| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
Jeg har en ven, som skal købe et surround system, samt en dvd-afspiller. Det må max koste ca. 7000 kr.
Der stilles ikke de vilde krav af højtalerne og recierveren, men han vil dog gerne have noget som er nogenlunde.
DVD-afspilleren skal have HDMI indgang, og være af en rimelig god kvalitet.
Jeg har forsøgt at sammensætte et setup, som jeg kunne forestille mig ville være fint og det ser således ud:
DENON DVD-1920 DVD AFSPILLER
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/dvdaf spiller/detail/DENON_DVD1920_DVDafspiller.htm?id=7048
DENON AVR-1306 SURROUND RECIEVER http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR1306_surround_receiver.htm?id=7564
DENON SYS-56HT HØJTALERSYSTEM 5.1
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystem/detail/DENON_SYS56HT_hoejttalersystem.htm?id=7565
Det bliver ca. 6600 kr. Jeg ved godt at højtalerne ikke er de bedste, men de skal være kompakte og ikke noget vildt, da de skal stå i et forholdsvist lille rum. Derudover skal hele svineriet sættes til et Samsung LE40M61B (http://hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312). Vil dette kunne fungere? Og hvad vil i anbefale af HDMI kabel?
Og er de ting jeg har kigget på overhovedet noget værd?
Hvis ikke SYS56HT højtalersystemet er noget værd, så har jeg også kigget lidt på Logitech's Z5500 digitale 5.1 sæt.
http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=101822
Det skulle vidst spille ret godt, når man tænker på prisen. Samt at det skulle være fuldt kompitabelt med reciever osv. Hvad siger i? Ville det evt. være noget?
Forresten, har i så et godt sted hvor man kan købe disse ting? Synes HIFI-klubben tit er for dyre, så et andet sted ville være rart! :) Bare smid links, adresser osv. hvis i kender nogen.
På forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
Jeg har en ven, som skal købe et surround system, samt en dvd-afspiller. Det må max koste ca. 7000 kr.
|
|
|
Det er ikke et stort budget til så meget elektronik .
wildstyle skrev:
Der stilles ikke de vilde krav af højtalerne og recierveren, men han vil dog gerne have noget som er nogenlunde.
|
|
|
Lige præcis højtalere skal der da stilles krav til. Desuden er "nogenlunde" lidt diffust .
Hvorfor lægges der større vægt på DVD-afspiller (billede?) end på lyden? Uden god lyd er der ikke meget ide i surround sound .
wildstyle skrev:
DENON DVD-1920 DVD AFSPILLER
DENON AVR-1306 SURROUND RECIEVER
DENON SYS-56HT HØJTALERSYSTEM 5.1
|
|
|
DVD-afspiller er ok, hvis det er HDMI-billede der bliver lagt vægt på.
Receiveren bør som minimum være AVR-2106, hvis det skal være en Denon.
Drop højtalersystemet, og overvej dette i stedet. Lidt dyrere men langt bedre. Subwooferen kan altid købes senere, den er ikke bydende nødvendig til en start.
wildstyle skrev:
|
Jeg ved godt at højtalerne ikke er de bedste, men de skal være kompakte og ikke noget vildt, da de skal stå i et forholdsvist lille rum.
|
|
|
Det højtalersystem jeg har linket til er ikke "noget vildt". Det er det jeg vil betegne som minimum hvis man vil "noget seriøst" med sit surroundanlæg udover at prale af at man har et .
wildstyle skrev:
|
Derudover skal hele svineriet sættes til et Samsung LE40M61B
|
|
|
Netop derfor skal lydsiden også være "fornuftig" ellers drukner lydbilledet i det visuelle.
wildstyle skrev:
Forresten, har i så et godt sted hvor man kan købe disse ting? Synes HIFI-klubben tit er for dyre, så et andet sted ville være rart! :) Bare smid links, adresser osv. hvis i kender nogen.
|
|
|
Hvis du synes de produkter Hifi-Klubben sælger ikke performer godt nok til prisen så find nogle andre produkter . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gerdes!
Jeg ved godt at 7000 kr. ikke er meget. Men han er studerende, ligesom jeg selv, og så har man ikke uanede mængder penge. :) Og slet ikke når han lige har brugt penge på et LE40M61B.
Indtil videre vil han satse på billedkvaliteten. Det er vel også en smagssag om det er lyd eller billed man satser på? ;)
Jeg synes at AVR-2106'eren er lige dyr nok, men jeg må prøve at høre ham om han er villig til at give det antal kroner mere. Den ser i hvert fald lækker ud! Men er du sikker på det ikke er lidt overkill at købe AVR-2106'eren, hvis det skal bruges sammen med et Logitech Z5500 sæt? Eller vil der være stor forskel at høre på lydkvaliteten?
De højtalere du foreslår er for dyre. Han vil helst bruge penge på en dyrere reciever, så han senere kan købe andre højtalere. Derudover tror jeg heller ikke de falder i hans smag, rent design mæssigt.
Jamen findes der ikke andre butikker som sælger samme varer, bare til en lavere pris? F.eks. som TV'et. Det sælger HIFI-Klubben for ca. 30.000, hvor man på nettet kan finde det til ca. 24.000 kr. Så tænker bare på om man ikke kan finde Denon produkterne i en billigere butik? Dog ikke udlandet.
Tak for svaret!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. recieveren, ville en AVR-1706 eller måske en AVR-1906 være god nok?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
Indtil videre vil han satse på billedkvaliteten. Det er vel også en smagssag om det er lyd eller billed man satser på? ;) |
|
|
Tjaa, vil man have surround sound skal der satses på begge dele. Men selvfølgelig er det ikke fedt at skulle leve af vandgrød fordi man har brugt sine økonomiske ressourcer på hjemmeunderholdning.
wildstyle skrev:
Jeg synes at AVR-2106'eren er lige dyr nok, men jeg må prøve at høre ham om han er villig til at give det antal kroner mere. Den ser i hvert fald lækker ud! Men er du sikker på det ikke er lidt overkill at købe AVR-2106'eren, hvis det skal bruges sammen med et Logitech Z5500 sæt? Eller vil der være stor forskel at høre på lydkvaliteten?
De højtalere du foreslår er for dyre. Han vil helst bruge penge på en dyrere reciever, så han senere kan købe andre højtalere. Derudover tror jeg heller ikke de falder i hans smag, rent design mæssigt. |
|
|
Personligt ville jeg gå efter bedre højtalere end bedre receiver. Det er ikke på højtalerne der skal spares.
wildstyle skrev:
Jamen findes der ikke andre butikker som sælger samme varer, bare til en lavere pris? F.eks. som TV'et. Det sælger HIFI-Klubben for ca. 30.000, hvor man på nettet kan finde det til ca. 24.000 kr. Så tænker bare på om man ikke kan finde Denon produkterne i en billigere butik? Dog ikke udlandet.
|
|
|
Denon kan godt købes hos fx Audiosound, men de kan ikke tilbyde samme after sales service på Denon som Hifi-Klubben kan (her tænker jeg bl.a. på firmware opdateringer og generel viden og evne til at hjælpe/rådgive om brug af produkterne). Personligt ville jeg ikke spare de basseører (som jeg synes det er). __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nej han skulle jo gerne have råd til mad og sådan. ;)
Jeg ved godt at højtalerne burde være bedre, men han snakker om at han senere skal have sig et sæt fra Dali eller af lign. kvalitet. Så det Z5500 er bare midlertidigt.
Okay, så tror jeg bare jeg holder mig til Hifi-Klubben. :)
Men er AVR-1706 mærkbart bedre end 1306'eren?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
Men er AVR-1706 mærkbart bedre end 1306'eren?
|
|
|
Med mindre han gerne vil opgradere både receiver og højtalere senere skal han købe en 2106 (mindst, eller tilsvarende i andet mærke). De små receivere er ikke meget værd når de først bliver presset af "ordentlige" højtalere. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der et billigere alternativ til en 2106'er?
Men som yder ca. det samme?
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH Hvilken model kunne du anbefale?
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv AVR-1906. Jeg er rigtig glad for den, og valgte denne i forhold til 2106'eren da jeg så kunne købe nogle nye højttalere også.
Til en mindre hjemmebiograf vil jeg mene den er fin, og man kan jo altid tilsluttte en seperat forstærker til at drive frontkanalerne f. eks hvis man vil opgradere på et senere tidspunkt.
____________ Mvh
Kasper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pris kontra ydelse er fornuftig, men der er en verden op til SR5600 som koster en tusse mere, så gå efter den . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay!
Men hvordan er Marantz SR5600 i forhold til f.eks. Denon's 2106'er?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
|
Okay!
Men hvordan er Marantz SR5600 i forhold til f.eks. Denon's 2106'er?
|
|
|
Hvis forskellen på Denon 3805 og Marantz 8500 går igen i de mindre modeller, er der bedre stereolyd og power i Marantzen. Featuremæssigt skulle der ikke være den store forskel på 2106 og SR5600, bortset fra autokalibrering i 2106. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay! Du skal have mange tak for hjælpen, Gerdes! Du har været meget "brugbar".
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at købe brugt? Hvis der ikke er andet end 5k tilbage efter dvd, så når du altså ikke særlig langt nyt
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
KennethB skrev:
Hvad med at købe brugt? Hvis der ikke er andet end 5k tilbage efter dvd, så når du altså ikke særlig langt nyt |
|
|
Ja, det kunne være en mulighed. Hvor kan jeg købe brugt henne? Et sted du kan anbefale?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 12 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
KennethB skrev:
Hvad med at købe brugt? Hvis der ikke er andet end 5k tilbage efter dvd, så når du altså ikke særlig langt nyt |
|
|
Ja, det kunne være en mulighed. Hvor kan jeg købe brugt henne? Et sted du kan anbefale? |
|
|
Dba
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |