| Sendt: 13 December 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære venner,
Efter ca. 1,5 års ventetid, research, kvalitative og kvantitative overvejelser, ser det omsider ud til at blive en realitet. Jeg skal have brænde til det elektroniske lejrbål i form af en Pio 436 FDE, receiver og en dertilhørende dvd-afspiller. Er allerede i besiddelse af 2 stk. Kef Q55 gulvhøjttalere, en center og dipole bagtil fra canadiske Paradigm (klangmæssig meget tæt på Kef) af ældre dato - tror det var tilbage i laserdisk-æraen, spiller ganske fornuftigt. Herligheden skal spille 18 m2 op.
Kom lidt i tvivl mht. valg af receiver og dvd. Jeg har ikke de vilde præferencer; samme mærke, inden for budgetet svarende til ca. 7000,-, bor i lejlighed så noget jeg kan få optimal udnyttelse af rummets størrelse, volumen kontra civilisation - naboer - taget i betragtning.
Har overvejet Marantz SR 5600 + DV 4610 (med hdmi) fra Tape Connection, hvilket løber op i de 6000,- (ganske fornuftig pris), men kom i tvivl om en parring af Marantz og Kef ville være optimalt, da Kef også er tilbagelænet (lys er den ikke) i lyden?
Som alternativtforslag står der en H/K AVR 235/335 + DVD 22/31 og tripper utålmodigt bag kulisserne. Dvd-afspilleren er i dette tilfælde født uden hdmi, ville det mon være et dumt træk med Pio 436 FDE i mente? Har en anelse om de ovennævnte H/K dvd'er kan levere et godt billede, men spørgsmålet er om det er godt nok til plasmaen?
Med udsigt til 3 ugers juleferie kan projektet for alvor blive en realitet, men hvad synes du?
Bedste hilsner
asgari __________________ If it doesn't work - chrome it!
Panasonic TH-50PX71 * Onkyo TX-SR605E * Monitor Audio * SVS SB12-PLUS
|