Hej!
Endnu et af de ”hvad skal jeg købe?”-indlæg! Håber dog stadig at I gider besvare dem.
Jeg bliver forhåbentligt snart ejer af et 37" LCD-TV! Da mit gamle Pioneer-anlæg snart har udstået sin værnepligt går jeg og overvejer om jeg ikke samtid skulle investere i et nyt anlæg, for at kunne få max glæde af skærmen! Anlægget vil skulle bruges til musik(rock ol.) og film, sådan ca. 50/50.
Opløsningen på LCD skærmen er på 1920 x 1080 (HD) og den er udstyret med følgende indgange:
HDMI
Component,
Composite (hvad er det?)
S-Video
VGA
Scart
Jeg har surfet lidt rundt på forummet, og umiddelbart ligner favoritten, inden for mit prisniveau, et sæt bestående af DENON AVR-1906 og DENON DVD-1920, som jeg har fundet til en samlet pris på 4750,-. Som I jo nok kan regne ud, er det jeg er ude efter, mere et ”starter kit” end et state of the art-anlæg. Det vigtigste er klart Value for money og så at få et anlæg, hvor jeg, som n00b, kan få sat anlægget rimeligt op (lydmæssigt) uden de store problemer.
Jeg har på nuværende tidspunkt et par gamle Dali front højtalere og et billigt 1500 kroners (Dantax
) snurrerundt-sæt bestående af en center og to satellitter(+ sub). Min plan var umiddelbart at køre videre med mit højtaler-setup et stykke tid endnu, og så skifte dem når pengene engang er til det.
Så til spørgsmålene:
1. Lyder Denon-anlægget som en go løsning, eller findes der andre setup i denne prisklasse (ca 5k) som ville være bedre? Her tænker jeg måske på et H/K, et blandet setup eller noget helt tredje!! Hvad ved jeg
?
2. Overvejede om jeg måske skulle finde lidt flere penge, og så købe en Denon AVR-2106 istedet? Er ”Value for Money” ligeså høj på denne model?
3. Hvordan ville I tilslutte DVD’en og skærmen? Er det altid HDMI der er bedst? Og hvis ikke, er der så stadig en ide I at købe DVD-1920’eren?
4. Hvilke kabler vil I anbefale (både til tilslutning imellem enheder og til højtalere) hvis disse ikke må koste en bondegård?
På forhånd mange tak
Brian