Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 11:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer 2014i-s VS 1015 S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 September 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Nu er det desvære ikke sådan, at jeg skifter forstærker så ofte. Men min 8 år gamle Kenwood 5.1 100w Receiver, hvor der kun er AC 3, skal på pension. Så jeg vil gerne have en receiver der lidt fremtids sikkeret.

Jeg har kigget meget i dette forum og har kigget på Yamaha 2500 og Denon 3805 og kommet frem til at det nok er lidt over kill til mine højtaler. (Har også en kone ) så derfor denne opsætning: Center Jbl ec 25. Front Cervin Vega AT 12 Satlit med sub, sorrund 4 stk Jbl Control 1, Yamaha yst sw300 Aktiv sub. og 32 m2 stue.

Derfor er jeg nået frem til, at det skal være en Pioneer, som jeg også kan få til det halve af hvad de andre koster. I Tyskland koster de 2 Pioneer modeler ca. 4000 Kr.

Så er mit spørgsmål om jeg skal vælge den nye 1015 der er THX 2 godkendt eller den lidt ældre 2014 model med I link. Ellers kan jeg ikke se den store forskel på Pioneer side. Er der nogen der kan hjælpe mig hvad for en af dem jeg skal vælge og hvorfor?

Jeg bruger den kun når jeg ser film.

Håber i kan hjælpe, jeg havde utroligt glæde af dette forum da jeg købte min Sony HS 50 projektor i foråret. Den er bare super:

Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice

nitrotg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 September 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Jeg havde bestilt en 2014 model men fik så en mail om at modellen er udgået og han anbefalede mig den nye model 1015 som jeg bestiller om en uges tid.. har læst et par test om den og alle roser den..

valget stod for mig mellem pioneer 1015 og yamaha's 1500.

men nu bryder jeg mig ikke så meget om yamahas design over pioneers så derfor valgte jeg pioneer's

Til top Vis nitrotg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nitrotg

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 September 2005 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

ilinken er den største forskellen de to i mellem, 2014 har også vistnok en lidt bedre strømforsyning.

1015 har wma dekoder, THX certifiseringen kan ikke helt bruges til noget.

Jeg ville måske købt 2014 mest fordi den har ilink, og den vil dermed kunne afspille DD+/DTS HD uden brug af 6 analoge kabler. Den vil selvfølgelig også kunne afspille SACD & DVD-A uden de 6 analoge kablene.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 September 2005 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Ilink vil det sige at det er lige så godt som en 7.1 indgang? Da man skal op til AX5 modelen for at få 7.1 indgang.

Det er ikke hver da man skifter isenkram så det ville være rart hvis den var lidt sikret til der kommer Blue-ray/ HD DVD afspillere med 7.1 udgang.

Jeg tror stadig man kan få 2014 i Tyskland. Ellers skulle der være en ny AX2 på vej, men i starten til den dobbelte pris. Jeg har desvære ikke tid til den falder i pris.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2005 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

Ilink skal kunne overføre alle formater, så den burde kunne erstatte en 7.1 indgang. Jeg postet i går en effektmåling af AX4 som simpelten var helt forferdelig. 2014 har tvert i mod gjort det meget bra i effektmålinger, og den var også en merkbar opgradering fra min forrige, RX-V1500

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 September 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

I link og lignende kan IKKE erstatte en 7.1 indgang. Det kan godt være du med ilink kan overføre alle de formatter der er i dag, underforudsætning du bruger en afspiller der har ilink. Problemet opstår når der kommer nye formater, og det gør i forbindelse med Blueray/HD-dvd eller hvis du køber en afspiller der rent faktisk har en bedre dekoder end recieveren, så mangler man de analoge indgange.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 September 2005 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

ilink kan overføre de nye lydformatene, det blev oplest og vedtaget for et stykke tid siden. De skal ikke dekodes i receiveren, men overføres som PCM, og burde måske også derfor kunne behandles af receiverens DSP i modsetning til analoge signaler.

JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Det giver desvære sig selv, alle de tyske shops der har 2014 tilsalg til en fornuftig pris har fjernet dem fra deres side eller siger at de ikke kan skaffe dem mere.

Så det bliver nok 1015 jeg må have fat i, selv om jeg efter hånden havde besluttet mig for 2014. 1015 har jeg fundet til 509 € ca 3820 Kr.. Er der nogen der har set dem biliger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes