Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 06:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: anlæg-forslag (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Halløjsa herinde

Ved godt det har været mange indlæg om det her før, men jeg er stadig i tvivl.

Jeg har fået skrabet 9000 kr. sammen igennem den seneste tid, og har bestemt mig for at bruge dem på et surround-anlæg. Jeg har ingen forstand på surround-lyd overhovet, og kender ingen der har det. jeg har igennem et lille år haft et billigt alt-i-et anlæg fra bilka og en projektor (infocus 4805) og et 92" lærred, men vil gerne have noget ordentligt lyd der svarer til et stort billed.

Så spørgsmålet et så: hvad ville I anbefale mig at købe? har allerede været inde i Hifiklubben og snakket/set derinde. Eller skal jeg vente til jeg har fået skrabet endnu flere penge sammen (Kan få SU den 1. april)

(Har lige fundet ud af at jeg har 9000 istedet for 8000, men det gør vel ikke megen forskel)

Til top Vis morten300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten300

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Til 8k får du ikke meget surround, medmindre du kan nøjes med en "all-in-one" løsning. Det vil jeg dog ikke anbefale. Jeg synes du skal spare et par tusinde op, måske endda det dobbelte af hvad du har nu. Du kunne også købe brugt, men 8k er ikke meget at arbejde med efter min mening. Det kommer dog an på dit behov, og hvad DU anser for "god lyd".

Hvad har du kigget på indtil videre?
Til top Vis AM-E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AM-E

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

en denon avr 1706 og dvd 1720 til ialt 4000,- alternativt kunne du købe en sony 795QS og en sony dvd det koster ca det samme(har selv sony) og så købe et sæt brugte dali højtallere,det kunne være 450/850 i den blå avis.Glem alt om subwoofer i starten og så kan du sagtens bruge de gamler baghøjtallere og evt center i begyndelsen.Har selv lige købt en dali suite center til 700,- her på siden i køb/salg/bytte så dyrere behøver det ikke at være
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Ååårhh, da. Morten, du kunne måske investere i sæt Dali 450 ca. 2000,-) Et sæt små Dali 102, 202 som baghøttaler (ca. 1000,-) En god Pionner DVD spiller Ca. 1500,- Så har du 3500,- til noget brugt surround forstærker. Det skulle da vel nok kunne lade sig gøre? ¨

Og ja, som sagt tidligere: Drop subben og centerhøjttaler! (bare min mening)

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

NAD surround

NAD Surround reciever 716, NADs legendariske surround reciever, mange mener at det er deres bedste til dato! video 1,2,3 etc. alle de ind - og udange du nogensinde får brug for! Hvis du har et par gode højtalere, får du suveræn lyd!
Pris: Kr. 2.500

Pris: Kr. 2.099

Hjørring | Jylland - Nord

Denon AVR-1905 7 Kanals High End Receiver med DTSES discrete og DDEX samt PLIIx osse samtidig til ægte 7.1 Setup. 7x115Watt. 192khz/24bit med 32bit Sharc Processor. Forforstærkerudgange til alle Kanale. Sølv. Subwoofer Frequenz kan justeres meget nøje (Hz). I orginal Emballage, Effektrin ubrugt da den kun blev brugt som forforstærker. Som ny. Vejl. 3299,-- Prisidé
Pris: Kr. 2.099

Nørre sundby

Yamaha RX-V550, 6.1-AV Receiver i Titan - Sælges billigt. Købt d.23/5-05 (forsikring gældende til 23/5-07) Har aldrig været i brug og fremstår HELT NY - Kvitt. haves. For yderligere info se yamaha-online.de & søg på "rx-v550". Nørresundby
Pris: Kr. 2.000

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

en pioneer dvd denne her: http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/127701/9232463.html hvor god er den egentlig rockforlife? (undskyld morten det er din tråd)har selv sony dvnps 300ns bla bla er den en god opgradering her tænkes på lyden,billedet er ok på sony'en.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
en pioneer dvd denne her: http://dk.kelkoo.com/b/a/sbs/127701/9232463.html hvor god er den egentlig rockforlife? (undskyld morten det er din tråd)har selv sony dvnps 300ns bla bla er den en god opgradering her tænkes på lyden,billedet er ok på sony'en.

Jeg har selv en Pioneer DV-350, en ældgammel (3-4 år gammel) det var Pioneers mindste, den gav jeg 1995,- for. Den er faktisk ganske god. Også til alm. cd afspilning. Hvis jeg sammenligner med min AudioAero Prima cd maskine, med den lille pioneer, så klarer Pioneer 350 sig hæderligt, så længe musikken ikke bliver for kompleks. Men der er også 15000,- til forskel i disse to maskiner.

Men. Den kvalitet min gamle Pioneer DVD har, og som jeg betalte 2000,- for, kan vel fås for det halve i dag. Så jeg tænke at 1500,- for en Pionner DVD ville være et godt bud.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

har selv classe' cdp 10  og den kan seføli ikke sammenlignes med sony'en tænkte bare hvis jeg kunne få væsentligt bedre lyd for 1500,- da jeg nu har købt en egentlig center er en bedre dvd på sin pladsellers er den denon 1905 til 2100,- er godt bud thomas måske den kan handles længere ned?

-Chiller-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 December 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Du kan godt få noget ganske godt surround til de penge...

Fx:

Denon AVR-3802 sort. Som ny 4.000,- 01-12-2005  

Dragør | København

Dali 450, Sort, Spiller godt, finér og frontstof står flot 1.000,- 09-12-2005  

Århus C | Jylland - Øst

Dali 202, sort, 100 W, 2-vejs, h: 38 b: 22 d: 25, Højtalere på standere. Brugt lidt i et par år. Velholdte 450,- 04-12-2005  Vis annonce på kort
Denne annonce har synlige kontaktoplysninger
Jyllinge | Sjælland - Vest

Så langt så godt.. Så har du brugt  5500 kr. En subwoofer til 2500 kr (evt. en dali 12"), og en dvd til en tudse.. Så har du et fint anlæg..

Mvh Christian

Til top Vis -Chiller-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Chiller-

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

morten300 skrev:

Halløjsa herinde

Ved godt det har været mange indlæg om det her før, men jeg er stadig i tvivl.

Jeg har fået skrabet 9000 kr. sammen igennem den seneste tid, og har bestemt mig for at bruge dem på et surround-anlæg. Jeg har ingen forstand på surround-lyd overhovet, og kender ingen der har det. jeg har igennem et lille år haft et billigt alt-i-et anlæg fra bilka og en projektor (infocus 4805) og et 92" lærred, men vil gerne have noget ordentligt lyd der svarer til et stort billed.

Så spørgsmålet et så: hvad ville I anbefale mig at købe? har allerede været inde i Hifiklubben og snakket/set derinde. Eller skal jeg vente til jeg har fået skrabet endnu flere penge sammen (Kan få SU den 1. april)

(Har lige fundet ud af at jeg har 9000 istedet for 8000, men det gør vel ikke megen forskel)

Køb brugt?

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

morten300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har lidt svært ved at købe brugt da jeg ikke aner hvad jeg skal kigge efter...

morten300
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2005 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt på DALI Elegance: http://www.hifiklubben.com/dk/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/detail/DALI_Elegance__Concept_Sub_12_hoejttalersyste m.htm?id=6639

Men mangler jeg så ikke dvd og reciever/forstærker?

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Hej Morten300

Tag en tur i byen og besøg samtlige forretninger der handler med hifi. Sig hvad du har af budget og hvis der efter denne rundtur er noget der tiltaler dig så køb det. Ellers har fået lidt værktøj og kan så bedre vurdere noget brugt hvis det er det du vil. Efter sådan en tur er du osse mere på hvad vi her anbefaler dig.

Der er ingen der sagt det er nemt og vi alle har været der. Jeg tror mange af os har hifisko med slidte såler

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes