Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvad kan den trække? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2005 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hej kloge hoveder...
Jeg er på udkig efter nogle nye front-højtalere til stue-biffen.( og senere udskiftning af resten af dem jeg har )
De skal primært bruges til filmlyd - men selvfølgelig også være godt til alt muligt musik.
Jeg har kigget på Dali's højtalere: Concept, Evidence og suite, men er ikke bundet 100% af det - men vil nok helst at det er derfra.

Nu har jeg en ( nogen ville ok sige lille ) Yamaha rxv 750 - som jeg er vældig glad for. Men kan den få problemer med at trække de større højtalere ?  Hvilke modeller vil den kunne klare? Og hvilke højtalere vil i anbefale?
Budgettet er ikke fastlagt - men det bliver nok max 15.000 af nyt - og 10.000 ved bugt.
Alle forslag er velkomne - men som sagt er Dali at foretrække ( ved nok ikke helt hvorfor - men synes godt om det )

/Hillig

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Dali kunne absolut være en mulighed, men B&W ville jeg foretrække. Hvis vi snakker 600 serien fra B&W mod Dali Blue serien. De har en blødere lyd og mere behagelige at lytte på i længere tid, men det er jo min mening. DU skal høre dem selv og gerne hvis muligt, hjemme hos dig selv.

Yamaha'en er ikke den mest strømstærke, så den store 604 tror jeg ikke den vil kunne trække med kraft overskud nok, men op til 603 burde der ikke være noget problem.

Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:

Dali kunne absolut være en mulighed, men B&W ville jeg foretrække. Hvis vi snakker 600 serien fra B&W mod Dali Blue serien. De har en blødere lyd og mere behagelige at lytte på i længere tid, men det er jo min mening. DU skal høre dem selv og gerne hvis muligt, hjemme hos dig selv.

Yamaha'en er ikke den mest strømstærke, så den store 604 tror jeg ikke den vil kunne trække med kraft overskud nok, men op til 603 burde der ikke være noget problem.

Det vil altså sige at de 7x150w jeg har at gøre godt med ikke er nok til 604'eren ?
Troede faktisk at det kunne trække en hel del .

/Hillig

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

- 150 w er rigeligt, problemet er bare at der er kæmpeforskel på watt.... en reciver er sjældent strømstærk nok til at kunne trække de helt store højttalere.. i hvert fald tilfredsstillende...

men har den pre out, kan du nemt opgradere effektdelen senere ........man skal jo have lidt at se frem til....

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 November 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

har lige tjekket.... du har preout.... dvs. at så kan du altid opgradere HVIS og kun HVIS du ikke syns den kan styre de nye speakers helt.... det er jo rart at vide.

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Knoxville skrev:

- 150 w er rigeligt, problemet er bare at der er kæmpeforskel på watt.... en reciver er sjældent strømstærk nok til at kunne trække de helt store højttalere.. i hvert fald tilfredsstillende...

men har den pre out, kan du nemt opgradere effektdelen senere ........man skal jo have lidt at se frem til....

<edit>Mener bestemt den har pre-out.</edit>
Ja - der var jeg for langsom - super hurtigt svar....

Har kigget lidt på ( ja kun udseende  da jeg har dælens langt til nærmeste lydbiks  ) B&W 604 - som nemligja nævnte - og de er meget fede.
Skal yamaha'en ikke presses rimeligt meget for at den kommer til at mangle kræfter - eller vil det hurtigt være hørbar at den ikke er de muskler der skal til en 604'er ?

Ved godt det er religion - men Dali vs. B&W mht. ydelse og pris - hvor ligger vi så henne ?

/Hillig

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 November 2005 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Dali vs B&W - æbler eller pærer... det er lidt en "religionskrig" og da du jo åbenbart godt kan li' Dali-lyden, jamen så vil Dali'erne nok være bedst for dig. Dem der synes B&W er bedst skal nok modsige mig

Hvis det skal værre nye højttalere så synes jeg helt sikkert at du burde se på / lytte til Dali's Ikon 7 de koster lige omkrin 11K for et sæt.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Nu kommer yamaha'en i hvert fald til at stå sin prøve.

Er ved at købe et sæt brugte evidence 870'er - så bliver det spændende om "dyret" kan levere varen. Ellers er det jo ikke andet for end at sætte nogle ekstra forstærkere på - selvom at jeg da helst ville være fri....

/Hillig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes