| Forfatter |
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man køber et samlet hifi setup, i dette tilfælde er Dali Trio til 400 der står at det køre 6ohm, og så er det der i skal hjælpe mig....
Hvis man nu køber Dali Trio der kører 6ohm, når man så skal købe en receiver, vil det så lyde lige så godt hvis man køber en der kører 8 ohm?? __________________ Søren
|
| Til top |
|
| |
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
afm| skrev:
|
Når man køber et samlet hifi setup, i dette tilfælde er Dali Trio til 400 der står at det køre 6ohm, og så er det der i skal hjælpe mig....
Hvis man nu køber Dali Trio der kører 6ohm, når man så skal købe en receiver, vil det så lyde lige så godt hvis man køber en der kører 8 ohm??
|
|
|
Ohm er den modstand en højttalere giver forstærkeren, og sjovt nok så jo mindre ohm en højt. er på jo svære kan den være at drive for forstærkeren, stor set alle forstærkere(måske ikke en bilka ting til 1000. kr)kan klare 6 ohm's højt, man kan ikke høre om den køre 3, 4, 6 eller 8 ohm men forstærkeren kan slå fra eller brænde af hvis belasningen bliver for stor, og så lige en sidste ting de 6 ohm er helt sikkert en norm. belastning så den dykker sikkert til 4 ohm et eller andet sted i frekvensen.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 11 Oktober 2003 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En 8ohm´s højttaler har en ohm´sk belastning på 2ohm i bassen og op til 40ohm i diskanten, cirka!!! Det har en nominel 6ohm´s højttaler også, men er måske LIDT hårdere at trække for din forstærker. Du skal derfor se på din forstærker, om den er i stand til at give den dobbelte effekt ved 4ohm, altså om den er strømstærk.
|
| Til top |
|
| |
therock Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej therock her, der er noget jeg har misforstået er en 4 ohms højtt ikke lettere at drive end en 8 ohms?? et svar ville hjælpe mig meget da der så er nogt jeg har misforstået.venlig hilsen therock.
|
| Til top |
|
| |
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Therock
en 4 Ohms HT er en hårdere belastning for en forstærker for den trækker dobbelt så meget strøm eller watt ud af forstærkeren, i forhold til en 8 ohms HT.
Mvh
__________________ I reject your reality and substitute my own
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange af de nyere B&W højtalere er 8 Ohms højtalere, men stadigvæk er de svære at drive for forstærkeren. Hvad skyldes det da? Det kan vist ikke være modstanden. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
I et sæt som dali trio betyder impedansen ikke så meget. De skal sættes op som små højttalere og spiller derfor ikke bas. Problemet omkrng lav impedans i bassen opstår derfor ikke.
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 13 Oktober 2003 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
|
Mange af de nyere B&W højtalere er 8 Ohms højtalere, men stadigvæk er de svære at drive for forstærkeren. Hvad skyldes det da? Det kan vist ikke være modstanden.
|
|
|
De 8 ohm er ved et gennemsnit af alle frekvenser, ved musik med lave frekvenser kan enkelte modeller periodisk dykke helt ned i 2ohm
Sådan har jeg ihvertfald forstået det __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |