Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 13 September 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg er ret ny på forumet, men jeg håber jeg har skrevet dette indlæg det rette sted.
Jeg har en Arcam Avr 100 surround reciever som jeg er ret glad for, men jeg synes for det første at der er for lidt gang i den, så derfor tænker jeg på evt at få en effektforstærker til den. Hvad findes der og hvad vil i foreslå til den?
Derudover, så har jeg pt kun spillet stereo på den, men overvejer nu at få et fuldt 5.1 til den, men hvad skal jeg vælge dér?
Michael
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Please....er der ikke noget som ved noget, har nogle idéer?
Michael
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm kan det passe at mit spørgsmål er så specielt at der ikke er nogle som ved noget, eller har gode idéer dertil? 
Michael
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså, den med at folk spørger efter en højttaler som passer til deres reciever, den går bare ikk...
Højttaleren skal vælges udfra dine ører, ikke din forstærkers? Du har valgt arcam fordi du synes det lød enten godt eller af andre årsager, nu skal du så bare finde højttaleren som du kan lide at lytte, hvis der fandtes højttalere tilpasset arcam, så beskrev de det nok bagi i manualen! :)
Personligt, kan jeg rigtig godt lide disse: Dali, Audio Vector og lign. synes man får noget godt for pengene.
Vi skal vide hvad det må koste osv.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Wamba
Du har til dels ret i det som du skriver, men på den anden side, så ved du formenlig lige så godt som jeg, at der er visse ting som bare overhovedet ikke går sammen og det var for at blive fri for at skulle lytte til de ting, at jeg spørger om hvad andres erfarringer er.
Budgettet er ikke så vigtigt og de skal spille i et rum på ca 30 kvm
Michael
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 04:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Arcam AVR200, som driver et par Audiovector M3 Signature center og fronthøjtaler, samt et par B&W Solid som baghøjtaler (B&W er under udskiftning). Dette match er jeg vældig tilfreds med og de drives fint af receiveren.
Hvilken effektforstærker du evt. skal investere i har jeg ikke den store erfaring med, men du kan da evt. lytte til en FMJ P35, hvis du er tilfreds med Arcam lyden og den er inden for budgettet. Alternativ overveje en AVR250 eller AVR300, der er væsentlig kraftigere end din nuværende receiver.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 16 September 2005 kl. 04:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej torpedo
Mange tak for dit svar. Jeg har været nede og høre den nye AVR 700 idag sammen med P1000 effektforstærkeren og er ret forelsket i det sæt, men vi snakker også 40K så og det har jeg ikke lige pt. så det kunne være jeg skulle nøjedes med en effektforstærker til min 100ér eller finde ud af at få en 250ér eller sådan noget. Ved det ikke helt endnu. Imo er Arcam kram til menneskepenge synes jeg, så det tror jeg gerne at jeg vil beholde min til, selvom der findes ting idag som er meget kraftigere W messigt. Lyden er uovertuffen til mine øre.
Ang. højtalere kunne det være jeg skulle smutte ned og høre et sæt M3ér, det lyder ikke helt ufornuftigt synes jeg, så mange tak for tippet 
Michael
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 16 September 2005 kl. 05:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg nævner alfabetisk: Audiovector, Kef iQ, Mission, Monitor Audio, SA (System Audio)!
Sår´n nogle gulvhøjttalere til små 5000,- og bag-/center til det halve.
Det passer vist fint til både AVR100 og 250!
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 17 September 2005 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit valg med arcam er jo genialt :)
Næste gang jeg skal have, bliver det arcam diva 300, hva angår din mangel på effekt, kunne du måske ¨nøjes med at købe effekt delen i det store sæt til 40 k? Så skal du kun slippe med 20?
Ellers laver de gode effekter til 2 kanals, ca. 90 solide watt.
Disse kan jo være geniale til stereo lytning... Men det klart, til surround vil det være at foretrække, at have effekt på alle kanaler.
valget på audio vector er også rigtig fornuftigt!
|
Til top |
|
|
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
Sendt: 18 September 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
Jeg har en Arcam AVR200, som driver et par Audiovector M3 Signature center og fronthøjtaler, samt et par B&W Solid som baghøjtaler (B&W er under udskiftning).
|
|
|
Har som nævnt været på jagt efter et par nye baghøjtalere, og det naturlige valg var et par nye Audiovector. Først afprøvede jeg et par fra KX-serien, som er en dedikeret baghøjtaler, men den levede ikke op til mine forventninger. Pt. tester jeg en K1-Super og wauv for en duft-and. Den spiller fantastisk og lyder perfekt sammen med resten af mine komponenter. Jeg har fået et helt nyt soundscape i mit surround setup - det virkede lidt difust med min B&W højtaler. Først og fremmest er K1-Super en lille super-højtaler, men matchning af højtalere giver helt klart et mere homogent lydbilled. Så nu er jeg lige så glad som en mand, der lige har købt fire Viborg-dæk.  Og du må se at komme af sted og få en lytter på Audiovector-serien. Men jeg lyttede i weekenden på en Avance Signature 8 mk III, tilsluttet en Arcam forstærker, og det var også en rigtig god kombination. Arcam har også P-85/3 i Diva-serien, som kunne give noget effekt til din AVR-100 receiver.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

|
Sendt: 20 September 2005 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo: Mange tak for dit svar. Det kunne da godt være jeg skulle se efter den i stedet for, den er jo sikkert til at finde rimelig billigt et eller andet sted? *S*
Grunden til jeg havde "øje" på P1000 var egentlig bare det som de selv skriver om den, om at den skulle "sparke røv" og være bedre end P85 og vist nok til en billigere nypris, men ellers har jeg intet at have det i.
Michael
|
Til top |
|
|