| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Jeg har købt netop dette anlæg og forelskede mig i det allerede i marts sidste år da jeg så det på CeBIT-messen i Hannover. Her er mine erfaringer, håber du kan bruge dem.
Generelt MEGET flot og meget godt surround anlæg til prisen! At det så samtidig er fremtidssikret med hensyn til input og output i bedste kvalitet er bare et plus.
Fordele:
* Flot
* 2 digitale optiske indgange
* HDMI udgang
* Component udgang
* Mange instillinger så alt kan indstilles 100 % optimalt
* Virtuelt 9.1 surround. Dette skal opleves! Det kan ikke beskrives og kan slet ikke sammenlignes med normal 5.1 surround. Det følses LANGT mere ægte og 5.1 lyder nærmest kedelig i forhold til
* Udgangssignal op er opscaleret i både 720p og 1080i, så HD-tv'et kommer til sin ret selvom DVD'er ikke har så høj opløsning
* Designet er gennemført. Der er indbygget ledningsskjuler i højttalerne, og standeren til selve anlægget.
Ulemper:
* Når CD'en/DVD'en afspilles kan denne høres køre rundt ved hovede tæt på anlægget og lyden på mute. Ikke en situation man oplever ofte, men alligevel... :-)
* Fra Sub'en lyder det somom det sidder en blæser i ala computere når anlægget er tændt. Lyden er meget støjsvag, men kan høres flere meter væk ved mute. Ikke noget man lægger mærke til når der er den mindste smule lyd på anlægget.
* Stor og kluntet fjernbetjening (som kan indstilles til at styre dit TV sammen med anlægget)
* Halvdårlig manual til opsætning af anlægget
Expert forhandler anlægget, så ring rundt og hør om de har det til udstilling. Systemet/anlægget er nemlig i restordre, så det er de færreste butikker som har flere tilbage til udstilling.
OBS! På den danske hjemmeside hedder det HT-P1200R, men ifølge Samsung selv (har kontaktet dem) er det, det samme anlæg som HT-P1200 (altså uden R) som er på den fx engelske hjemmeside.
Jeg vil absolut anbefale anlægget, så find en butik som har et sæt tilbage og smut ned og hør det i aktion!
Hvis du vil høre nærmere så bare spørg løs.
Hvor har du ellers læst om anlægget? Jeg kunne godt tænke mig at læse andres mening også.
|