Forfatter |
|
scanlak Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
overvejer at skifte min sony QS db840 surroundforstærker ud til en ES nodel.
synes min QS spiller suverænt,og overvejer om jeg idet hele taget får noget xtra for pengene ved køb af en brugt ES model?
overvejer en af de prisvenlige modeller--bla:
DA50ES
VA777ES
VA555ES
måske VA333ES,som dog er noget dyrere.
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
scanlak skrev:
synes min QS spiller suverænt,og overvejer om jeg idet hele taget får noget xtra for pengene ved køb af en brugt ES model? |
|
|
Det afhænger fuldstændigt af hvad resten af dit setup er - om det er en god investering afgøres af om den samme investering ville give en større forskel ved at skifte noget andet, en ny afspiller f.eks. - og dermed også om det er surround eller stereo du helst vil have forbedret.
Det næste spørgsmål er så, hvorfor lige en Sony? Du kan hente en forbedring, ja, men det kan du så sandelig også ved at skifte til noget andet. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
scanlak Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
scanlak skrev:
synes min QS spiller suverænt,og overvejer om jeg idet hele taget får noget xtra for pengene ved køb af en brugt ES model? |
|
|
Det afhænger fuldstændigt af hvad resten af dit setup er - om det er en god investering afgøres af om den samme investering ville give en større forskel ved at skifte noget andet, en ny afspiller f.eks. - og dermed også om det er surround eller stereo du helst vil have forbedret.
Det næste spørgsmål er så, hvorfor lige en Sony? Du kan hente en forbedring, ja, men det kan du så sandelig også ved at skifte til noget andet.
|
|
|
mit setup består udover db 840eren af følgende:
sony QS 930 cd afspiller-topmodellen (skal skiftes til en ES model)
philips 610 dvd recorder (skal skiftes til sony dvd 7700 eller lign sony highend dvd)
jamo 707a fronthøjtalere (skal skiftes til jamo concert 11)
jamo concert center
bose acustimas satelitter til baghøjtalere.
cervin wega lx10 aktiv sub.
højtalerkabler i rimelig kvalitet til 50kr pr. mtr.
hvorfor det skal være sony?
jo,det skal det pga at jeg mener at QS serien i sølv eller ES i champagne,er så forbandet flot design mæssigt. og jeg går sindssygt meget op i at stereo anlægget skal være flot at se på.
og har altid haft noget for sony, fedt/brutalt udseende,blærede lcd remotes og flot belysning i knapper displays
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
scanlak skrev:
jo,det skal det pga at jeg mener at QS serien i sølv eller ES i champagne,er så forbandet flot design mæssigt. og jeg går sindssygt meget op i at stereo anlægget skal være flot at se på. |
|
|
Fair nok - smag og behag er forskelligt, jeg synes Sony's ES surround-modeller er grimmere end arvesynden, men sådan er der jo så meget... .
Om det nødvendigvis er dér den største forskel vil ligge er svært at sige, men det virker som et fornuftigt sted at tage næste skridt. I det sekund du får fingre i et sæt Concert 11, vil du i hvert fald fortryde det bittert hvis du ikke har fået fat i en ordentlig forstærker først...
Og få så lige det der Bose og CV smuglet ud af bagdøren, ik... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! ......som Otto, tc ganske rigtigt skriver ( I det sekund du får fingre i et sæt Concert 11, vil du i hvert fald fortryde det bittert hvis du ikke har fået fat i en ordentlig forstærker først...) kan Sonys (ES) forstærkere, selvom de virkelig er lækre , ikke tilnærmeligvis håndtere den (strøm)krævende Concert-serie fra Jamo..... - løsningen kunne være at bruge "pre-out" fra Sonyén, og have et par "seriøse" sluttrin stående skjult, så det ikke går ud over (Sony)stilen....
Ps. Hvordan ser "arvesynden" ud ?? ......måske et nyt mærke hos TC ?...
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved sgu ikke helt - smag og behag er godt nok meget forskellig, men jeg kan afgjort finde adskillige andre der er grimmere end denne (for at tage et eksempel):

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Av !......og så hele 27.200 af slagsen.... - 
---- 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
Til top |
|
|