Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 11:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Mere effekt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hey.

Nu er jeg ramt et sted hvor jeg ikke har noget forstand når vi snakker Hifi.
Jeg har en Denon AVR-2106 forstærker til at trække min højtalere.

Volumen går fra -100 til -0 og så tæller den opad igen. Er det korrekt at man kun bør skrue op til man rammer 0 da der derefter kunstigt skrues op for strømmen i forstærken ??

Jeg ser idag typisk film på -10, så er der godt nok også gang i den. Men jeg kunen jo måske når man får en projektor godt tænke mig lige at kunne give den en tand mere. Er der så ikke en der gider linke til noget udstyr som vil passe til min forstærker. Det er vel smart nok det der kaldes en effektforstærker.

tak på forhånd


__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

MeLVIS skrev:
Hey.

Volumen går fra -100 til -0 og så tæller den opad igen. Er det korrekt at man kun bør skrue op til man rammer 0 da der derefter kunstigt skrues op for strømmen i forstærken ??



Jeg vil mener det hvor mange dB indgangssignalet dæmpes eller forstærkes inden recieverens effektforstærker. 
Har du en signalkilde med meget lille udgangssignal (eller en meget dæmpet optagelse), kan blive nødvendigt at spændingsforstærke inden effektforstærkeren altså + nogle dB.

edit: Jeg tror iøvrigt at 0 dB vil svare til maksimal udgangsspænding hvis din kilde svare til indgangens følsomhed.

Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
miklthom
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 105
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

mon ikke det bare er lige som med en almindelig at de sidste 20 grader eller hvad det er egentlig ikke skruer så meget mere op?
Til top Vis miklthom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miklthom
 
omegasteffy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Udgangssignalet kan jo ikke blive størrer end forsyningen tillader. Derfor vil den ekstra forstærkning som de sidste 20 grader bidrager med ikke give et størrer udgangssignal.
Til top Vis omegasteffy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af omegasteffy
 
Fiddoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Juni 2005
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 838
Sendt: 15 Januar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Det er kun en rettesnor. Det afhænger fuldt ud af hvor kraftigt et signal du kommer ind i forstærkeren. Du skal, som altid, bruge dine ører når du spiller højt.

__________________
Mvh. Frank K.
Til top Vis Fiddoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fiddoo
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes