Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon, Marantz eller Pioneer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Halløjsa!

Jeg står i den situation, at jeg i den nærmeste fremtid skal ha' købt mig en ny surround receiver - synes ikke rigtig jeg kan finde nogey på brugtmarkedet som tiltaler mig.

I øjeblikket har jeg en Denon avr 2400, som "kun" har pro logic og da jeg for nyeligt har købt mig en center og to baghøjttalere, så vil jeg gerne ha sat gang i noget rigtigt surround.

Jeg har fundet disse tre receivere som jeg er meget lune på:

Denon AVR-1906: http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR1906_surround_receiver.htm?id=7046

Pioneer VSX-915: http://digitalo.de/detail.jsp;jsessionid=2E9A4D6542B84B24DAE F8B51CC841C95?gruppe=54171

Marantz SR 4600: http://tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=2&emn e=visprodukt&Gruppenr=50&ID_infoside=46025

Kort og godt, hvilken af dise tre skal jeg vælge, eller er der nogle alternativer i samme prisklasse, som er et bedre køb?

Tak for hjælpen!

Til top Vis noreaga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af noreaga

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg ville vælge Marantz'en da jeg er ret sikker på den lyder bedst i alm stereo. hvis surround er det vigtigeste ville jeg snuppe denon'en.

Nicolai

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Denon'en, synes den lyder fint både i stereo og surround. Kender dog ikke de 2 andre på andet end navnet.

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv ejet Denon, og har store erfaringer med dem.

Denon er suveræn i surround efter min overbevisning, men vil man lidt mere i stereo, så skal man altså over i Marantz.

Jeg foretrækker Harman/Kardon, synes man får mest for pengene der, men de har ingen interessante bud i den nævnte prisklasse, og der får du klart mest for pengene i Marantzen, også med hensyn til effekt. Den har lige det sidste slag i bassen :)

Det op til dig, allesammen gode bud :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene, men nu står jeg da virkelig i et dilemma om det skal være denon eller marantz.

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

noreaga skrev:
Tak for svarene, men nu står jeg da virkelig i et dilemma om det skal være denon eller marantz.

Du får rigtig meget for pengene ved dem begge 2. så begge 2 er gode køb, har du evt ikke mulighed for at hører dem? hifiklubben har ihvertfald denon 1906 langt de fleste steder og der burde da ligge en hifiklubben i nærheden af hvor du bor?

Nicolai

noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Nicolai18 skrev:

noreaga skrev:

Du får rigtig meget for pengene ved dem begge 2. så begge 2 er gode køb, har du evt ikke mulighed for at hører dem? hifiklubben har ihvertfald denon 1906 langt de fleste steder og der burde da ligge en hifiklubben i nærheden af hvor du bor?

Nicolai

Nej bor faktisk temmelig langt fra den nærmeste hifiklub, men det burde kunne lade sig gøre på et tidspunkt. Har jo en gammel Denon i forvejen, så kender mere eller mindre deres lyd. Det er mere marantzen jeg ska ha lyttet til, da jeg intet kender til mærket eller lyden. 

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Typisk er marantz en smule varmere i lyden og en smule mere kraftfuld. personligt kan jeg selv bedst lide denonlyden da jeg syntes den er lidt mere analytisk og detaljerig. men det er også i de større modeller. jeg har desværre ikke nærlyttet 1906 så jeg kan ikke sige hvordan den lyder i stereo. men jeg har hørt en del på en 2105 da min ven har denne. den er jeg positivt overrasket over også pga man får rigtig meget for pengene.

Nicolai

noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen nicolai. Jeg prøver lige at undersøge det hele lidt nærmere inden jeg beslutter mig!

jkk1989
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Har lige netop selv købt Marantz'en for en uge siden... Og har ikke andet end overfaldet min DVD afspiller med film... Hehe... Lyden er helt kanont i Marantz, Den har en rigtig fed surround del.. Og den virker for mig rigtig strømstærk i forhold til at den trækker mine Concept 8... Den har en god varm lyd... Den yder godt til prisen.. Stereo delen er det samme... Lyden er ren og fantastisk...

Syntes det er svært at forklare lyden på forstærkere... Men den er helt klart et lyt værdig... Det er helt sikkert

noreaga
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Efter en at ha undersøgt en del har jeg endegyldigt fastlagt mig på enten Denon AVR-1906 eller Marantz SR 4600. Jeg kan utrolig godt lide designet på Marantzen men det er selvfølgelig ikke det vigtigste, så jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilken af disse to receivere gør det bedst i surround - stereo er ikke så vigtig for mig!

Kempf87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har som sagt ikke hørt Marantzen, men alle steder har jeg hørt at til surround, som du vægter højest skulle Denon'en være i front. Jeg har heller ikke haft nogen problemer med min, det hele fungerer bare og der er nem at indstille (den gør det jo stort set selv  )

Kasper
Til top Vis Kempf87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kempf87

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes