| Forfatter |
|
Landberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 22 September 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj her i forum.
Jeg er ved at koble mit surround-anlæg sammen, men det driller lidt. Jeg har et Sony fjernsyn med 2 x Scart + 1 x S-video. Jeg skal have tilkoblet Denon DVD 1500, Nokia digital satellitreceiver samt Scart/S-video signal fra min computer. Problemet er nu: Hvordan kobler jeg det på, når jeg kun har to Scart-indgange? Jeg kan jo vælge at sende signalet fra computeren til fjernsynet S-video indgang, men den er på fronten, så det ser ikke så fikst ud. Andre løsninger?
Næste problem: Når jeg kobler satellitreceiveren på Scart 1 går den ind som RGB-signal. Det er jo godtnok. Når jeg så kobler DVD'en på Scart 1 i stedet, er det ikke noget RGB-signal. Det er næppe kablet der er noget galt med, men hvad så? DVD'en skulle vel gerne sende sit signal som RGB for optimal kvalitet?
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan købe en boks til at sætte i et scart stik så man kan tilslutte 2 scartstik til samme scartstik, kunne det være en løsning
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
MOUSEL Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De fleste fjernsyn har kun en scart indgang med RGB (i dit tilfællle scart 1) og det er den du skal bruge, til dvd og sattelitmodtager. Sattelitmodtageren kan du bruge som switch hvis den ellers har en indgang og en udgang således behøver du ikke at købe den boks som Finn29 taler om, hvis den ingen indgang har bruger du Finns forslag. Og til det andet scartstik køber du en "omformer" der laver signalet om til s -video og composite og LR audio out, og tilkobler computeren til denne´s s -video.
Så skulle den være i vinkel. Så slipper du for at bruge din s video ind på fronten af dit tv.
Håber at det hjalp.
Mvh Mousel __________________ Mvh Mousel
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Løsningen med en scart-fordeler må være den bedste løsning (kort signalvej). Scart indgangen på en sattelit-reciever er til udvendig decoder, men kan selvfølgelig bruges.
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Landberg skrev:
|
Næste problem: Når jeg kobler satellitreceiveren på Scart 1 går den ind som RGB-signal. Det er jo godtnok. Når jeg så kobler DVD'en på Scart 1 i stedet, er det ikke noget RGB-signal. Det er næppe kablet der er noget galt med, men hvad så? DVD'en skulle vel gerne sende sit signal som RGB for optimal kvalitet?
|
|
|
Har du hsuket at indstille DVD-afspilleren til at sende i RGB? Det gøres normalt enten ved en knap bag på maskinen eller i menuen.
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal ændre i DVD'ens opsætning. Den er købt brugt og desværre uden brugsanvisning. Andre der kender en Denon DVD 1500?
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øvrigt har jeg lavet det trick som Mousel fortalte om, men jeg er da også lidt bekymret for at få lavet for lange signalveje. Det er ikke helt nemt det her :-(
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da også Hi-Speedere alle vegne.. 
- kender ikke lige DVD1500, men der skulle vel ikke være en ekstra scart-indgang bag på DVD maskinen??
Det lyder rimeligt at det kun er den ene scart indgang på dit fjernsyn, som understøtter RGB.
/HC
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes. Nu får bilstereoanlægget lov at vige til fordel for noget surround.
Jeg har nu fået svar fra Hifiklubbens Online Support og de skriver, at min maskine slet ikke har RGB-udgang. Til gengæld kan den sende i "composit", S-VHS og component, men jeg ved stadig ikke hvordan man skifter om.
|
| Til top |
|
| |