center og 3020 som baghøjtaler også vente lidt med en sub...og jeg tror kun at danon og gale kan fås i hifiklubben...
Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

noermark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

>du kunne prøve gale 3030 eller 3040 som front og 3050C  som center og 3020 som baghøjtaler også vente lidt med en sub...

GALE Junior består af 4x3010, 1x3050C og 1x3070. Jeg har overvejet at få 2x3030 som front i stedet for 3010. Problemet er bare, at det ikke er med i "pakken" GALE Junior, som der er ca. 1000 kr. besparelse på i forhold til enkeltkøb. Derfor vil det nok være meget meget dyrere, medmindre HFK er til at snakke med.

>og jeg tror kun at danon og gale kan fås i hifiklubben...

...nej, Denon kan f.eks. også købes her: http://www.shopman.dk/0productdescription.asp?productid=2053

Mht. Gale, har du måske ret.

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juni 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Det bliver svært at få højttalre til billigere penge end det du har kigget på der. Man kan self kigge efter brugt? Hvis du altså er villig til den slags...

Selve udstyret matcher hinanden meget godt, og Denon er jo på tilbud, gør jo kun det hele lidt bedre, men som de andre har foreslået dig, ja så ville jeg personligt også selv gå efter at få en gulvmodel med.

Så længe du køber det hele over en kam, og vil have det som et komplet 5.1, så tror jeg helt sikkert de er til at snakke med. ( i hvert fald i aalborg )

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

noermark
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Jeg var nede i HFK i Aalborg idag og bestille en DENON AVR-2105 samt GALE højttalerne: 2x3030, 2x3010S, 1x3050C og 1x3070W, og de var til at snakke med :o)

Når jeg nu får systemet sat op, har jeg tænkt mig at bruge noget 2,5mm Biltema-kabel til front, rear og center, men hvad med til subben? Bør jeg købe et ordentligt kabel til den, eller er det også fint nok med Biltema-kabel?

M.Riis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

I princippet bør du vel købe ordenligt kabel til alle højtalerne?

Kender ikke biltema's kabel, men forestiller mig noget a la harald nyborgs..

Hvad med f.eks. noget Supra PLY 2.0, det vil jeg da tro vil matche dit system meget godt?

Mht. sub, så vil jeg også mene at det der kan betale sig at købe et ordentligt kabel.. det er surt og bruge 7.000,- på hardware, og det hele så bliver trukket ned af at man bruger kabel til en samlet værdi af 49,95,-..

Det er ihvertfald min mening, selvom andre helt sikker har en anden...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes