Sendt: 02 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey all.
Har netop fået et sæt Dali 2002LE ind ad døren.
Har sat det hele op med kabelbakker, vægbeslag og hele molivitten, men er nu stødt på et temmeligt irriterende problem.
De er en del af et surround system bestående af NAD T753 v.2 surround receiver, NAD T533 dvd og et sæt Dali suite 2.8.
Det viser sig nu at der er en rimelig kraftig mislyd i venstre baghøjtaler, der altså er en 2002'er. Problemet finder kun sted når dvd'en er tændt og hvis jeg tilslutter dvd'en med analoge kabler er der heller ikke noget. Det er altså enten dvdafspilleren digitaludgang, receiverens digital indgang (har prøvet flere forskellige) eller digitalkablet (af mærket IXOS, kun to måneder gammelt og kostede 500,-) Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal få det væk. Det undrer mig meget at det kun finder sted i en af kanalerne. Det kunne jo tyde på at højtalerkablet lå op ad et andet kabel der skabte støj. Dette er imidlertidig ikke tilfældet og i så fald ville det vel også fremkomme ved andet end dvdafspilning.
Kan det være dvdafspilleren? Eller andre ting jeg har overset?
Kunne virkelig godt bruge lidt hjælp, for det er ikke bare en smule støj nærmere end hyletone og den er så høj at man også lægger mærke til det når de spiller.
På forhånd tak
|