| Forfatter |
|
noreaga Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 143
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg ville vælge Marantz'en da jeg er ret sikker på den lyder bedst i alm stereo. hvis surround er det vigtigeste ville jeg snuppe denon'en.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Denon'en, synes den lyder fint både i stereo og surround. Kender dog ikke de 2 andre på andet end navnet.
__________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv ejet Denon, og har store erfaringer med dem.
Denon er suveræn i surround efter min overbevisning, men vil man lidt mere i stereo, så skal man altså over i Marantz.
Jeg foretrækker Harman/Kardon, synes man får mest for pengene der, men de har ingen interessante bud i den nævnte prisklasse, og der får du klart mest for pengene i Marantzen, også med hensyn til effekt. Den har lige det sidste slag i bassen :)
Det op til dig, allesammen gode bud :)
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene, men nu står jeg da virkelig i et dilemma om det skal være denon eller marantz.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
noreaga skrev:
| Tak for svarene, men nu står jeg da virkelig i et dilemma om det skal være denon eller marantz. |
|
|
Du får rigtig meget for pengene ved dem begge 2. så begge 2 er gode køb, har du evt ikke mulighed for at hører dem? hifiklubben har ihvertfald denon 1906 langt de fleste steder og der burde da ligge en hifiklubben i nærheden af hvor du bor?
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolai18 skrev:
noreaga skrev:
| Tak for svarene, men nu står jeg da virkelig i et dilemma om det skal være denon eller marantz. |
|
|
Du får rigtig meget for pengene ved dem begge 2. så begge 2 er gode køb, har du evt ikke mulighed for at hører dem? hifiklubben har ihvertfald denon 1906 langt de fleste steder og der burde da ligge en hifiklubben i nærheden af hvor du bor?
Nicolai
|
|
|
Nej bor faktisk temmelig langt fra den nærmeste hifiklub, men det burde kunne lade sig gøre på et tidspunkt. Har jo en gammel Denon i forvejen, så kender mere eller mindre deres lyd. Det er mere marantzen jeg ska ha lyttet til, da jeg intet kender til mærket eller lyden.
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Typisk er marantz en smule varmere i lyden og en smule mere kraftfuld. personligt kan jeg selv bedst lide denonlyden da jeg syntes den er lidt mere analytisk og detaljerig. men det er også i de større modeller. jeg har desværre ikke nærlyttet 1906 så jeg kan ikke sige hvordan den lyder i stereo. men jeg har hørt en del på en 2105 da min ven har denne. den er jeg positivt overrasket over også pga man får rigtig meget for pengene.
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen nicolai. Jeg prøver lige at undersøge det hele lidt nærmere inden jeg beslutter mig!
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige netop selv købt Marantz'en for en uge siden... Og har ikke andet end overfaldet min DVD afspiller med film... Hehe... Lyden er helt kanont i Marantz, Den har en rigtig fed surround del.. Og den virker for mig rigtig strømstærk i forhold til at den trækker mine Concept 8... Den har en god varm lyd... Den yder godt til prisen.. Stereo delen er det samme... Lyden er ren og fantastisk... Syntes det er svært at forklare lyden på forstærkere... Men den er helt klart et lyt værdig... Det er helt sikkert  __________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
| Til top |
|
| |
noreaga Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en at ha undersøgt en del har jeg endegyldigt fastlagt mig på enten Denon AVR-1906 eller Marantz SR 4600. Jeg kan utrolig godt lide designet på Marantzen men det er selvfølgelig ikke det vigtigste, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken af disse to receivere gør det bedst i surround - stereo er ikke så vigtig for mig!
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sagt ikke hørt Marantzen, men alle steder har jeg hørt at til surround, som du vægter højest skulle Denon'en være i front. Jeg har heller ikke haft nogen problemer med min, det hele fungerer bare og der er nem at indstille (den gør det jo stort set selv ) __________________ Vh
Kasper
|
| Til top |
|
| |