Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Samsung HT-P1200 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
H3NRIKZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 16 Januar 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hejsa, er der nogen der har erfaring med Samsung HT-P1200?

Fordele/ulemper, for designet er lækkert, og det er alle andre steder jeg har læst blevet rost til skyerne. Samt vundt EISA 2005

Og er der evt. nogen der ved hvor de har et sæt til at stå i Jylland man kan se IRL?

På forhånd tak

MVH

Henrik

Til top Vis H3NRIKZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H3NRIKZ
 
centric
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik

Jeg har købt netop dette anlæg og forelskede mig i det allerede i marts sidste år da jeg så det på CeBIT-messen i Hannover. Her er mine erfaringer, håber du kan bruge dem.

Generelt MEGET flot og meget godt surround anlæg til prisen! At det så samtidig er fremtidssikret med hensyn til input og output i bedste kvalitet er bare et plus.

Fordele:
* Flot
* 2 digitale optiske indgange
* HDMI udgang
* Component udgang
* Mange instillinger så alt kan indstilles 100 % optimalt
* Virtuelt 9.1 surround. Dette skal opleves! Det kan ikke beskrives og kan slet ikke sammenlignes med normal 5.1 surround. Det følses LANGT mere ægte og 5.1 lyder nærmest kedelig i forhold til
* Udgangssignal op er opscaleret i både 720p og 1080i, så HD-tv'et kommer til sin ret selvom DVD'er ikke har så høj opløsning
* Designet er gennemført. Der er indbygget ledningsskjuler i højttalerne, og standeren til selve anlægget.

Ulemper:
* Når CD'en/DVD'en afspilles kan denne høres køre rundt ved hovede tæt på anlægget og lyden på mute. Ikke en situation man oplever ofte, men alligevel... :-)
* Fra Sub'en lyder det somom det sidder en blæser i ala computere når anlægget er tændt. Lyden er meget støjsvag, men kan høres flere meter væk ved mute. Ikke noget man lægger mærke til når der er den mindste smule lyd på anlægget.
* Stor og kluntet fjernbetjening (som kan indstilles til at styre dit TV sammen med anlægget)
* Halvdårlig manual til opsætning af anlægget

Expert forhandler anlægget, så ring rundt og hør om de har det til udstilling. Systemet/anlægget er nemlig i restordre, så det er de færreste butikker som har flere tilbage til udstilling.

OBS! På den danske hjemmeside hedder det HT-P1200R, men ifølge Samsung selv (har kontaktet dem) er det, det samme anlæg som HT-P1200 (altså uden R) som er på den fx engelske hjemmeside.

Jeg vil absolut anbefale anlægget, så find en butik som har et sæt tilbage og smut ned og hør det i aktion!

Hvis du vil høre nærmere så bare spørg løs.

Hvor har du ellers læst om anlægget? Jeg kunne godt tænke mig at læse andres mening også.
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric
 
H3NRIKZ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Og mange tak for dit svar. Er også blevet helt vild med det, endda uden at jeg har hørt det endnu!

Men tror jeg efterhånden har været i 10 butikker, men uden held, men vil lige prøve at tage faat i de lokaæe expert-butikker her i mit område.

Jeg har læst om det på nettet, og så har jeg snakket med en som har købt et sæt også.

Til top Vis H3NRIKZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af H3NRIKZ
 
wideover
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 50
Sendt: 02 Maj 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man forvente hvis man også vil bruge det til musik?
Til top Vis wideover's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wideover
 
SamCool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 16
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Hvad kan man forvente hvis man også vil bruge det til musik?

Generelt kan det vel siges at musik i almindelighed ikke er lavet til at blive hørt i Surround.
Man kan sagtens høre musik på anlægget, og det kan også spille rigtigt fint, men så er det i stereo, og derved er der jo groft sagt 3 af enhederne du ikke benytter. (men ikke nødvendigvis)

Du kan forvente en ganske udemærket lyd, alt taget i betragtning.

(Der kører et par tråde omkring systemet på recordere også...)
Til top Vis SamCool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SamCool
 
Karlson
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 04 Maj 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

hey, jeg har set at det står til udstilling i allerød expert..
Til top Vis Karlson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karlson
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes