| Forfatter |
|
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Kærsten og jeg har netop besluttet os for at investerer i et surround anlæg, problemet er bare at vi overhovedet ikke har forstand på det
Vi regner med at bruge mellem 10-15000, helst tættere på 10 end 15k.
Vi har besluttet at købe en forstærker og nogle højtalere til at starte med og så med tiden supplerer med et media center.
I HiFi-klubben fik vi anbefalet B&W AS2 subwoffer sammen med B&W M1 højtalere (evt. som baghøjtalere) og så B&W VM1 fronthøjtalere - forstærkeren skulle så være af mærket Denon AVR 2106 Er der nogen der har erfaring med dette?? sammen eller hver for sig?
Jeg går meget op i designet og min kæreste i lyden, men som sagt har vi ikke ører for den slags....
Vi hører primært pop, rock eller klassisk musik - kan forstå at det også er vigtigt hvilket noget musik ens anlæg skal kunne spille, så det lyder godt? Er virkelig grøn i det her
Jeg overvejer lidt DENON S-101 kompaktsystem (synes det er rigtig flot  men er det et surround system?
Er der nogen der kan anbefaler noget? ... helst i silver look :-)
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa....
Jeg har ikke erfarring med det hele, men jeg har hørt B&W M1 højtaleren og efter min mening er det noget af det bedste man sådan lige kan finde, til prisen. Der er også andre alternativer, feks de mindre modeller fra Dali, men dem synes jeg ikke når B&Wén til sokkeholderen. Smag og behag er forskelligt.
Michael
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Okai - Tak for tippet!!
:-)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt. Men tag ud og lyt (og se ;)) på noget. Marantz, HK, Yamaha laver nogle fornuftige surroundreceivere i den prisklasse. Der finder man selvføglig også NAD og DENON, som jeg ikke vil anbafale (smags sag). Kan ikke lide DENON lyd, og NADs surroundrecievere er af en tvivlsom kvalitet. Men, ud og brug "æ lytlapper"
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv været nede og høre M1 sættet i hifiklubben.
Jeg er selv meget tæt på at bestille dette sæt, med samme receiver. Mit primære formål er at bruge det til film, spil og så en smule musik. Jeg tror dette sæt egner sig bedre til denne form fremfor musik.
Jeg lyttede til dette sæt og var særdeles overrasket over hvor godt det faktisk lyder!
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres input!!!
Hvorfor ville du (StylaH) ikke anbefale Denon lydmæssigt? Tror du det gør en forskel hvis man ikke har forstand på sådan slags systemer ....altså først havde vi jo regnet med at købe noget fra Sony  Men jeg vil da lige kigge lidt på Yamaha så
Til StoneCold0: okay lad mig høre hvad du ender med.... Men vi ønsker at bruge det både til film OG musik ....men det må vi lige hører nærmere om i foretningen... Det lyder godt, så må vi ned at lytte.
Har læst om en test af nogle svenskere og de anbefalede at man ikke anvendte subwooferen AS1 men istedet ASW600 (vi havde dog tænkt os at bruge AS2 - men det kommer vel an på hvad man skal bruge det til - vi skal ikke høre meeeget højt musik, såååå mon ikke AS2´eren er god nok?
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har fundet en Yamaha RX 1500 receiver er der nogen der kender til den?
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=167645
og højtalere fra yamaha PMD-225 http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=155831 men er i tvivl om de kan måle sig med B&W´en?
|
| Til top |
|
| |
StoneColdO Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror der går min en måned før jeg køber noget, så måske du får købt før mig.
Det er også sådan at jeg har kigget på en Philips DFR9000 som receiver, jeg ved ikke om det var et alternativ for dig også?
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa, det er svært at vurdere. Jeg synes virkelig det er svært at finde ud af...
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linksne. Min kæreste vil helt sikkert gerne have concept højtalerne, han mener også at der er mere smæk i, med gulvhøjtalere. Men jeg synes ikke de er særligt pæne, jeg vil helst have noget i sølvfarvet.
Kan man ikke få noget fra Dali i sølvfarvet?
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også kigge efter noget brugt eller demo produkter.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
mumi skrev:
Tak for linksne. Min kæreste vil helt sikkert gerne have concept højtalerne, han mener også at der er mere smæk i, med gulvhøjtalere. Men jeg synes ikke de er særligt pæne, jeg vil helst have noget i sølvfarvet.
Kan man ikke få noget fra Dali i sølvfarvet? |
|
|
'
Så er det vist lige præcis Concept serien I skal se nærmere på! Jeg er ret sikker på at de også fås i sølv, og på billedet af det samlede system er de også i sølvfarven, så mon ikke? Tror ikke I vil blive utilfredse med sådan et sæt, der er mange herinde der er rigtigt glade for deres.
|
| Til top |
|
| |
farmer Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
på HFK's hejmmeside står der at de kun kommer i kirsebær, sort og lys eg, men det er i øvrigt en super serie til prisen
|
| Til top |
|
| |
mumi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm ved ikke rigtig - har læst lidt herinde og det virker som om flere er glade for Yamahas recivere og så kunne jeg godt finde på også at købe højtalere i yamaha også - vil i have noget imod at se på linksene ovenfor og give mig et bud på om det vil være er et godt surroundanlæg både til film og musik? vi har overhovedet ikke forstand på alt det der står i specifikationerne
Alternativt vil jeg undersøge det med de dali-højtalere - tak for input!!
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 02:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare gør dig den tjeneste at tag ud og lyt til noget, det er jo dine (jeres) øre der skal høre på det, (Forhåbenligt) mange år endnu. Specifikationerne kan man mere eller mindre ikke bruge til noget, i hvert fald ikke hvis man kigger på watt opgivelserne! Men tror da concept højtallerne vil gå godt sammen med de fleste forstærkere, men jeg anbefaler stadig H/K og Marantz. Skal ikke kunne sige noget om yamaha, har ikke lagt øre særligt meget til det. Grunden til jeg ikke anfaler DENON, er som jeg er skrev før, en smagsag. JEG syntes det lyder (og føles) som noget billigt blik. Men hver sin smag :)
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
en yamaha reciver der får du meget lyd for pengene, de nye modeller til ca. 4000kr. og opefter de leveres med en måle microfon så er det bare at forbinde højtalerne og så justere den selv lyden ind for jer. Smart  __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum


Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |