Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 14:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny receiver eller ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg går med tanker om at udskifte min receiver til enten en ny eller til en kombination af en processer og en forstærker. Jeg har på fornemmelsen at jeg vil få en hel del mere nydelse både stereo og surround mæssigt ved at opgradere min forholdsvise "low-end" receiver til en eller nogle bedre komponenter.

Mit nuværende anlæg består af følgende:
- Sony STR-DB870 surround receiver
- Arcam DV88 Plus DVD afspiller (er også min CD afspiller)
- B&W CDM 7NT front højtalere
- B&W CDM CNT center højtaler
- B&W DM600 S3 surround højtalere

Nu er spørgsmålet så bare hvad skal jeg vælge - skal det være en receiver (igen) eller separate enheder (processer & forstærker)?? Er der nogle mærker der passer bedre til B&W højtalere - nogle har en varm lyd mens andre har en anden lyd (jeg er ikke helt sikker på det her med lyden - det er noget jeg har hørt).

Jeg har selv tænkt lidt på en Rotel kombination som denne:
- Rotel RSP-1066 Surround Preamp/Processor
- Rotel RMB-1075 Power Amplifier

Er det en god sammensætning?? Jeg er bare ikke helt sikker på om RSP-1066 har DTS 24/96 - skal det ikke bruges til audio-cd og SACD??

Eller skal man vælge en samlet løsning igen som for eksempel:
- Thule Sphere AV100S
- Denon AVCA11SR

En samlet løsning stiller vel en dårligere med hensyn til opgraderinger. Ved en samlet løsning skal man købe en ny "boks" hver gang man ønsker at opgradere...

Mit budget er på MAX kr. 25.000.

Håber at nogle af alle jer kloge hoveder kan hjælpe mig lidt på vej her.

På forhånd tak.

Til top Vis klop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klop Besøg klop's Websted

cyclops
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Koster Rotel sættet ikke over de 25000,- Kr???

Jeg ville vælge Rotel sættet. Nok mest fordi jeg kender Rotel 1066 processoeren. Den spiller både 2 kanals og flere kanals godt.

Til top Vis cyclops's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyclops Besøg cyclops's Websted

guru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej Klop hører du meget musik eller er det kun film? Hvis du også hører musik vil jeg foreslå min egen løsning Densen B200 forforstærker der har ingang for en surround receiver og et par B300 der for du musik for pengene
Til top Vis guru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guru

perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

En lille lækker sag er Linn's Classic Movie System. Integreret tuner, processor, forforstærker og effekt forstærker - alt i sublim kvalitet! Den koster lidt mere end de 25 kilo - men der er virkelig fuld valuta for hver en krone! Mon det er muligt at finde den brugt?

Spilleren er desuden blevet rost til skyeren i diverse udenlandske anmeldelser.

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

guru skrev:
Hej Klop hører du meget musik eller er det kun film? Hvis du også hører musik vil jeg foreslå min egen løsning Densen B200 forforstærker der har ingang for en surround receiver og et par B300 der for du musik for pengene

Det er sådan ca. 40% musik og 60% film. Dvs. skal jeg så koble min Sony receiver til B200'eren?? B300 er det en ren stereoforstærker og hvordan skal det hele så kobles sammen?? Samt hvilken pris taler vi om her??

Til top Vis klop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klop Besøg klop's Websted

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

perhorn skrev:
En lille lækker sag er Linn's Classic Movie System. Integreret tuner, processor, forforstærker og effekt forstærker - alt i sublim kvalitet! Den koster lidt mere end de 25 kilo - men der er virkelig fuld valuta for hver en krone! Mon det er muligt at finde den brugt?

Spilleren er desuden blevet rost til skyeren i diverse udenlandske anmeldelser.

Hmm er der ikke også DVD afspiller i denne all-in-a-box Linn sag?? For det er jeg ikke interesseret i da jeg allerede har en, synes jeg, virkelig god DVD afspiller i min Arcam.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Oktober 2003 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=&product=INTEGRA251&PHPSESSID=6e04c8f380be1ba79410fce831617e85

Syntes at du måske også burde kigge/lytte lidt på holfi's 2.5.1.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:
http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=&product=INTEGRA251&PHPSESSID=6e04c8f380be1ba79410fce831617e85

Syntes at du måske også burde kigge/lytte lidt på holfi's 2.5.1.

Ok den lyder til at være temmelig nice, men mangler jeg så ikke fortsat en surround processer til at koble dertil?

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 07:41 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?PHPSESSID=6e04c8f380be1ba79410fce831617e85&search=holfi

Nej processoren er indbygget sammen med en 2*100w forstærker så du skal bruge en 3 kanals effektforstærker (power 8.3)

se linket

du kan også vælge 3,5,1 så skal du bruge en 2 kanals effekt (power 8) 

eller en 5,1 den er på 5*100watt integreret

så det kommer an på øre - humør og tegnedreng hvad man vælger

Men holfi er et godt match til dine cdm'er

Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?PHPSESSID=6e04c8f380be1ba79410fce831617e85&search=holfi

Nej processoren er indbygget sammen med en 2*100w forstærker så du skal bruge en 3 kanals effektforstærker (power 8.3)

se linket

du kan også vælge 3,5,1 så skal du bruge en 2 kanals effekt (power 8) 

eller en 5,1 den er på 5*100watt integreret

så det kommer an på øre - humør og tegnedreng hvad man vælger

Men holfi er et godt match til dine cdm'er

Hvor står der at der er DD og DTS processor. der står der er 5.1 indgang.

Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Holfi Integra 3.5.1 Forstærker
Integra 3.5.1 er en 3 x 85 Watt integreret forstærker med indbyggede forforstærkere til de nye 5.1 Super Audio formater, SACD & DVD-Audio, samt DVD-Video, dts og Dolby Digital.

Så må man vel gå ud fra at der er det på de andre også

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Integra 3.5.1 er en 3 x 85 Watt integreret forstærker med indbyggede forforstærkere til de nye 5.1 Super Audio formater, SACD & DVD-Audio, samt DVD-Video, dts og Dolby Digital.

Det tror jeg ikke du har ret i, se de tekniske data hos Holfi.

http://www.holfi.dk/products/ItemDetail.asp?VareID=48&ItemStart=1&Level=2

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Overvejer selv rotel-løsningen.  Skal af med min gamle denonvr-3802  og forhåbentligt få noget bedre stereo lyd.

Rotel sættet har virkelig fået imponerende kritik fra diverse hifi blade;

http://europe.rotel.com/reviews/reviews_rsp1066.html

(se lige den test hvor den giver de meget dyrere konkurrenter, bl.a. Marantz, Myriad og Tag McLaren, kamp til stregen!  Og vinder supertesten!!)

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Finn29: Men så skal jeg have både en Holfi Integra 2.5.1 og en Holfi POWER 8.3. Så lander jeg på ca. 30K - damn... Og er fortsat ikke helt sikker på om den har DD & DTS.

Hvad med den Rotel løsning jeg har foreslået - er den helt ude i skoven?

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Et lille "ekko" af mit stillede spørgsmål!

Er der ikke også andre der kunne tænke sig at komme med lidt input?? Både generelt og måske også nogle input fra folk som måske selv har bl.a. Rotel og hvad der er at sige om dette mærke... (I kan nok høre at jeg er blevet lidt varm på Rotel - men der jo en hel jungel af produkter/mærker)...

På forhånd tak.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 09 Oktober 2003 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

har du læst de tests igennem?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

klop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Jeps jeg har læst dem alle og de lyder ret overbevisende  hvilket jo er kanon.

Men næsten alle nævner at det er upraktisk at indstille sit højtaler delay (afstand til lytteposition) v.h.a. milliseconds og ville foretrække det var i meter (så her skal man omregne lydens hastighed i meter/millisekund eller !?!?!).

En nævner (det danske High Fidelity) at diskanten godt kan virke lidt "spids". Hmm hvor meget mon han mener her og hvordan passer det sammen med B&W højtalere!?!?!

Men helhedsindtrykket ud fra alle reviews er at det er et virkeligt godt sæt med overbevisende god value til prisen.

Jeg er dog ikke helt sikker på endnu om det er den vej jeg vil gå - er der ikke andre der har nogle input?? Ville en Thule Sphere 100S eller Denon AVCA11SR være et bedre valg (en samlet boks)??

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

klop skrev:

jdg1 skrev:

Jeps jeg har læst dem alle og de lyder ret overbevisende  hvilket jo er kanon.

Men næsten alle nævner at det er upraktisk at indstille sit højtaler delay (afstand til lytteposition) v.h.a. milliseconds og ville foretrække det var i meter (så her skal man omregne lydens hastighed i meter/millisekund eller !?!?!).

En nævner (det danske High Fidelity) at diskanten godt kan virke lidt "spids". Hmm hvor meget mon han mener her og hvordan passer det sammen med B&W højtalere!?!?!

Men helhedsindtrykket ud fra alle reviews er at det er et virkeligt godt sæt med overbevisende god value til prisen.

Jeg er dog ikke helt sikker på endnu om det er den vej jeg vil gå - er der ikke andre der har nogle input?? Ville en Thule Sphere 100S eller Denon AVCA11SR være et bedre valg (en samlet boks)??

Denon AVC A11sr eller Thule Sphere 100S vil ikke være et bedre valg da seperate processor og forstærker stadigvæk er det bedste, men Denon og Thule de vil fylde meget mindre, Hvad delay tid andgår kender jeg kun til Denon's og det kan ikke være nemmere man måler bare op i meter og føre det ind i setup'en så er den ikke længere, der er ikke noget med at man skal regne milisec. ud.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

klop skrev:

Finn29: Men så skal jeg have både en Holfi Integra 2.5.1 og en Holfi POWER 8.3. Så lander jeg på ca. 30K - damn... Og er fortsat ikke helt sikker på om den har DD & DTS.

Hvad med den Rotel løsning jeg har foreslået - er den helt ude i skoven?

Prøv at kontakte hifi-klubben vedr. DD/DTS de må da vide det.

kender desværre ikke rotel

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2003 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
Finn29 skrev:

Det tror jeg ikke du har ret i, se de tekniske data hos Holfi.

http://www.holfi.dk/products/ItemDetail.asp?VareID=48&ItemStart=1&Level=2

Three channel high end integrated amplifier.
The Integra 3.5.1 is the bridge between traditional 2 channel hi-fi and the new 5 channel Super Audio formats, DVD-Audio & SACD and the DVD-Video formats, dts and Dolby Digital.
Basically the Integra 3.5.1 is a 3 channel amplifier with Front and Center channels built in, but it also features the in- and outputs and preamp sections necessary to handle the complete 6 channel input (5 channels + subwoofer(s)) from the 5.1 audio format.

Ovenstående er taget fra holfis side.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes