Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 19:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nye Harman Kardon receivere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 September 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Lækkert..

Sådan en 740'r med en DVD 47'r og den nye remote er nu på den fremtidige ønskeliste ;o)

Eneste der undrer mig er at deres nye topmodel DVD afspiller kun kan spytte 1080i ud og ikke p ??? Hvorfor ??

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Amen hvor fedt, står her og overvejer at købe 635, men nu skal jeg da helt klart vente!!!!

Endelig en DVD med digital udgang!!! Det manglede de!

Det sæt 740 med dvd 47 er jo en drøm! Den dejlige fyldige lyd med nyeste teknologi :D

Skal være mit mit mit :D

Vidste det var et spørgsmål om tid før det kom

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

APB1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 25 September 2005 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:

Amen hvor fedt, står her og overvejer at købe 635, men nu skal jeg da helt klart vente!!!!

Endelig en DVD med digital udgang!!! Det manglede de!

Det sæt 740 med dvd 47 er jo en drøm! Den dejlige fyldige lyd med nyeste teknologi :D

Skal være mit mit mit :D

Vidste det var et spørgsmål om tid før det kom

Det bliver da noget af et spring fra avr 635 til 740 når man tænker på at prisen for en sådan i USA vil være næsten 3000 dollars, tør slet ikke tænke på prisen herhjemme.

APB1

Til top Vis APB1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af APB1

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Damn, havde jeg ikke set. Hvor læste du det?

Det var sgu da også noget af et spring...

Havde forestillet mig den var et sted omkring 12 maks 13.000...

Men hvis din nævnte pris er sandt, så kommer den jo til at koste så meget som 7300?? Giver ingen mening. Da denne er mere effektfuld og også har billed behandling af faroudja...

Øv, men jeg holder mig bare til 635 så, den har rigelig med power til mig og gode indstillingsmuligheder, min største kæphest var dog også at de ikke lavede dvder med digital udgang...

Edit: Har lige været inde og søge på priserne, og det ser helt vandvittigt ud!!!

740 kommer til at koste i omegnen af 3700 dollars, hvilket dags dato omregnet til DKK er 22.000! (valutapriser.dk). Det lyder helt banalt, at man kan få en reciever som yder mindre end 7300 til at koste små 4-5.000 kr mere! Reelt set betaler man dette for at få en reciever som kan behandle noget digitalt billede samt oveni mindre effekt. Sammenlignet med Denon's kommende 4806 yder denne maskine hele 130W, ved godt H/K watt ikke er de samme som Denons, men alligevel? Prisen er altså kolosal!

Generelt må der siges, at de får et hak op, den tidligere model 335, som kommer til at hedde 340 kommer til at koste ca. 8.000 kr, hvor den idag koster 6.000 kr. Altså igen en prisstigning på 2.000 kr! Og igen får man ikke mere effekt, men nok kun lidt mindre billedebehandlingsmuligheder osv.

Desværre en sørgelig udvikling synes jeg, men hvad synes i andre? Det også svært at bedømme noget inden det er landet på markedet. Men det tegner sig da ikke videre godt? Nu kan man kun frygte hvad dvd maskinerne kommer til at koste!

Jeg er i hvert fald helt sikker på at jeg hopper på 635 igen  Den virker jo som et fantastisk røverkøb i forhold til den kommende 740, som kun får 10 watt mere, og så en del billedebehandling ( som man efter min mening ikk har noget at bruge til :P ) Men jeg håber godt nok for dem at der sidder nogen bedre konvertere eller et eller andet som kan retfærdiggøre en merpris på 13.000 kr!!

Edit: Edit: Den nye denon 4806 kommer til at have 140w x 7 og kommer til at koste omkring de 15.000 kr. Det sætter altså lidt tingene i perspektiv selvom de lydmæssigt ikke er ens!!

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 25 September 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jep, 635 bliver på programmet fordi 740'eren er ultra-highend (i HK's sortiment anyway). Jeg har netop købt en 635 for et par uger siden, og det kan jeg ikke rigtigt ærgre mig over, eftersom 740'eren ligger langt udenfor hvad jeg vil ofre på en reciever.

Derimod ærgrer det mig lidt at jeg købte en DVD31, nu hvor der er kommet en DVD37 som også afspiller SACD. Dog har jeg ikke SÅ meget brug for SACD, men det ville være rart at have, især hvis prisen er nogenlunde den samme.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart kan jeg kun give dig ret :) Jeg vil dog sige, at dit køb i dvd 31 er ligeså godt som den nyere dvd 37, SACD er IKKE vejen frem, og du kan jo bare se hvor få udgivelser der kommer i forhold til DVD-Audio. Det er hul i hovedet at købe efter SACD efter min mening. Jeg tror du kan være fint tilfreds, desuden har du i hvert fald sparet nogen kroner.

Hvad angår reciever, så finder jeg absolut ikk den merpris noget som helst værd. Jeg håber godt nok for H/K, at indmaden generelt bliver bedre i den udover billedebehandling. For den sølle ekstra effekt samt det billedebehandling, retfærdiggører efter min mening ikke en merpris på omkring 12.000 kr. Overhovedet ikke. Så håber den kommer over i en anden kategori rent kvalitetsmæssigt, måske mere ala Arcam. Men det svært, der er vel heller ikke kommet rigtige priser endnu, det er jo kun nogen priser som er taget som et slag på tasken.

Men 635 kommer helt sikkert til at fremstå som et scoop, hvilket den i øvrigt også er til de 9.000 kr. Et godt valg!

740 kommer måske til at være en substituerende vare for 7300? Kan jeg dog bare ikke forstå da den effektmæssigt ikke kan følge med....

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 25 September 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Det ser ud for at 740 har en opgraderet romkorrektion, og støtte for 2 subwoofere, en farverig fjernbetjening, og 10w ekstra sammenlignet med 635. Angående pris, hvis de $3000 stemmer er den $500 dyrere enn AVR7300, men det er vejledende priser. 7300 kan vistnok købes så billig som $999.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 26 September 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

AVR-7300 koster stadig omkring 18.000 herhjemme - dollarpriserne kan vi ikke bruge til så meget.

De ekstra 10w i sig selv, hvis det også holder ved måling, er jo ikke meget værd. For at levere bare 3dB ekstra volumen skal der bruges en fordobling i watt, så 10w er meget lidt mere effekt.

Den ekstra subkanal er sikkert rar for dem der har store rum, eller vil køre multiroom med subs i to rum, men personligt vil jeg synes det er overkill til mit behov at have to subs.

Fjernbetjeningen kan købes ved siden af, så det skulle ikke være grunden til at købe 740 over 7300 alene.

Den opgraderede rumkorrektion er rar at have, men personligt kan jeg ikke lide hvad rumkorrektionen gjorde ved min lyd - det var lidt som om den bare skruede helt op for bas og diskant, så den blev rungende og elendig at høre på.

Det er lækkert at HK har en upkonverterende DVD afspiller, men jeg tror jeg venter til de kommer med en HD-DVD eller BluRay afspiller før jeg skifter.

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2005 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Ja jeg må godt nok også indrømme, at jeg har meget svær ved at se hvad 740 skal gøre godt for, til den pris kan den slet ikke konkurrere med nogen, da den ender i en prisklasse hvor utrolig mange andre "gode" dukker op.

Men det positive må klart siges at være dvd'maskinerne, at de langt om længe bliver opdateret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes