Sendt: 29 September 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg haft kontakt med ham og fået en lidt bedre idé til hvad som er vigtigt for ham.
Anlæget skal stå i en hverdsagsstue og bruges som hjemmets "stereo anlæg", han hører altid musik, men sidder ikke nødvendigvis plantet foran "altert" af den grund, han spiller ofte højt og kan godt lide at der er en god bund i musikken. Udseendet spille helt klart en lille rolle i den her sammenhæng, her bliver der større krav senere når der skal tænkes på højttalere.
Ang. lyden til SS så tolker jeg ham sådan at han faktisk har den samme indstilling til den lyd som til Stereo lyden..... selv om han siger at 5.1 er rigeligt til ham.... og i samme sætning "men det skal være stor lyd", well well en ordenlig Sub kommer han ikke uden om på sigt
Så jeg er henne i denne her retning i dag:
En forforstærker som klarer 7.1 men effektrin til 5 kanaler (aktiv sub) og så brugt, 7.1 i forforstærkeren så skal der ikke så meget mere til senere for at tage skridtet til 7.1 hvis nu ikke 5.1 er "stort" nok til ham.
Jeg er selv alt for ny mht. SS så jeg har slet ikke noget overblik over den her del af markedet, men ved da at NAD har deres T163/T973 og så er der H/K som med deres Signatur som brugt måske kunne være en mulighed. Men jeg ved ikke om NAD fx. har haft forgængere til T163/T973 som kunne være en mulighed brugt.
Rip
__________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|