| Forfatter |
|
Simon Ravn Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at købe en H/K AVR 235 - har set at volumeknappen har et blåt lys omkring sig. Er det noget der generer, og kan det evt. dæmpes i en menu?
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genere absolut ikke, tværtimod synes jeg det har en charme uden lige, men det er jo forskelligt...
Lyset kan vist ikke umiddelbart ændres, er dog ikke sikker..
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
|
Genere absolut ikke, tværtimod synes jeg det har en charme uden lige, men det er jo forskelligt...
Lyset kan vist ikke umiddelbart ændres, er dog ikke sikker..
|
|
|
OK lyder godt. Altså jeg tænker på i en mørk/helt dæmpet stue, er det ikke noget der lyser generende op. Ligesom Denons latterlige blå dioder gør. Køber aldrig mere Denon bl.a. af den grujnd 
|
| Til top |
|
| |
Søren P. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min H/K 3480 kan man både dæmpe, og slukke for det helt:)
Undtagen lige ved Power knappen, men mig har det aldrig generet.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - det blå lyd ved knapperne er faktisk lige nøjagtig en af de ting der irrettere mig ved HK - TU-970 - men heldigvis er den aldrig tændt når der skal ses film. Selve displayet kan man godt dæmpe, men lyset ved knapperne kan man ikke gøre alverden ved - men ok - det er vel smag og behag hvordan man vil have det
|
| Til top |
|
| |
najs.n.kewl Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv en drp2005, du kan sagtens fjerne / dimme display og volume knap. er 2 indstillinger, første slukker den blå ring og skruer ned for display styrken, anden indstilling slukker display og vol helt.
Den blå ring er ikke noget der generer på nogen som helst måde. Derimod kan den lille blå "power on" diode godt lyse ret kraftigt. Er dog ikke sikker på det er samme diode på den model du spørger til.
Najs
|
| Til top |
|
| |
Simon Ravn Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK det lyder som om man godt kan dæmpe den på nogle af H/K produkterne men ikke andre. Da jeg jo vil købe en surround-receiver så den skal være tændt når jeg ser film
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
På AVR-635 kan man også dæmpe de forskellige lys, så jeg vil tro man kan på alle, ihvertfald dem der er samme generation.
I øvrigt dæmper fjernbetjeningen til receiveren. både lyset på receiver og DVD-afspiller, så man skal kun klikken én knap.
L.
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lestat skrev:
På AVR-635 kan man også dæmpe de forskellige lys, så jeg vil tro man kan på alle, ihvertfald dem der er samme generation.
I øvrigt dæmper fjernbetjeningen til receiveren. både lyset på receiver og DVD-afspiller, så man skal kun klikken én knap.
L. |
|
|
Dvs. man skal have samme serie for at kunne det nummer eller hvad - jeg kan ikke dæmpe knappernes lys på min HK TU-970 - men jeg har jo så også kun signature 2.0 og 1.3 - jeg kan ihvertilfald ikke finde nogen steder i brugsanvisningen hvor der står at jeg kan dæmpe andet en displayet i TU-970'eren. Er det så noget der foregår via 12v triggeren ind og udgangene?
|
| Til top |
|
| |
Lestat Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvad du mener med samme serie, men jeg vil gå ud fra alle deres nyere recievere kan dæmpe belysningen som beskrevet. Er man i tvivl kan man jo bare downloade manualen for den pågældende reciever og se hvad den siger.
Mht. til lysdæmpning af enhederne er det ikke over 12v trigger eller noget, det er meget mere enkelt. Fjernbetjeningen til recieveren sender egenligt bare et signal til både reciever og DVD på samme tid om at dæmpe belysningen. Det betyder at displayet dæmpes på DVD'en, og får et hak nedad på recieveren så volumen slukkes og displayet dæmpes. Næste trin slukker så displayet helt på både reciever og DVD. Men det kræver så vidt jeg ved ikke nogen særlig sammenkobling, det skal bare gøres med fjernbetjeningen til recieveren. Jeg har blot tilsluttet DVD'en med et optisk kabel og et komponent kabel, så der er ihvertfald ikke nogen særlig tovejs kommunikation.
L.
|
| Til top |
|
| |