Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til sammenkobling af anlæg. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 22 September 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Halløj her i forum.

Jeg er ved at koble mit surround-anlæg sammen, men det driller lidt. Jeg har et Sony fjernsyn med 2 x Scart + 1 x S-video. Jeg skal have tilkoblet Denon DVD 1500, Nokia digital satellitreceiver samt Scart/S-video signal fra min computer. Problemet er nu: Hvordan kobler jeg det på, når jeg kun har to Scart-indgange? Jeg kan jo vælge at sende signalet fra computeren til fjernsynet S-video indgang, men den er på fronten, så det ser ikke så fikst ud. Andre løsninger?

Næste problem: Når jeg kobler satellitreceiveren på Scart 1 går den ind som RGB-signal. Det er jo godtnok. Når jeg så kobler DVD'en på Scart 1 i stedet, er det ikke noget RGB-signal. Det er næppe kablet der er noget galt med, men hvad så? DVD'en skulle vel gerne sende sit signal som RGB for optimal kvalitet?

Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 September 2003 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

Man kan købe en boks til at sætte i et scart stik så man kan tilslutte 2 scartstik til samme scartstik, kunne det være en løsning 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 September 2003 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

De fleste fjernsyn har kun en scart indgang med RGB (i dit tilfællle scart 1) og det er den du skal bruge, til dvd og sattelitmodtager. Sattelitmodtageren kan du bruge som switch hvis den ellers har en indgang og en udgang således behøver du ikke at købe den boks som Finn29 taler om, hvis den ingen indgang har bruger du Finns forslag. Og til det andet scartstik køber du en "omformer" der laver signalet om til s -video og composite og LR audio out, og tilkobler computeren til denne´s s -video.

Så skulle den være i vinkel. Så slipper du for at bruge din s video ind på fronten af dit tv.

Håber at det hjalp.

Mvh Mousel

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 September 2003 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Løsningen med en scart-fordeler må være den bedste løsning (kort signalvej). Scart indgangen på en sattelit-reciever er til udvendig decoder, men kan selvfølgelig bruges.
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Landberg skrev:

Næste problem: Når jeg kobler satellitreceiveren på Scart 1 går den ind som RGB-signal. Det er jo godtnok. Når jeg så kobler DVD'en på Scart 1 i stedet, er det ikke noget RGB-signal. Det er næppe kablet der er noget galt med, men hvad så? DVD'en skulle vel gerne sende sit signal som RGB for optimal kvalitet?

Har du hsuket at indstille DVD-afspilleren til at sende i RGB? Det gøres normalt enten ved en knap bag på maskinen eller i menuen.

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal ændre i DVD'ens opsætning. Den er købt brugt og desværre uden brugsanvisning. Andre der kender en Denon DVD 1500?
Til top Vis Landberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landberg Besøg Landberg's Websted

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

I øvrigt har jeg lavet det trick som Mousel fortalte om, men jeg er da også lidt bekymret for at få lavet for lange signalveje. Det er ikke helt nemt det her :-(

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2003 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Der er da også Hi-Speedere alle vegne..

- kender ikke lige DVD1500, men der skulle vel ikke være en ekstra scart-indgang bag på DVD maskinen??

Det lyder rimeligt at det kun er den ene scart indgang på dit fjernsyn, som understøtter RGB.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Landberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 September 2003 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Yes. Nu får bilstereoanlægget lov at vige til fordel for noget surround.

Jeg har nu fået svar fra Hifiklubbens Online Support og de skriver, at min maskine slet ikke har RGB-udgang. Til gengæld kan den sende i "composit", S-VHS og component, men jeg ved stadig ikke hvordan man skifter om.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes