Sendt: 13 Oktober 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke så farligt at købe brugt, men selvfølgelig skal man se sig lidt for.
Hvis du skal ud og købe brugte højttalere, så husk at du ALDRIG skal købe dem uden at have hørt dem spille. Når de spiller så sørg for at lyt ud for hver enkel højttalerenhed så du kan høre at de spiller. Tag frontstoffet af og se om enhederne ser ud til at være i god stand, altså at ophænget ikke er mørt feks. Der er ikke så meget mere man kan gøre som "ikke ekspert", men en god tommelfingerregel er, hvis du er i tvivl så lad være med at købe!
Angående at bruge dine JVC, så vil jeg anbefale at det bliver som baghøjttaler. I surround er det vigtigs at de 3 fronthøjttalere matcher, så man kan godt bruge alternative baghøjttalere.
Du kan sagtens finde noget fornuftigt til dit budget hvis det er brugt, men det bliver svært hvis det skal være nyt.
Jeg tog et hurtigt kig på DBA og der var feks et sæt bestående af Jamo Classic 8 (gulvhøjttaler) en Center 200 og Surround 200, det er til salg for 3.000 (i Herlev) og ville fint kunne opfylde dine behov. Og det er jo meget muligt man kan få prisen et par hundrede ned. Der er så ingen sub med, men det kan du jo købe på et senere tidspunkt. De Classic 8 kan lave fint med bas.
Nu er det ikke fordi jeg siger du skal købe lige netop det sæt, men bare for at illustrere at du sagtens kan finde noget godt inden for dit budget. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|