Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 14:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD VS. PIONEER (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
niels_lyn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hey folkens

Her den anden dag var jeg lige nede i hifikluppen, for at høre dalis concept 8.
så havde forhandleren sat en NAD (80watts ting) til at styre dem. så spurte jeg (bare for sjov); om det ville have den store betydning om det var en Pioneer (80watts) eller en NAD(80watts) jeg tilsluttede HT´erne til. og der mente han bestemt at der var stor forskel, hvor han mente at NAD var bedst.
Er det fordi at hifikluppen ikke forhandler Pioneer, eller er der noget om snakken?
Til top Vis niels_lyn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niels_lyn

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 September 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

niels_lyn : Mange forhandlere er naturligvis ret "en øjet" når det kommer til produkter. Men bortset fra det, så er jeg tilbøjelig til at han i dette tilfælde har ret. NAD laver nogle rigtig fine ting efterhånden (hov skulle JEG sige det) :-o :-D

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Khaine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 27 September 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Hvis man kun går efter watt, så er det antageligvis ikke den store forskel på dem. Dog er det ikke antallet af watt, som bestemmer, hvor godt en forstærker lyder. Jeg har ikke videre erfaring med Pioneers forstærkere, men Dali og NAD er vist en meget brugt kombination.

Du kan dog godt regne med, at forhandlere sjældent anbefaler noget andet end de mærker, de selv fører :)

TI10K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 September 2005 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Hey Niels

Jeg bruger selv en NADc272(effekt) og c162(forfor.) til mine Dali concept10.

Min sparsomme erfaring (har haft anlæg i ½ år) er at forstærkerne lyder sindsygt godt sammen med dali'erne, og ligegyldigt hvor meget tæsk de får virker det altid som om der er masser mere at gi af

Håber du kunne bruge det input til noget.

Mvh ti10k

Til top Vis TI10K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TI10K

Lestat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 September 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Nu spurgte du specifikt omkring en Pioneer der er opgivet til 80W og en NAD der er opgivet til 80W, og det har muligvis påvirket hans svar.

En Pioneer der er opgivet til 80W yder med stor sandsynlighed langt mindre i praksis med alle kanaler drevne - måske ned til 50-60W ved en måling. NAD derimod er der chancer for yder mere end de opgivne 80W, eller ihvertfald meget lidt under.

Så derfor kunne jeg forestille mig han svarer på den måde når du specifikt sammenligner forstærkere på watt tallet.

Naturligvis vil en forhandler også helst anbefale grej som han kan sælge dig, det spiller nok også ind - det ville være dårlig forretning at anbefale noget som konkurrenten sælger. Men det er derfor man ikke skal lade sælgeren lave alt sin research, men også kigge lidt på sagerne selv. Sælgeren kan hjælpe dig med informationer på de produkter de fører, og sammenligner indbyrdes mellem deres produkter, men forvent ikke at han nedgør sine egne produkter overfor nogle han ikke har. :)

L.

Til top Vis Lestat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lestat Besøg Lestat's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes