Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 19:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Alternativ til Denon AVR-3805(6) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 10 August 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Det er blevet tid til en opgradering... de gamle højtalere har udtjent deres værnepligt (er af et mærke/kvalitet jeg ikke tør nævne herinde... ), i samme omgange tænkte jeg at jeg ville opgradere receiveren, igen et mærke og kvalitet... U get the point... .

Nå men frem til det vigtige, de to produkter jeg er kommet frem til indtil videre er MT-30 sættet fra B&W (5 stk. M-1 + en PV-1), og til at få lidt liv i højtalerne Denon AVR-3805.

Det er så langt jeg selv er kommet, men inden jeg går ud og brænder små 30K af er der så nogen der har nogle fornuftige alternativer til receiver og højtaler. De krav jeg har til systemet er:

1) God til surround! 
2) Fornuftig til musik, det er sjældent jeg sidder og lytter til musik, det er kører normalt som "bagrundsstøj".
3) ingen gulv højtalere
4) design

3 & 4 er mest konens krav, men hvis de ikke bliver opfyldt ender jeg med at skulle klare mig selv...

Jeg er godt klar over at design, og hvad man opfatter som god lyd er subjektivt, men når man nu netop har opdaget at der findes andet en "metervare" fra fona, så er det svært at overskue hvilke mærker man skal gå efter, så derfor håber jeg der er nogle venlige sjæle herinde der kan komme med nogle gode kommentare for og imod de ting jeg har kig på indtil nu, og gerne (billigere) alternativer .

edit:

Højtalerne er ændret til:
Front: B&W 704
Center: B&W HTM7
Surround/bag: DALI Suite R0.8
Sub: B&W ASW750

Nu mangler jeg primært alternativer til recieveren.

/mammen

Til top Vis mammen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammen

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 August 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Jeg tror med dine krav så får du dig et rigtig fint system i det du selv allerede har valgt, så: go for it.

Nicolai

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 August 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Tror såmænd at det vil være et udemærket valg - men Denon kommer med en AVR-3806 snart. Tror ikke at den byder på revolutionerende nyt, men måske 3805 bliver billigere når HiFi Klubben fejrer 25 års jubilæum i starten af september.

Om ikke andet ser fjernbetjeningen ud til at være at bedre kvalitet end den nuværende.

http://www.audioholics.com/news/editorials/DenonAVR3806AVR43 06receiver.php

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Konen har fået en hjerneblødning!!?

Hun er gået med til flgn. setup:

NU skal jeg jeg bare skynde mig at få bestilt det inden hun ombestemmer sig

/mammen

maller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 August 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Ja det lyder noget bedre med de ht´er

Jeg syntes måske også at du havde valgt et lidt småt system i MT30 sættet, i forhold til 3805´eren som godt kan levere en god mængde lyd. Og så får man altså en noget  lyd når man hører en god plade på sådan et sæt MT30.

Men for din egen skyld syntes jeg du skal høre på en NAD reciever, inden du bestemmer dig, de giver en bedre lyd sammen med B&W da de er en smule lyse i lyden.

Til top Vis maller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maller

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Jeg bryder mig altså ikke så meget om de B&W HT'ere... Hvis man gerne vil have noget godt og tidløst design, skal man gå efter nogle højtalere i træ ller træ-lignende materiale. Bøg, kirsebæs, eg, teak etc. er design, som man aldrig bliver træt af at se på, hvorimod plastic/alu er noget man hurtigt bliver træt af...

Du burde HELT KLART kigge på noget Jamo... Hvad med et sæt E825 som fronter og et par E805 som surround/bag og en E8CEN+E8SUB? Lækkert tidløst design i flere forskellige finish'er, og så spiller de rigtigt godt (jeg har selv E805 som bag - kig mit grej nederst i dette indlæg)!

En anden mulighed kunne være AudioPro's Cinema serie, der har et flot design i et lettere retro-look. Jeg kender ikke så meget til lyden i Cinema serien, men efter sigende skulle den være i top til prisen!

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft overvejet en NAD, jeg havde bare fået det indtryk at de ikke var så stærke på surround siden, og jeg har ikke fundet et sted hvor jeg har kunne prøve en surround opsætning med en.

/mammen

maller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

De har en del mere effekt end tilsvarende DENON, nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig men ellers må du da gerne høre hos mig. Jeg har en 773v2 og den spiller top nice

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

mammen skrev:
Jeg har også haft overvejet en NAD, jeg havde bare fået det indtryk at de ikke var så stærke på surround siden, og jeg har ikke fundet et sted hvor jeg har kunne prøve en surround opsætning med en.

/mammen

Ikke for nogen... Meeeennnn.... Øhhhhh... Der findes altså også andre muligheder end HIFI-klubben, hvor du får suverænt udstyr... Prøv at kigge-lure på noget Yamaha, Marantz, Onkyo eller Pioneer... Denon og NAD er ikke løsningen på alverdens hifi-kvaler - de er bare dyre!

Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

maller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

rigtigt der findes mange muligheder og lyt på så meget som muligt inden du køber dit udstyr.

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

NitroBlast skrev:

Jeg bryder mig altså ikke så meget om de B&W HT'ere... Hvis man gerne vil have noget godt og tidløst design, skal man gå efter nogle højtalere i træ ller træ-lignende materiale. Bøg, kirsebæs, eg, teak etc. er design, som man aldrig bliver træt af at se på, hvorimod plastic/alu er noget man hurtigt bliver træt af...

Den nye setup var netop med højtalere i kirsebærtræ

NitroBlast skrev:

Ikke for nogen... Meeeennnn.... Øhhhhh... Der findes altså også andre muligheder end HIFI-klubben, hvor du får suverænt udstyr... Prøv at kigge-lure på noget Yamaha, Marantz, Onkyo eller Pioneer... Denon og NAD er ikke løsningen på alverdens hifi-kvaler - de er bare dyre!

Jeg er klar over at der næsten må være andre end HIFI-klubben, og som jeg skrev i starten af tråden, så var jeg netop på jagt efter alternativer til den opsætning jeg havde fundet på det tidspunkt

Dog tror jeg at det bliver svært at rokke konen væk fra højtalerne, de blev netop valgt ud fra deres design.

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hvis vi nu antager at højtalerne ligger fast (B&W 704/HTM7/ASW750+Dali Suite R0.8), jeg tror som sagt ikke jeg får konen med på ret meget andet, det var en kamp bare at få fronterne ned fra vægene.

Men omkring receiveren kan der sagtens ændres i forhold til den oprindelige denon 3805(6), så hvilke andre mærker, og nok så vigtigt modeler skal jeg kigge efter:

Yamaha XXXX
Marantz XXXX
Onkyo XXXX
Pioneer XXXX

jeg er på bar bund inden for de mærker, så alt hjælp er velkommen, budgetet er på ca. 10K (max. 15K)

/mammen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 August 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

mammen skrev:

Konen har fået en hjerneblødning!!?

Hun er gået med til flgn. setup:

NU skal jeg jeg bare skynde mig at få bestilt det inden hun ombestemmer sig

/mammen

HUUUHHHH. Den sub skal du nok blive glad for. den sprker virkelig røv. Men hvorfor ikke vælge en B&W DS6 som baght. istedet for suiten. Du kan da ligesågodt holde det hele i B&W når du er igang.

MVH WRONG

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

HUUUHHHH. Den sub skal du nok blive glad for. den sprker virkelig røv. Men hvorfor ikke vælge en B&W DS6 som baght. istedet for suiten. Du kan da ligesågodt holde det hele i B&W når du er igang.

vi overvejde DS6eren, men der blev nedlagt veto da vi kun ikke kunne få den i andet end sort eller hvid .

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

NÅ OK. Har i overvejet den nye serie fra dali der kommer har til sep. Den hedder Icon6 og ser meget lovende ud?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26392

MVH WRONG

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at de ville falde i fruens smag, 704'eren kunne accepteres fordi der var træ front et stykke op, og det ikke bare var en sort firkant, men jeg må da lige vise hende billederne, og høre hvad dommen er.

/mammen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ellers kig på denne her

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_Helicon_400W_hoejttaler.htm?id=4150

Smuk i både lyd og udseende

MVH WRONG

mammen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Ellers kig på denne her

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_Helicon_400W_hoejttaler.htm?id=4150

Smuk i både lyd og udseende

MVH WRONG

Jeg har kigget kort på dem, men må indrømme at jeg gik hurtigt videre, da de ligger et stykke ud over hvad budgetet kan klare, før end min ellers ret flinke bank mand kommer rendende

Jeg kiggede også på DALI MegaLine ( http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=2& UUMID=38&PID=85) de blev også godkendt, indtil hun hørte at de er godt 2 meter høje, og koster 130K pr. stk.

/mammen

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikker på at du kan finde nogle passende højtalere i følgende tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7585

Hvad med følgende diskrete setup i lækkert design????

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at købee brugt? Jeg har lige købt et sæt Helicon 400 brugt. Og det er altså en hammergod højttaler. Ellers tag og søg diverse brugtmarkeder igennem. Der er som regel gode penge at spare ved det

MVH WRONG

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes